- 1462 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KALP TEMİZLİĞİ
En güzel varlığımızdır kalp. Acılarımızı ve sevinçlerimizi hissettiğimiz, binbir çeşit duyguyu içerisinde taşıdığımız, kimi zaman gülmemize, kimi zaman ağlamamıza sebep olan kalbimiz. Evet, acaba iddia ettiğimiz gibi temiz bir kalbe mi sahibiz yoksa bize mi öyle geliyor?
Şöyle bir düşünelim; ‘ Benim ibadete ihtiyacım yok, benim kalbim temiz ‘ diyen biri, Allah ‘ a ibadet edenlerin kalplerinin kirli olduğu ve bu kiri temizlemek için ibadet edildiği sonucuna ulaştırmuyor mu bizi?
Bir tarafta gaflet uykusunda olup, Allah ‘ a hiçbir şekilde taatte ve ibadette bulunmayan birinin ‘ Kalbim temiz ‘ diyerek, bütün bunlara ihtiyacının olmadığını söylemesi, öbür yandan yüzünde secde izinin bulunduğu, Allah ‘ a karşı sorumluluk bilincinde olup, hiçbir taat ve ibadetten kaçınmayan ve islam-i görevlerini hakkıyla yerine getirme endişesi taşıyan bir mü’minin, bütün bunlara rağmen ‘ Rabbim, günahlarımı bağışla! ‘ diye niyazda bulunması sizede tuhaf gelmiyor mu? Evet, gerçekten kalbi temiz olanların(!) İslama ve Allah’ın kurallarına göre yaşamalarına gerek kalmasaydı, peygamber efendimizin(sav) islam dinini insanlara ulaştırma çabaları ve bu uğurda çektiği acıların bir manası olabilir miydi(Haşa)? Halbuki, peygamberimizin(sav) küçük bir çocuk iken, kalbinin melekler tarafından yıkandığını biliyoruz.
Eğer durum buysa nedir, peki nedir kalbin temiz olması veya kalp nasıl temizlenir? Rad süresinin 28.ayetinde; ‘ Onlar iman edip, kalpleri Allah ‘ ın zikriyle mutmain olanlardır. Dikkat edin, kalpler sadece Allah ‘ ın zikriyle mutmain olur ‘ buyrulmaktadır.Sadece ifadesine dikkat edelim ki, kalbimizin yatışması, mutmain olması ve temizlenmesi, Allah ‘ ı zikretme şartına bağlanmıştır.Ve biliyoruz ki Allah ‘ ı hakkıyla zikretmek, ancak islamı yaşamakla mümkün olabilir.Efendimizin(SAV), sıddıkların, şehitlerin, alimlerin ve önderlerin yolunu sürdürerek ulaşabiliriz o yüce degaha. Ve ancak bu şekilde mazhar olabiliriz Allah ‘ ın affına.
En nihayetinde dizzleri titreten, alışılmışın dışında bir şaşkınlık yaratan peygamber(SAV) ve ashabını, bir efsaneymiş gibi okumaya devam mı edelim, yoksa yaşıyormuş gibi hayatımıza tatbik edip, bu kutsal emaneti en yüksel zirveye mi taşıyalım? Seçim bizim…Selam ve dua ile…
YORUMLAR
mesele insan olmaktır iyi bir insan olmaktır çünkü:Bütün dinler iyi olmayı öğütler,
İyi bir insan iyi bir Müslümandır
iyi bir insan yalan söylemez
dindarım şovları yapmak yerine inancının insanı olduğunu yaşam içinde sergiler
Hırsızlık yapmaz,yaptırmaz
Yetim hakkı yemez yedirmez
olmamış şeyleri olmuş gibi gösterip nifak ve düşmanlık saçmaz
kendinden olmayanı ötekileştirmez
kumpas kurmaz,iftira atmaz
Adeleti yanıltmaz,adelet duygusu herşeyin önündedir.
