- 940 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Beyza'nın Günlüğü
Merhaba sevgili günlük.
Yıllar sonra sana tekrardan "merhaba" dememe şaşırmış olmalısın. Evet, uzun zaman oldu, üstünü örtüp seninle dertleşmeyeli. Farkındayım. Yıllar sonra beni seninle buluşturacak bir hadise oldu bugün. Eskiden Güzin Abla olarak görüyordum seni ama bugün sevincime ortak ol istedim.
Çay demlemek için mutfağa gitmiştim az önce. Çöp kutusunda buruşturulup atılmış büyükçe bir kağıt topağı gördüm. Tam sayfaları düzeltmek üzereydim ki Beyza’nın korku ile haykıran sesini duydum. "Sakın açma onları!" diyerek ağlamaya başladı ceylan gözlüm. Tereddütsüz geri çöpe attım kağıtları. "Tamam, attım. Ağlama artık." diyerek portakal soydum hemen. Aklım çöp kutusundaki kâğıtlarda buruşmuş halde, onu içeriye göndermenin yolunu düşünüyordum. Beyza’nın gözleri ise endişe ile hâlâ çöp kutusundaydı. Hemen pudra şekeri çıkardım, meyve tabağıyla beraber içeri götürdüm. Pudra şekeri aşkına mağlup olan şekercim hemen içeri koştu. Ben de çöp kutusunun başına tabi ki. Sayfaları açınca şok oldum. Çocukça karalamalar bekliyordum oysa.
.
.
"MERHABA SEVGİLİ GÜNLÜK,
SABAH UYANIP DENİZKIZI BEBEĞİME SARILDIM, SONRA DA ÖPEREK ANNEMİ UYANDIRDIM. KAHVALTI YAPTIK. TELEVİZYON İZLEDİM BİRAZ. SONRA ÇİZGİ FİLMİ İZLEMEDEN OTURUP BENİ ÜZEN ŞEYLERİ DÜŞÜNDÜM. SONRA VAZGEÇİP ANNEMİ MUTLU EDECEK ŞEYLERİ.... "
diye devam eden özel bir günlük.
Hem de Beyza’nın kaleminden, onun ruhundan damlamış satırlar. Bazı sayfalara resimler çizmişti. Yazmaya korktuğu şeyleri, çizerek itiraf yolu :)
Öğretmen kızarak parmağını kaldırmış, kapıyı gösteriyor. Karşısında da Beyza hanım var. Islık çalarken çizmiş kendini. Yazıyla da ISLIK yazmış yanına <3
Yani anlayacağın, derste ıslık çaldığı için ceza yemiş bizim kız :D
Diğer sayfalarda yazdıkları ve çizdiklerini gördükten sonra onun dünyasında hissettim kendimi.
Ne kadar da hassas ve farkındalığı yüksek bir çocuktu Beyza. Henüz birinci sınıfa giden bir çocuk olmasına rağmen, haberlerde gördüğü gündemdeki konuları bile çizmiş, neler hissettiğini anlatmış kağıtlara...
Fazlasıyla kıskandım seni günlük. Yıllar önce seni terketmiştim
ve bugün en sevdiğimin sana sarıldığını gördüm. Seninle arkadaş olduğunu...
Herkes "Okumayı söktü mü Beyza?" diye sorular sorarken; ben bugün onun, anlamayı ve ifadeyi kağıda döküşünü gördüm sende.
Birkaç dakika elimde kâğıtlar, öylece donup kaldım. Aklıma ilk doğduğu gün, emeklemesi, yürüdüğü an ve hızlı bir şerit halinde tüm büyüme süreci gelip geçti.
Çay tiryakisi ben, ocakta suyu biten çaydanlığı unutmuştum.
Tamam dedim, tamam. Yaşlandık artık, kabul :)
Tekrar görüşmek üzere sevgili günlük.
Ben demini fazlaca alan çayımı içmeye gidiyorum.
Sevdiğime en güzel sayfalarını aç....
Gülşen Mavi / 13.03.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.