RAHMET DAMLALARI…
RAHMET DAMLALARI…
Gözlerimiz havada bulutları arar oldu.
Baksana susuzluktan otlar,ekinler soldu.
Hani günlerce yağmur yok, neler oldu?
Yağmursuz geçen günleri saymadın mı?
Rüzgarlar ile bulutlar üst üste biner.
Yağmur için bekleyen gözyaşları diner.
Canlılar için rahmet damlaları iner.
Rahmet damlalarını özlemedin mi?
Gök gürültüsü,şimşek hasretiz sizlere,
Müjdeli haberler getirdiniz mi bizlere?
İnan hasret kaldık çamurdan o izlere.
Topraktaki o çamuru özlemedin mi?
Yağan yağmurlar ile saçların ıslanır.
Kalbin değil o demir ruhlar paslanır.
Seni düşünüp evin duvarına yaslanır.
Sevdiğini görmeyince üzülmedin mi?
Az kaldı susuzluktan tüm ekinler bayılır.
Etrafa buram buram toprak kokusu yayılır,
Çiftçi bu rahmeti görünce tabi ki ayılır.
Yağmurun o tatlı yağışını özlemedin mi?
Gök gürültüsü, ardından şimşek çakar.
Gördün mü gürül gürül yağmurlar akar?
Çevrenin her türlü tozunu, pisini alır yıkar.
Toprağın suyla yıkandığını görmedin mi?
Bu toprakların böyle yağmursuz, rahmetsiz kaldığını görmemiştim.Yağmursuz kaç gün geçtiğini sayamadım… Her gün gözlerimiz, dağların arkasından çıkacak bulutlarda ve bunları sürükleyecek olan rüzgarlarda … Televizyonda kanal değiştirirken hava durumunun sunulduğu kanalları gözlerimiz arar oldu.İnternette de 5 günlük ve 10 günlük hava tahminlerine bakıyor…Yağmurun, karın yağdığı,soğuk günlerin üşüttüğü; Kış mevsiminin doya doya yaşandığı o günleri gözlerimiz tekrar arıyor.
Geçenlerde; ‘kışlar bu yıl bize küstü mü?’ adında bir köşe yazısı yazmıştık.Gerçekten bu yıl lapa lapa yağan karlara, sağanak halindeki yağmurlara, vuu vvu esen rüzgarlara, gök gürültüsüne,şimşeklere… Yani o soğuk kışlara hasret kaldık.Penceremize üşüşen kuşlar konmaz oldu. Daha önceki kışlardaki ,soğuk günlerdeki gibi penceremin camından çevreye bakıyor; üşüşen kuşların pencereme sokulup, bizlere yaklaşmasına bekliyorum.Ama nerede? Eskisi gibi soğuk kışlar nerede?Soğuk yok ki, kış yok ki…Üşüşen kuşlar üşüsün, pencerene konsun.
Hani nerede buram buram kokan toprak kokusu? Nerede kaldı çamura battığımız yollar? Tüm bunlar doya doya yaşanan kışlarda olur diyerek, rahmeti sonsuza rahmet yağmurları için dua ediyor,dört gözle o yağmurları bekliyoruz.Her mevsimi özelliğine göre yaşatmasını Yüce Yaratandan niyaz ediyoruz .Ama biz insanoğlu bu çevreyi bu kadar bozduktan sonra ,kış mevsiminde yaz mevsimini yaşar olduk.Burnumuz mis gibi kokan toprak kokusunu duymaz, saçlarımız bizleri ıslatacak yağmuru görmez oldu.İnsanlar yağmur yağması için adaklar adayıp, rahmeti sonsuza rahmet yağmurları için dua ediyor, bizler de amin diyoruz.
İnsan bedeninin bile üçte ikisi, dünyanın üçte ikisi bile sıvı, su iken… Susuz hayat olur mu? Bir deneyin bakalım kaç gün susuz yaşayacaksınız? Evlerimizde su kesildiği zaman suyun önemini bir kez daha anlıyor, susuz kalmamak için yaratana dualar ediyoruz.Otların sarardığı, ekinlerin boynunu büktüğü,barajların çekildiği bir anda… Rahmeti sonsuz rahmet damlalarını gönderdi.Hasret kaldığımız toprak kokusunu buram buram burnumuza çektik,yağan yağmurda ıslandık,az da olsa ayaklarımız çamura değdi,çevrenin tozu ortadan kayboldu.Yüce Yaratandan yine bu rahmet damlalarından göndermesini, her mevsimi kendi özelliğine göre yaşatmasını niyaz ediyoruz.
27.02.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.