Hikmetli Mektuplar-Tarih:28 Şubat 2014 Cuma / ......İsteyerek Geldik, dediler.
Tarih:28 Şubat 2014 Cuma 10:57:46
Ah Hocam Canım Hocam
İyi ki varsınız.. Sonsuz şükürler olsun sizinle tanıştıran Rabbime... Dua ve güzel dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim
Çok zamanınızı alıyoruz ben ve diğer kardeşlerimiz. Ama sizden haber almak, desteğiniz, rehberliğiniz, mürşidliğiniz... susuz kalmış, kuruyup çatlamış, kararmış yüreklere hayat veriyor sanki.
Çok sorum var aslında size. Meşgul etmekten çekiniyorum. Diğer yandan deryanızdan yararlanmak için sormamız gerekiyor. Yanlış anlamadıysam tetikleyici, doğru soruları sorarsak normalde izin verilmeyen bilgileri dahi cevaplamaya izniniz var. O yüzden müsaadeniz olursa ara ara biriktirdiğim sorularımı size yöneltmek istiyorum. Sadece merak tatmini için soru sormaktan Rabbime sığınırım. İnşaallah cevaplarınızdan bize lütfolunan ilimle amel etmeyi nasip etsin Mevla.
Not: Tam bitirirken sağ kulağımda müthiş bir çınlama oldu Hocam. Neredeyse sağ kulağım işitmez hale geldi 10-20 saniye.. Saate baktım tam Zuhal vaktinin son dakikası, Müşteri’ye geçti geçecek. Hayırdır inşaallah
selam ve dua ile
hacı ali ( 2/27/2014 )
---------------------------------------------
Allah razı olsun..Lütfen, iltifatlarınızı kalben ve zikren inşaallah bize yönlendirirken,ömrümüz içinde öğretilerek emanet edileni nasiplilerine aktaran bir hizmetçi,kul,köle olduğumuz bilinciyle yapın ki,allah rızasının dışına çıkmaktan siz de biz de korunalım..Şeytanın ayrıntıya gizlemeyi adet haline getirdiği fitnesinden sakınabilelim..
İnşaallah,çabalarınızla Musa olsanız Hızır’a,Muhammed olsanız Hıraya ve cebraile ihtiyaç duymaya devam edeceğinizi asla aklınızdan çıkarmayınız...Rabbin yolunda ilerleyenler,tirtir titremezse,her alanda iş yaparken söz söylerken ayrıntıya dikkat etmezse,anında ayağı kayar,Yunus gibi karanlığa,yahut Eyyüp misali zillete düşebilir,Allah korusun,sizi biz ve cümle mü’minlerini..
İnşaallah size yapmaya çalıştığımız rehberlikte,ilme giriş tedrisatı uyguladığımızı varsayın...Elifba’yı ve euzü besmeleyi zikrettik bilin..İnşaallah tertemiz bir kalp ve zihine sahip olmaya,imanınızı mü’min mertebesine ulaştırmaya çabaladığınıza inanın..Gelişin büyüyün ki biiznillah geniş ilimlere,uygulamalara rabbimiz sizi ehil kılsın,nasiplilerinden bir serdar etsin.
Tahsiline niyet ettiğiniz ilim,Musa as.mın aklını şaşkına çevirip isyan ettiren ilimdir...Firavunu altedip,denizler yara yara kavmini asırlar süren kölelikten ve cehaletten kurtarıp çöllere düşen ve düşüren Ululazım peygamber olsan,öğrenmekle bitiremeyeceğin,hızırların ayağına kadar giderek yardım dileneceğin bir deryadur İLMULLAH...Üstün günahların sorumluluğundan vatanını terkettiğin bir sırada,Çağdaş Sarayların debdebesinden uzaklaştırılıp,gökkubbenin altında yalnız,şaşkın,aciz bir kul olarak Şuayb’a koyun çobanı olmadıkça öğrenilmez...Şehirlerin debdebesinden çöllerin ıssız sadeliğine rıza gösterip,kuzu sevmeye,yıldızların aydınlığına rıza göstermeye razı olmadan kazanılmaz...Çevrende seni anlayacak kimse olmayacak,öğrendiklerini söylemeye dilin varmayacak,varsa ısırman,susman emredilecek...
Yalnız ve yalnız rabbinle olacaksın..Kesin hükümle itaat edecek,dağların taşların kabul etmekten imtina ettiği sorumluluğu yüklenip,taşıyacaksın..pek tabii altında ezilecek durmadan,aralıksız yardım dilenecek,aczini ifade etmekten,gözyaşı dökmekten biteviye yorgun düşeceksin..