Birlikte yürüdüğü insanları her defasında arkadan vurmaz ihanet etmez
Kibirden uzak durur
Vatanını milletini pazarlık konusu yapmaz
Milletini soyunu sopunu ayaklar altına almaz
Ait olduğu toplumun kutsallarına küfür etmez
Herşeyi din bağlamında ele alıp gösteriş için kameralar önünde namaz şov yapmaz
Kalp temizliği için çevreye ve insana kainatı paylaştığımız diğer canlılara sahip çıkmak gerek,pozitif bilme inanmak gerekir,iyi bir eğitim almak,demokrasi ve insan haklarına yürekten inanmak gerekir,sömürüye her türlü sömürüye karşı çıkmak kadını aşağılamamak ona şiddetin insanlık dışı olduğunu iyice kavramak gerek..son on yılda DİNİ duygularımzı sömürerek Deniz fENERİ "Nİ,Bosna paralarını söğüşlediler,sonra ayakkabı kutularından taşan milyon dolarlara tosladık..Laik toplum inancı sorgulamaz .temiz kalpli olmak sadece islamdan geçmiyor..herkesin dini kendine,inancı imanı kendine ibadeti kendine, toplumsal değer yargıları,demokrasi geleneklerini özümsemek gerek yoksa diğer din mensuplarını kalbi kara,tu kaka ilan etmek olurki bu sadece fanatik İslamcı bir yaklaşımdır. Emeğe saygı duyarak ilim ve fende daha ileri ufuklar çizerek daha aydınlık bir Türkiye inşa edebiliriz diye düşünüyorum.Saygılarımla.
fidan-ozan tarafından 2/18/2014 11:22:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sanat Dünyası
Yazının amacı, Müslüman olduğunu şiddetli bir şekilde söylemesine rağmen, hiçbir sorumluluğunu yerine getirmeyip, bahsedilen 'kalp temizliği' nin arkasına sığınanlara hakikati açıklamaktır. Bu bakımdan yazdığın cümlelerinde, anlatmak istediğim şeyi anlamadığını görüyorum. Eğer dinimiz İslam ise, bazı şeylerin arkasına sığınmamalıyız. Çünkü İslam dini, kalpte başlar, kalpte biter ki eğer insanın kalbinde Allah sevgisi bitmişse,o insan bitmiş demektir. Endişemi anlamanı umuyorum. Selam ve dua ile...
fidan-ozan
Sanat Dünyası
Zaman imanını kurtarma zamanıdır. Yapabildiğimizin en iyisini yapmalıyız. Bu da ancak bir arada bulunmakla mümkün olabilir. '' Sizden, hayra çağıran, iyiliği emreden ve kötülükten men eden bir topluluk bulunsun. İşte kurtuluşa erenler onlardır. '' ( Al-i İmran 104 ). Sonuç muttakilerindir ...
fidan-ozan
Bakın sayın arkadaşım kimin hangi dinsel inanca bağlı olup olmayacağına biz karar veremeyiz yaşanabilir bir toplum için hukukun üstünlüğünü savunmalıyız,insan hakları demokrasi ve laik toplum yapısının korunması için mücadele etmeliyiz.Siz"in önerimlerinizden hareket edersek bir hırıstiyanın temiz kalpli olamayacağına gideriz"ki" bu islam fanatizmine çıkar.Kalp temizliği sübjektif bir algıdır,toplumsal yasalar ve teammüller gerçektir.En derin sevgi ve saygılarımı sunuyorum.
Sanat Dünyası
Sanat Dünyası
Yazının amacı, Müslüman olduğunu şiddetli bir şekilde söylemesine rağmen, hiçbir sorumluluğunu yerine getirmeyip, bahsedilen 'kalp temizliği' nin arkasına sığınanlara hakikati açıklamaktır. Bu bakımdan yazdığın cümlelerinde, anlatmak istediğim şeyi anlamadığını görüyorum. Eğer dinimiz İslam ise, bazı şeylerin arkasına sığınmamalıyız. Çünkü İslam dini, kalpte başlar, kalpte biter ki eğer insanın kalbinde Allah sevgisi bitmişse,o insan bitmiş demektir. Endişemi anlamanı umuyorum. Selam ve dua ile...