- 1443 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AHMET KAYA HAKINDA
Bugün istanbul’un her yerinde Ahmet Kaya’nın müzikleri çalıyor, Billboard’larda "bir kişi eksigiz" diye anılıyor. Bu tabiki de gurur verici. Istanbul’da Hoparlörlerden onun müziklerini duymak benim için kayıp bir akrabamı uzak bir memlekette bulmak kadar sevindiricidir. Ahmet Kaya’ya çatal fırlatan bir zihniyetten Ahmet Kaya’dan memleketinde Diyarbakır’da saygıyla bahseden bir hükümete... Yani nerden nereye... Merak ediyorum doğrusu; acaba ahmet Kaya yaşasaydı bu tablo karşısında ne düşünürdü?
Kabılcevz Şairi
YORUMLAR
CaNMaYBuLL
Zaman sopasıyla dövmüş zaten suçluyu...Kimin bölücü ve yıkıcı olduğu ortada...Yoksa yurdumun dört bir yanında dinlenir miydi ÖZGÜRLÜK SANATÇISI AHMET KAYA hııı ?
Bir tutam hayat
fikrimizi, duygumuzu açık yüreklilikle beyan etik.
İyi niyetinize sığındık, dürüst olduk.
Beklerdik ki,
siz de biraz esnek olasınız.
Oysa,
olaya sadece tek yönden bakmışsınız, dalga geçmeye kadar taşımışsınız olayı.
Orada yazdık.
Ahmet Kaya, sevdiğimiz, daima dinlediğimiz bir sanatçıdır diye.
Bir bukle de bu açıdan baksaydınız ya olaya?
Altı yıl önce, 16 Kasım´da Türkiye´den kovalandığı Paris´te geçirdiği bir kalp krizi sonucu hayata veda etmişti
Görünmeyen eller, ölümünden sonra da onunla uğraşmayı sürdürdü. Cenaze namazının kılınmadığı iddia edildi. Fos çıktı. PKK´ya destek verdiği iddia edilen görüntüler yayınlandı. Mahkeme kararı ile bu görüntülerin de düzmece olduğu ve kimi yerlerinin baskı altında çekildiği ortaya çıktı. Eğer bugünkü yasalar yürürlükte olsa, Ahmet Kaya´yı Kürtçe şarkı okuduğu için hiç kimse suçlayamayacaktı..
Gür sesle söylediği protest müzik parçaları ile Türkiye´nin en çok sevilen ve en çok tepki gösterilen sanatçısı olmuştu. (BASINDAN)
Hazmetmeyi bilmeyen sanatçı kılığı giyinmişlerin yüzünden hayatına mal olmuş değerli bir sanatçıydı, şimdi sağ olsaydı herhalde "zihniyetsizliğin İKİYÜZLÜLÜĞÜNDEN" yakınırdı.
Rahmetle anıyor ve Büyük bir eksikliği hisediyorum, özlüyorum...