- 597 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM KAYNAĞI HEKİMLERİMİZ
Sevgi en iyi ilaçtır, yüreği insan sevgisiyle dolu olan hekimlerimiz böylesine kutsal bir mesleği icra ederken, çalışma gayretleriyle insanlığa iyileşmeleri ve yaşamaları için vesile olarak en zor ve sorumluluğu en ağır mesleklerden birisine hizmet ederek sevginin anlatımı olmuşlardır. ‘Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi’. Bir nefes sıhhatin değeri bile ölçülemezken bizlere sağlık hekimlerimizin değerini yürekten bilmeliyiz.
14 Mart günü de ülkemizde tıp bayramı olarak kutlanmakta, ilk kutlama tarihçeye baktığım da 1919 Yılı’nın 14 Mart’ın da işgal altında ki İstanbul ’da gerçekleşmiştir. Üçüncü sınıf öğrencilerinden olan Hikmet Boranın önderliğinde tıp okulu öğrencileri işgali protesto için toplanmış ve onlara devrin ünlü doktorları da destek vermiştir. Tıp bayramı tıp mesleği mensuplarının yurt savunma hareketi olarak başlamıştır. Günümüzde de değerli tıp doktorlarımızın ve sağlık personellerimizin sorunlarının tartışıldığı, başarılarının ödüllendirildiği anma ve kutlama günüdür
Bu anlamlı günde kaliteli yaşam sunan ve bunu ilke edinen, , tüm zorlu koşullarda yüreklerindeki sevgiyle, büyük özveriyle hizmet sunan, hasta yakınları tarafından şiddete maruz bırakılan hekimlerimizin ve sağlık personellerimizin en iyi şartları, daha iyi özlük haklarını, saygıyı, sevgiyi ve değeri hak ettiklerini düşünüyorum altını da önemle çiziyorum. Şiddetin hiç bir haklı yönü hiç bir kabul edilirliği yoktur. Kendilerine yapılan tüm bu olumsuz davranışlara rağmen meslek aşkını, sağlıklı hizmet sunma konusunda, cefakâr, vefakâr, ahde vefa ve azimle insan için çalışarak sürdürmeye devam ediyorlar. Hoş görülü tutumları, mesleklerine duydukları saygı ve bağlılıkla çok kutsal bir görevi yerine getiriyorlar. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk, ömrünün son dönemlerinde, hastalığının çok ilerlemesine rağmen "BENİ TÜRK HEKİMLERİNE EMANET EDİNİZ diyerek Türk hekimine sağlığını emanet etmiş ve ne kadar güvenilir olduğunu anlatmıştır.
Bu duygu ve düşüncelerle ömrünü insan sağlığına adayan, kıymetlerinin değer biçilemeyeceği vefakâr hekimlerimizin, hemşirelerimizin ve tüm sağlık çalışanlarının 14 Mart Tıp Bayramlarını yürekten kutluyor, üstün gayret ve başarılarından dolayı kendilerine saygılarımı ve teşekkürlerimi sunuyorum, Sağlıklı bir toplum, sağlıklı bir Türkiye dileğiyle.
SEVGİYLE KALIN