Topraktan Sofraya Tohum
Önce toprağa düşecek,oradan filizlenecek oradan boy verecek ve sonrasında bir ömür sürecek. Kimisi kısa bir ömür kimisi ise uzunca bir ömür. Süresini tamamladığında ise artık yeni bir tohum oluşturacak bünyesinde ve kendisinden sonra yeni fidelerin,yeni fidanların, yeni canların yaşam bulmasına imkan verecek.
İşin özü tohum yani.. Saf,duru ve temiz tohum...
Önce toprağa, uygun bir ortama düşecek. Havadar,sıcak,nemli bir ortama. Uykuya dalacak bir süreliğine bulunduğu yerde. İşte oradan yavaş yavaş çıkacak toprağın yüzeyine. Önce tutunacak,sonra baş gösterecek. Önce kök verecek sonra filiz. Beslenip güçlendikçe dallanıp budaklanacak.
Yaşamın ilk çıkış noktası tohum. Hayat onda neşet edecek,varlık onda sürecek. Onun için korunaklı zaten. En muhafazalı yerde..Tüm dış unsurlardan azade. Varlığını devam ettirmek için,neslin devamı için.
Meyve niçin oluşur biliyor musunuz? Hani çeşit çeşit, farklı tat ve lezzetteki meyveler.İnsanoğlu tüketsin diye değil. Besin kaynağı olsun diye değil. Meyveler tohumun muhafazası için. Onu dış tesir ve etkenlerden korumak için,bir zarar gelmesini önlemek için..
Olgunlaşsın,gelişsin,büyüsün diye..
Tohum kaliteli ve sağlıklı olsun istenir. Taşıdığı tüm genetik kodlar aslına uygun olsun istenir. Olgun ve dolgun olsun istenir.
Katkıntı istenmez tohumda. Saflık,arılık duruluk istenir.Güçlü olsun hiçbir unsurdan etkilenmesin atıldığı yerde filizlenip boy versin istenir.
Önemli olan tohumu toprağa düşürmek. Yaşam döngüsünde bir ara merhale olan toprağa ulaştırmak tohumu. Sonrası kolay. O içinde taşıdığı cevherle hemen harekete geçecek,önce kök salacak sonra boy verecek.
Tohum hem neslin devamı hem de tüm varlıkların besin kaynağı. Biz insanlar,diğer canlılar kurtlar kuşlar hep onunla besleniriz. Her gün soframıza gelen tohumdur fark eder misiniz?
Ekmeğimizin de yemeğimizin de temel unsuru tohum..O nedenle bire bin istenir.Toprağa bir verelim bin alalım istenir. Tüm çaba tüm hazırlıklar onun içindir. İlk fırsatta tohumu toprağa düşürmek..
İlk iş ilk vazife o..
Düşürelim ki yeni bir can hayat bulsun orada..
Tutunsun kök salsın.
Yeşillensin dağlarımız taşlarımız.
Gür ve gümrah olsun.
Altında barınsın kurtlar kuşlar.
Korunak olsun,açsın kollarını sarsın hepimizi.
Bitirsin yemişlerini,tatlandırsın ağzımızı.
Derine çok derine salınsın.
Yaşasın asırlar boyu.
Bire bin versin, bize aş ekmek olarak dönsün.
……………..
Ölçümüz,temiz tohum..
Katkıntısız saf,arı,duru temiz tohum..
Her şeyde olduğu gibi saf ve temiz…
Kemal GUL
22.02.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.