- 2847 Okunma
- 12 Yorum
- 2 Beğeni
O KADAR UYARDIM...OH OLSUN.
Efendim..Yıllardır yazıp duruyorum ve diyorum ki ’’ Beyler, bayanlar dua etmeden önce Allahtan (C.C.) Neyi isteyeceğinizi, dileğinizin ne olduğunu iyice gözden geçirin. Son pişmanlık fayda etmez’’ O kadar söylüyorum, yazıyorum ama vatandaş yine bildiğini okuyor ve dua etmeden önce iyice düşünmeden patlatıyor duasını.
1 Temmuz 2013 Tarihinde yazdığım bir yazıda bizim mahalledeki bir olaydan bahsetmiştim. Önce o olayın evveline gidelim.
Bizim mahallede Bilge Soyak İlköğretim Okulu adında bir okul vardı. 2012-2013 Öğretim yılı başlarında bu okul ilk okul ve arta okul olmak üzere ikiye ayrıldı ve iki ayrı tabela asıldı kapısına ’’ Bilge Soyak İlkokulu ve Bilge Soyak Ortaokulu’’
Mahallenin aristoktat kesimi olan site sakinlerini aldı bir telaş. Çünkü o sıralarda pek çok okul bünyesinde İmam-Hatip Ortaokulları da açılıyordu. Sitelerin tam ortasında bir yerlerde olan bu okul bünyesinde de bir İmam-Hatip okulu açılırsa? Ne demek bu mahallede bir İmam-Hatip okulu açmak?
O Telaşla koşuyorlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne ellerinde dilekçeleri ile. İlçe Milli Eğitim Müdürü zor da olsa bu eylemci grubu ikna ederek ’’ Yahu nereden çıkartıyorsunuz orada sınıflar zaten elli kişilik. Bir de İmam-Hatip açarsak öğrenciyi nereye sıkıştıracağız? Yok öyle bir şey ’’ Diyerek bu yürekleri ağızlarında vatandaşların içlerine su serpiyor ve onları gönderiyor.
Site sakinleri büyük bir zafer kazanmanın mutluluğu ve eylemlerinin başarıya ulaşmasının verdiği sarhoşlukla coşuyorlar adeta. Havalara giriyorlar ’’ İmam-Hatip yaptırmadık okulumuzu ’’ Diye. Oysa hiç farkında değiller eşeğin aklına karpuz kabuğu getirdiklerinin.
Normal şartlarda bizim mahallede bir İmam-Hatip Lisesi ya da ortaokulu olmaz. Eşyanın tabiatına aykırı bir durumdur lakin dedik ya eşeğin aklına karpuz kabuğu geldi. Belediye bu sefer devreye giriyor. Soyak Yenişehir Palmiye ve Soyak Yenişehir Bambu siteleri arasındaki boş bir arazide bir okul yapımı için kolları sıvıyor. 2013 yılının Nisan- Mayıs aylarında temelleri atılıyor yeni okulun.
Site sakinleri yine teyakkuzda. ’’ Ne oluyor ? Hayırdır ne iş, ne temeli, ne binası bu ’’ Demeye başlıyorlar. Binanın temelleri yükselip yavaş yavaş şekil almaya başlayınca bunun bir okul olacağı anlaşılıyor. Okul ama ne okulu? Kıllanıyorlar tabii ki.
İşte o 1 Temmuz 2013 Tarihli yazımda da belirttiğim gibi artık dua etmeye başlıyorlar ’’ İnşallah İmam-Hatip Lisesi olmaz ’’ Diye...Evet evet okulun bir İmam-Hatip Lisesi olmaması için Allah’a yalvarıyorlar ’’ İnşallah, yani Allah’ın izniyle İmam-Hatip Lisesi olmaz ’’ Diye dua ediyorlar Allah’a. Lakin tabii ki işi sadece duaya bırakmıyorlar. Sağı solu sıkıştırıp zorlayınca nihayet binanın dışına bir levha asılıyor: ’’ Çakmak İlköğretim Okulu Binası Proje alanı ’’ Diye...Bizimkiler derin bir ohhh çekiyorlar. Çünkü duaları kabul olmuştur(!)
Binanın yapımı tam gaz devam ediyor ama 2013-2014 Öğretim yılının I. Dönemine yetiştirilemiyor. II. Dönemde nihayet açılıyor okul eğitim öğretime ama okulun tabelasında ne yazsa iyi: ’’ İSTANBUL- ÜMRANİYE FATİH İMAM-HATİP ORTAOKULU’’ Artık Belediye’nin marifeti midir, yoksa doğrudan doğruya Milli Eğitim Bakanlığının mı bilinmez bizim site sakinlerine fena bir gol çakılıyor. [ Gerçi yine de site sakinlerinin hakkını yememek lazım koskoca devlet onların korkusundan son ana kadar okulun bir imam hatip ortaokulu olacağını söyleyemiyor. ]
E ben o kadar dedim: ’’ Arkadaşlar, dua ederken iyice bir düşünün.’’ diye. Bu vatandaşlar ne için dua etmişlerdi? ’’ İnşallah İmam-Hatip Lisesi olmaz. ’’ Duaları kabul oldu. Okul İmam-Hatip Lisesi değil, İmam- Hatip Ortaokulu olarak açıldı.
