Pusuda İz Sürenler
Pusu kurmak,pusuya yatmak,pusuda beklemek,pusuda avlamak.. Sıralayabiliriz arka arkaya pusuyu. Karşı karşıya gelemediğiniz kişiye pusu kurarsınız. Güç yetiremediğiniz kişiye arkadan dolanırsınız.
Karanlık bir şey pusu. İç ürperten,ruh karartan bir şey. Düpedüz kalleşlik,arkadan vurmak.. Karşısına çıkmaya yüreğiniz yetmediğinde başvurduğunuz bir metot. Biz insanlara özgü bir şey. Ortadoğulular’ın,şarklıkların başvurduğu bir yol.
Yani kurnaz insan işi pusu.Yatar beklersiniz ve fırsat kollarsınız pusu da. Cesaret edip çıkamazsınız karşısına.
Pusuda her yol mübah.Çalım,çelme,arkadan dolanma. Yani mert, yürekli yiğit adam işi değil pusu.
Zayıf güçsüz ve acizlerin işi pusu. Düellonun tam karşıtı. Zaten garpta düello,şarkta pusu..
Hele hele Ortadoğu’da..
Çevremizde olan bitene bakarsanız anlaşılır zaten...
……………….
Düello açıktan mertçe hesaplaşma işi. Kozları karşılıklı paylaşma işi. Yani tam bir erkek işi.
Daha çabuk davrananın,atik ve usta olanın kazandığı bir mücadele düello. Onda öyle pusudaki gibi kalleşlik yok.
Açıktan cesaret ve yüreklilik gerektiren bir iş düello..
Güçlü olanın zayıfı bertaraf ettiği bir mücadele tarzı düello.
…………..
Muhatabınızı açıktan davet ediyorsunuz.
Falanca saat falanca yerde diyorsunuz.
Hazırlıklarını yapmaya fırsat veriyorsunuz.
……………
Giyinmesine kuşanmasına..
Vedalaşmasına. Sevenleriyle kucaklaşmasına..
Helalleşmesine...
Silahlar ateşlenip kozlar paylaşılmadan bir gözlemci peydah olur.
Huzurda karşılaşırsınız.
Kim erken davranır,kim silahını erken ateşlerse o kazanır.
Dediğim gibi batıda böyle..Göğüs göğse mertçe erkekçe..
………………..
Ya pusu,pusuda kural kaide var mı hiç?
Öyle rakibe fırsat verme var mı hiç?
Tam aksine burda punduna getirme işi var. Sağı solu kollayıp tuzağa düşürme işi var.
Pusu ve düello yaşamın tüm alanında görülebilen bir şey
…………….
Mesele silahlı mücadele ölüm kalım meselesi değil konudan kasıt.
Size her yerde her alanda pusu kurulur. İşinizde de aşınızda da..Varlığınıza malınıza mülkünüze kastedilir. Bir el cebinize uzanır hiç fark ettirmeden.
Yani ticarette de siyasette de..Hatta küçük alışverişte de.. Anlayamaz kavrayamazsınız,farkında olamazsınız.
Dediğim gibi insan karakteri ve özelliğiyle alakalı bir durum bu.
Yani biz şarklıların bir metodu.
Öyle karşı karşıya mertçe bir vuruşma değil bizimki.
Bize göre,bize uyan,tam bizim istediğimiz gibi.
Farkındaysanız açık ve net değiliz hiçbir işimizde.
Zihnimizden ne geçiyor sezemez hiçbir kimse.
Ailede de öyleyiz,toplumun bütününde de..
İstesek de uzak olamayız bundan,çünkü genlerimizde olan bir şey.
Pusuya tedbir mi?
Yapılacak tek şey belki biraz temkinli olmak. Bir işe hemen atlamamak. Hemen bir kazanç peşinde olmamak,küçük çıkar peşinde koşmamak...
Vaatlere aldanmamak. Kestirmeden köşe dönmemek.
Bunlar belki bizi kimi şeylerden kısmen uzak tutabilir ama,pusuya düşmekten bütünüyle alıkoyamaz.
Kemal GÜL
23.02.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.