- 1301 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
MUTLU BİR YUVA BÜTÜN İNSANLARIN ÖZLEMİDİR
Öyle değil mi dostlar…
Huzur dolu bir yuvayı kim istemez?
Mutluluk kaynağı olan, evine geldiğinde bütün sıkıntı ve stresten arınmış bir ruh haliyle gönlü rahata eren insanlardan olmayı kim istemez?
Bu durumu her insan ister istemesine de sonuca ulaşmak için gayret göstermez. Bencillik eder.
Hep fedakârlığı karşısından bekler. Kendi yapması gerekenleri bile eşinin yapmasını arzular. Hal böyle olunca da mutlu yuva döner mutsuzluğa. Ortalık toz duman. Kimin eli kimin cebinde belli değil. Her kafadan bir ses geliyor da doğruluk için mi yoksa mutlu yuvaları fesada vermek için mi oda belli değil. İsterseniz televizyonların ve gazetelerin sayfalarına bir göz atalım ne dersiniz?
Medya’nın ilk oyuncağı kadın olmuştur ta ne zamandır. Ya reklamlarla, ya lüks düşkünlüğünü körüklemekle ya da asi bir kadın portresi çizerek her şeye kafa tutan dik başlı bir kadın. Eee sonra.
Sonra başlamış kendi zehrini zerk etmeye masum dimağlara. Siz erkeklerin kölesi değilsiniz, onlarda insan siz de insansınız. Niye kahırlarını çekesiniz ki. Baktınız olmuyor boşanın gitsin. Hem ilk boşanan siz değilsiniz. Sonuncu da siz olmayacaksınız vb. söylemlerle adım adım yanlış olan fikrini dayatır kadınlara.
Erkeğe döner bu sefer. Erkektir yapar, erkek içer, gezer dolaşır, erkekten hesap sorulmaz, çünkü o erkektir diye göklere çıkarır ki düşüşü sert olsun. Ve medya kendine haber çıkarsın, günlük kullanacak malzemeler bulsun.
Bir düşünelim buraya kadar yazılanları. Bunlar size göre doğru mu değil mi? Eğer doğruluğunu kabul etmiyorsanız bundan sonrasını okumayın. Yok, eğer doğru diyorsanız devam edelim konuya.
Mutlu bir yuvaya atılacak temelden başlayalım isterseniz. Hiçbir zaman en mükemmelini aramayın, en zenginini, en güzelini, en yakışıklısını, en bilgilisini, en karizmatiğini… Yani en’leri bir yana bırakın kendinize seviye olarak yakın olanını bulmaya çalışın. Aşırı lüks bir eviniz ve çok rahat bir ortamınız da olmasın. Bütün eşyaları en son teknoloji, lüksün en son sınırına gelmiş bir evde mutluluk olmaz. Bunu kafaların bir köşesine yazın. Çevrenize bir bakın o kadar lüks ve şatafat içinde olup ta mutlu ve huzurlu yaşayan kaç tanıdığınız var?
Evin beyi ve hanımı sevgiden önce birbirlerine saygı duymayı bilmeli. Erkek demeli ki bu eş bana Allah’ın bir emaneti. Emanetler nasıl korunmalı ise eşimi de aynı şekilde korumalı ve kollamalıyım. Hanımefendi de eşi için bu bana Rabbimin bir lütfü. Ondan geleni beğenmemek, kusur bulmak olur mu? Rabbim neylerse güzel eyler demeli.
Ufak tefek olumsuzlukları göz ardı edip kusur bulmaktan daha çok kusurları örtmeye çalışmalıdır eşler. Mutlu bir yuva ancak, mutlu olmayı isteyen eşlerin gayretiyle meydana gelir. Yoksa gökten zembille mutlu yuvalar inmez.
19.02.2014
Yaşar TAŞKESEN
YORUMLAR
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla.
Bu anlamlı çalışmanızı tebrik eder, duyarlı yüreğinizi ve kaleminizi kutlarım.
GARİPYAŞAR
Var olun her daim.
Sağlıcakla.
Evet ,genç arkadaşım,
Mutluluk iki baştan olmalı.Aksi halde gemi zor geder.
O kadar açıkça söylemişsin ki her iki taraf için de olup biteni
ve de yapılması gerekeni...
Eee artık gerisi insana kalıyor.
Teşekkür ederim saygılar.
GARİPYAŞAR
Aslında gençler büyüklerin tavsiyelerine uysalar pek çok mesele hallolacaktır.
Teşekkür ederim değerli yorumunuza.
Sağlıcakla.
MUTLU BİR YUVA BÜTÜN İNSANLARIN ÖZLEMİDİR
Aynen öyledir değerli kardeşim...Bunu en iyi bilenlerin başında geliyorum.
Her zamanki gibi yine çok önemli bir konuya dikkat çekmişsin. Çok çok teşekkürler.
Selam ve sevgilerimle.
GARİPYAŞAR
Hürmetlerimle.
Her şey gönlünce olsun.
Sağlıcakla.
babamın bir sözü var ''sorandan mı öleyim, derdimden mi''der
evet medya sözde yardım gibi gösterip olayları kangren haline getiriyor
aslında çözüm degil çözümsüzlüğe körüklüyor
evet ne madde mutlu ediyor ne maddesiz mutlu olunuyor
ne diyelim ki toplum genel bir zıvanadan çıkmışlıkla savruluyor bir terafa
yazıla bilecek çok şey var
bir kere toplum doyumsuz hale gelmiş ki sonu yok bunun
daha yok mu diyor eline ne geçerse geçsin
............
kutladım yaşar bey duyarlı yüreğinizi kaleminizi
GARİPYAŞAR
Allah razı olsun.
Baştan sona haklısınız.
Var olun.
Sağlıcakla.