Arkadaş...Dua etmesini bilmiyorsanız ben n’aaapıyım?
Şimdi gelelim ’’ Oh olsun ’’a. Neden oh olsun diyorum:
O sitelerden 1+1 bir daire kiralamak isteseniz öyle lap diye kiralayamazsınz çünkü aylık gelirinizin en az 7500 Dolar olması gerekiyor. Bunu belgelendirmediğiniz takdirde ev kiralayamıyorsunuz. Hal böyle olduğu halde 29 Ocakta o sitelerden birinde çıkan yangında hayatını tehlikeye atarak hem can , hem de 16 katlı bir binayı tamamen yanmaktan kurtaran iki tane güvenlik görevlisini hiç olmazsa bir plaketle olsun ödüllendirmeyi akıllarına bile getirmeyen o insanlara şimdi uğradıkları bu hayal kırıklığı karşında ve her kırk dakikada bir çalan o İmam-Hatip Ortaokulunun tenefüs zili ile duydukları rahatsızlıktan dolayı ’’ Oh olsun ’’ Diyorum.
Bu arada pek çok değişik meslek lisesinde görev yapmış bir öğretmen olarak devletime de soruyorum:
Sevgili Devletim:
1-Neden İmam-Hatiplerin orta okulu var da mesela bir Sağlık Meslek, Endüstri Meslek, Ticaret Meslek, Adalet Meslek, Kız Meslek vs Meslek orta okulu yok? Diğer meslek liselerinin başı kel mi?
2-Neden diğer mesleklerinin de İmam-Hatip Liseleri gibi pansiyonları yok? İmam-Hatip Lisesi öğrencileri öz, diğer meslek liselerinin öğrencileri üvey evlat mı?
3-Kadıköy Anadolu İmam-Hatip Lisesi...O okulun ayarında bir başka Meslek Lisesi gösterin bana ayaklarınızı öpeyim. Neden İmam-Hatip Liseleri ( Özellilke yeni yapılanlar...Fatih İmam-Hatip Ortaokulu da dahil ) Oldukça konforlu süper okullarken diğer okullar fakr-ü zaruret içinde?
Ben öğretmenlik hayatımın on üç senesini İmam-Hatip Liselerinde geçirdim. İmam-Hatip Liselerini de sonuna kadar savunurum ama İmam-Hatip Liselerinden çok daha önemlidir benim için adalet, eğitimde eşitlik. Dolayısıyla İmam-Hatip Liselerine sonuna kadar evet ama onlara tanınan imkanlar diğer okullara da tanınsın ( Pansiyon, parasız yatılılık gibi...(Bunlar var diyecek olanlar çıkacaktır. Allah aşkına aynı miktardalar mı bir araştırın. )
İmam-Hatip Orta okullarına ise diğer meslek liselerinin de orta kısmını açmanız şartıyla evet...Aksi halde maalesef hayır. Ne yani ’’Ağaç yaşken eğilir ’’ Kuralı sadece Kur’an ve Arapça öğrenimi için mi gerekli? Bir tornacı, bir muhasebeci,bir hemşire için de aynı kural gerekli değil midir? Sözün özü ortaokul konusunda ya hep ya hiç diyorum. Ya da başka bir tabirle ’’ İmam Hatip Liseleri ve Ortaokullarına evet ama işin bokunu da çıkarmayın yani.
Amaaa...Olur da ’’ Ulan bu Sami haklı diyor, şu İmam-Hatip Ortaokullarını kaldıralım ’’ Derseniz, Allah rızası için bizim mahalledekine dokunmayın...Şeytan azapta gerek.
YORUMLAR
Aslında öyle çok imam hatibi varki, artık gerek yok. Bu kadar hocaya cemaat yok da ondan. Gerçi onlar
imam yetiştirmek istemiyorlar. Bu yolla sözde kendileri gibi dini bütün müslümanlar yetiştirecekler.
Bir kaç Tayyip daha çıksın istiyorlar galiba.
Sizin mahalleli bu yeni açılan konusunda bir şey düşünüyor mu acaba? Bu okul buraya gereksiz gibi.
Diğer okullara yurt yapıldığını ben de görmedim. Burada da İmam hatiplilerin yurdu var. Diğer meslek okullarındaki öğrencileri o yurda alıyorlar mı acaba?