Bize yardım edenler böyle dediler..Başını koymadıysan Hakk yoluna girme dediler...Deli olmadan veli olunmaz,gönül rızasına delirmeye razıysan gel,gelin misali dünyanın cazibesinden nasiplenmek istersen,deliksiz uykulara sevdalıysan,elle tutulur gözle görülürlerin efsunundaysan gelme dediler..Nefsinden geçmeyi göze alıyorsan gel,ölüp dirilmeye razı değilsen gelme dediler...Musa gibi itaata hazırsan gel...Akılsızlığa razı olup,gönüllülüğü şeçiyorsan gel,Sidrede cebraili de terkedip perdenin ardına yalnız geçecek kadar Aşıksan gel,değilsen gelme dediler...Aşık olduğunun kimliğinden haberdar isen gel ki o cennet-cehennem sıfatlıdır..nimetlerinin haddi hududu kadardır azaplarının had ve hududu..
Cemalinin güzelliği kadar,celalinin şiddeti dediler...
İstersen gel /İstersen gelme
selames selame
Tarih:28 Şubat 2014 Cuma 10:57:46
"Gel"mek istiyorum
Hayırlı cumalar Hocam
Uyarınız için teşekkür ederim. Ölçüyü kaçırmamaya ve lütufların asıl Fail’ini unutmamaya dikkat edeceğim inşaallah.
Mektubunuzu gece namazına kalktığımda telefondan okudum. İlk başta biraz korktum itiraf etmek gerekirse. Sonra tekrar tekrar okudum, düşündüm ben ne istiyorum diye.
Evet, bu ilme talibim inşaallah. Allah mahcup etmesin. Bu sorumluluğu taşıyabilir miyim bilmiyorum. Ama bu uğurda yanmaya da razıyım. Kelebekler, pervaneler de yanacaklarını biliyorlar belki ama bu onları ışıktan, ateşe girmekten alıkoymuyor. Benim de kaderimde narda yanmak vardır belki. Varsın öyle olsun.. Belki de narda iyice yanıp sonra nura geçmek vardır nasipte. O’nun uğrunda yanacak ise bu can, daha ne isteyeyim ki.. Ben zaten aşkıyla yanıp tutuşup kavrulmayı talep ettim Rabbimden. O’nun uğrunda değilse yaşam, O’nun uğruna değilse ölüm ne kıymeti var boş gelip boş gitmenin ?
Sizin yazılarınıza ulaştıran Rabbim, inanıyorum ki bu niyet ve talebimi kabul buyurdu ki sizinle tanıştırdı bu kulunu. Evet, bu cahile Elifba’sını öğretmeye çalıştınız bu uçsuz bucaksız ilmin.. Bu cahil ise bu kadarında bile aciz kaldı. Ama bu kadarıyla bile hayatı değişti. Bu kadarını bile kimseyle paylaşamadı, anlatamadı. Ahir zaman dediğimiz bu devirde acizane 5 vakit namazını kılmaya çalışana bile "uçtun sen" diyenler nasıl anlasın ledün ilme talip olanın halini. Zaten halen insanlar arasında yaşıyorum ama "kopuk"um herkesten. İş yerindeki mecburi konuşmalar, birliktelikler... Evde de sadece eşimle azıcık iletişim. Ana baba kardeşle telefon görüşmeleri... Hepsini toplasanız günde bu kulun konuştuklarının net toplamı yarım saati geçmez Allahu alem. Zaten sesim çıkmaz benim. Rabbim yıllar önce kesti benim sesimi. Selam versem duyulmaz. Dert anlatsam işitilmez. "Allah yavaş konuşanları sever" hadisini, "Sesinizi peygamberinkinden fazla yükseltmeyiniz" ayetini bana cebren uygulattı diye avundum hep. Herkes sessiz, sakin bildi bu kulu.. Oysa içimde ne haykırışlar ne gürültüler ne savaşlar var bilemezler ki.. Dindirmek, söndürmek istiyorum artık sadece Rabbimin bildiği bu gürültü ve savaşları da. Rabbime karşı da sesimi yükseltmemek istiyorum. Edep istiyorum, haya istiyorum. O’nun ve Habibinin (sav) ahlakıyla ahlaklanmak istiyorum.
Yok yanmayıp da narda, doğrudan nura gark olmayı lütfederse bu kuluna Rabbim, şükrüne imkan olmayan bu lütufla inşaallah başka canların hidayetine, selametine vesile olmayı ister bu kul. Bahsettiğiniz dünya cazibeleriyle, elle tutulur gözle görülürlerin efsunlarıyla kiminin ömründen bile fazla olan otuz küsur yılı heba etti bu ahmak.
Evet razıyım dilimi ısırmaya,
Razıyım başımı bu yola koymaya,
Deli olmaya veli olamasam da,
Akıl yetmezmiş zaten bu yola
Razıyım akılsız olmaya, "gönül"üm olacaksa
Aşık olmayı tek başıma beceremedim ama istedim
Gösterin aşkı Hocam lütfen bu ahmağa
Razıydım zaten celalde de olsa O’nu bulmaya
Dediniz ki cemali de var O’nun ve dahi kemali de
Evet razıyım bu yoldaki zorluklara sırdaşlığınızda
Mevlam muvaffak ederse, utandırmazsa
Talibim inşaallah o ilme, o aşka canım hocam
selam es selame