- 648 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
8 Mart'ta kadın'lar
Bana sorarsanız kadınlara gün biçmek kadına hak vermek değildir onların emekçi yönlerine saygı duyulması demek te değildir. Hele ki erkek hegemonik bir düzende kadınları adeta dilenci yerine koyan "hadi ağlamayın bugün de sizin olsun" anlayışı sahneleniyor , zaten bu noktada kadın kendi güçsüzlüğünü kabul etmiş bile gerek halk otobüslerinde gerek günlük yaşantılarda kadına yapılan naziklikler centilmenlikler; biz kadına herşeyi yaparız kalbini de kazanıriz varsayımı mevcut. Olay böyle oldu mu kadın sokak ortasında katledilen eve mahkum edilen eline hamur ve kocasının emrinde bir Karargâh gibi durmasıda tartışılmazdır...kadına gün yerine ’ömür’ biçmekte yanlış bir olgudur , bu anlayışta kadının toplumdaki yerini erkek zihniyeti ile yönetebileceğine denaet rolünü sergiliyor.
Bizzat tanık olduğum toplumdaki bir kadın rolü ; "teyzecim hasta tutsaklar için imza atabilir misiniz" dedim kocama söylüyorum eğer izin verirse niye olmasın "benim imzam kocamdır" dedi..buna modern kölelik deniliyor yanılmıyorsam böylesine bir köleliği kendine sindirmis bir kadın "kadınlar Günü" diye bir saçmalıkla kaldırılması ne kadar ahlaksal olur anlamış değilim...bence kadınlar gün olmamalıdır Günlerimiz kendini varden bir kadın olmalıdır...Ayrıca şunu da eklemek gerekir bir zafer ortada yok bir kazanımda ortada yok , kadınlar yine aynı yerde sayan kadın’lar..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.