Allah C C,, dinimizi kullananlardan bizi korusun..
tebrikler,
selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
Okul bayraklarla, balonlarla, Atatürk resimleriyle süslenmişti. Sordum: '' Bayram değil, seyran değil ne bu bayraklar flamalar '' Diye aldığım cevap çok komikti...'' Fatih İmam-Hatip Orta okulunun açılışı yapılacak''
''Yahu okul açılmadı mı? Hatta Belediye Başkanına plaket verilmedi mi '' Diye..O resmi açılış değildi..Resmi açılışı yapılacak dendi...
Sanki site sakinlerine gıcıklık olsun diye yapıyorlarmış gibi geldi bana.
Yurtlar ve pansiyonlar konusunu da yazmıştım zaten..Başka okulların yok maalesef...Başka okul öğrencileri bu pansiyonlarda kalabiliyorlar mı?
Pansiyonda boş yer varsa evet..Kalabliyorlar..Bunun için İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine müracaat etmeleri yeterli ancak neredeyse hiç bir başka liseli bir İmam-Hatip yurdunda kalmak istemiyor. Ya da yurtlar zaten genelde dolu oluyorlar.
İşin bir başka boyutu da şudur ki çok önemlidir bence:
Bu memleketin paralı dindarları yaptırı genelde o imam-hatip yurtlarını...Aşağı yukarı hiç birini devlet yaptırmamıştır. Ama bu memleketin İmam-Hatipleri fazla ve gereksiz bulan hiç bir zengini ( Aşağı yukarı hiç bir zengin ) İmam-Hatipler dışındaki meslek liseleri için ellerini ceplerine atıp tek bir yurt yapmazlar.
1998den sonra İmam-Hatip Liseleri bitme noktasına geldiğinde biz köy köy dolaşıp İmam-Hatip Lisesine öğrenci toplamaya çıktığımızda pek çok fakir vatandaş '' Üzerimden bir boğaz kalksın, çocuğum hiç olmazsa bir lise diploması alsın '' Diye aslında hiç de okutmak niyetinde olmadıkları çocuklarını İmam-Hatip Liselerine gönderdiler. Oysa başka okullar için de yurt yaptırmış olsaydı o '' Çok fazla İmam_Hatip var '' Diyenler, o köylü vatandaşlar çocuklarını diğer meslek liselerine göndereceklerdi.
Umarım konuyu anlatabilmişimdir.
Selam ve sevgilerimle.
hocam eşşeğin aklına karpuz kabuğunu getirirlerse olacağı budur oh olsun kısmına gelince diyelimki plaket verildi alanların hayatında ne değişecekti bence hiç önemli olan onların hayatını değiştirecek bir girişimde bulunmaları daha isabetli olurdu bence emeğinize sağlık saygılarımla
sami biberoğulları
Bir plaket onların hayatında hiç bir şeyi değiştirmezdi ama yine de emeklerinin görüldüğü ve takdir edildiğini hissederlerdi en azından.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Hocam,
okuldan girdin ama, sonuç siyasete dayandı yine.
yazının girişi gülümsetti bizi.
Ortalara gelince, önce şaşırdık, sonra çaktırmadan oh olsun dedik.
Son kısımda, san hak verdik.
Tamam,
dini bütün evlatlar yetiştirelim de,
hepsinin bir rajonu var.
Ne demeli?
Bazen ipin ucu kaçıyor.
Bir zamanlar da Erbakan kaçırmıştı.
sami biberoğulları
Aslında sadece oh olsun kısmında bırakacaktım yazıyı ama bu takdirde sadece o iki güvenlik görevlisi ödüllendirilmedi diye öfkeyle böyle bir yazı yazdığım zannedilecekti.
Oysa konu sadece o değildi.
Bunu ifade edebilmek için mecburen işi biraz siyasete kaydırdım.
Selam ve sevgilerimle.
Ne diyeyim saygıdeğer öğretmenim.Öylesine güzel ses olmuşsunuz ki.Gönülden kutlarım duyarlı, vatanperver yüreğinizi.Eğitimse mevzuu bahis olan hele ki sizin gibi eğitimin başat sorunlarına ışık tutup çözüm yollarını da sunuyorsa hem yazar hem bir eğitimci misyonuyla yazıyı yazan ne diyeyim saygıyla önünüzde eğiliyorum.Var olun.Selam ve en derin hürmetlerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler benden.
Aklıma şeytan girdi Fırıldak Kız fıkrasını anımsadım.. Üstadım .. Odamda beraber yattığımız hasta amca vardı. tevekküllü biri vakti dolmuş demek ki hakka yürüdü.. Vefa adına morg ta başında bulanayım suyunu dökeyim dedim. Morg görevlisi imam imam hatip mezunu..Mefta az kalsın yıkanmadan gidecekti adam tlf mesaj yazmadan duramıyor. Hayırdır dedim. rezervasyon mu yapıyorsun öbür yana bir aksilik mi var..Adamı doğru dürüst yıka usule göre..Amca ben imam hatibi birincilikle bititirdim işimi bilirim sen işine bak dedi birde azar işittik. Ölmüş adam be amca dedi. .Sar gitsin.. Paketin ambalajı önemli..Ey muhterem dedim hakkın helal et dedim kendi kendime Çıktıktan sonra çocukları aradım.. Sakın ben burada ölür isem Topal Hoca yıkamadan beni gömmeyin yoksa size hakkımı helal etmem Adam imam hatipli değil bikere..Bi ölüyü tam iki saatte yıkıyor. İşi ustasından öğrenmiştir..Fırıldak değildir yani...
Sami Baba harikulade bir yazı.. Varol Allah sana güzel ömür nasip etsin..
sami biberoğulları
Yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder demişler...Bahsettiğin muhterem yarım hocaymış sanırım.
Her meslekte çıkıyor böyle yarımlar...Bizim meslekte de var...
Allah sana da sağlıklı ve uzun bir ömür nasip etsin inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
Her satırına katıldığım bir yazıydı hocam. Zira asıl gürültü buradan kopmakta. Yani her meslek lisesi önemsenip gerekli ihtimama sahip olsa kimsenin imamhatip okullarıyla bir derdi yok özünde. Fakat ille de bir karşıtlık, ille de bir zıtlaşma, ille de bir hırs gösterisine kalkışılacak ya, işte düğüm burada. Ara eleman ihtiyacımız ortada. Hatta bir çok uluslu şirketimizin ilgi alanına da girdiği üzere, meslek lisesi memleket meselesi. Ancak, bütün meslek liseleri memleketimizin meselesi. Tebrikle.
sami biberoğulları
Diğer okulların neden yurtları , pansiyonları yok diye dormuştum ya
bir arkadaşa yazdıklarımı sana da yazayım ki bu olayın bir başka boyutu olduğu da görülsün.
Bu memleketin paralı dindarları yaptırır genelde o imam-hatip yurtlarını...Aşağı yukarı hiç birini devlet yaptırmamıştır. Ama bu memleketin İmam-Hatiplerini fazla ve gereksiz bulan hiç bir zengin ( Aşağı yukarı hiç bir zengin ) İmam-Hatipler dışındaki meslek liseleri için ellerini ceplerine atıp tek bir yurt yapmazlar.İmam-Hatip okullarını, yurt ve pansiyonlarını fazla ve gereksiz görürler ama elleri ceplerine gitmez diğer meslek liseleri için yurt ve pansiyon yaptırmak konusunda.
1998den sonra İmam-Hatip Liseleri bitme noktasına geldiğinde biz köy köy dolaşıp İmam-Hatip Lisesine öğrenci toplamaya çıktığımızda pek çok fakir vatandaş '' Üzerimden bir boğaz kalksın, çocuğum hiç olmazsa bir lise diploması alsın '' Diye aslında hiç de okutmak niyetinde olmadıkları çocuklarını İmam-Hatip Liselerine gönderdiler. Oysa başka okullar için de yurt yaptırmış olsaydı o '' Çok fazla İmam_Hatip var '' Diyenler; o köylü vatandaşlar çocuklarını diğer meslek liselerine göndereceklerdi.
Umarım konuyu anlatabilmişimdir.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Evet..Dua ederken kırk defa düşünüp ondan sonra dua etmek gerekiyor..Yoksa sonuç ortada))))))
Selam ve sevgilerimle.
Biraz Marx olmak vardı,girdaba girmiş,çaresizlik çığlıkları içinde ölüme giden Adorf olmak,yada varlıkla-yokluk arasında sıkışmış Sartre'yi aramak...Bugün biraz Mevlana olmak, insan olmak vardı yaa tüm insafsızlıklara rağmen.
Saygılar.....
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
adaletin olmadığı yerde dinde olmaz dost şeytanı okşarken dinden dem vurulmaz bizde dini bile alet gören bir eğitimsizlik var gençler bilinçli yetiştirilmiyor mevzuatlar beyin öldüren cinsten hep göz boyanarak değerler kaybettiriliyor kutlarım bu güzel yüreğini kal sevgilerde...
AZAP tarafından 2/19/2014 12:28:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
''İlim Çin'de de olsa gidin öğrenin '' Diyen Peygamberimiz ilim için dininizi bir kenara atın mı dedi bize? Elbette hayır. Ne ilim için dinimizi ne de din için ilimi feda edemeyiz.
Bu gün geldiğimiz nokta maalesef budur. Din mi yoksa ilim mi?
İkisi de yahu..İkisi de...'' İlimsiz din olmaz '' Diyor Peygamber (S.A.S)
Dinsiz ilim de olmaz.
Selam ve sevgilerimle.