Roderbirken Kliniği - Reabilitasyon Günlerimden
"Bir musibet bin nasihatten evladır"
Kliniğe ilk gittiğim günler nefes almakta güçlük çekiyordum. Bir ilaç daha verildi ve bir tanesini de yarım alıyordum tam almam gerektiğini söyledi doktorum. Fakat bunların netleşmesi bir hafta sürdü. Ancak ikinci hafta rahatlama sağlandı.
Büyük bir tecrübe insan için reabilitasyon. O kadar çok şeyler öğrendim. Kalp Rahatsızlığı - Kalp Krizi ve Sağlıklı Beslenme konularını içeren seminerlerdi bunlar. Birkaç video da gösterildi. Hastaların daha net anlayabilmesi için damarların nasıl tıkandığını ve krizin nasıl gerçekleştiğini gösteren filimlerdi bunlar. Bu seminerlerin yanı sıra klinikte tanıştığımız her hastanın anlattıkları da ibretlikti. Sağlığın kıymetini ve yanlışlarımızı daha iyi anlamamıza neden oldu hepsi.
Kendimi kıyasladım tabii ki orada tanıştığım hastalarla. Durumu epey vahim olan arkadaşlarımız da vardı. Nasıl şükrettim Rabbime. Bir anda mutfakta bir şeyler yaparken aniden fenalaşan ve 6 gün sonra kendine gelen bir arkadaşımız gözlerini hastahanede açtığında şaşkınlık içinde " Ne oldu bana, nerdeyim ben? " diye sormuş. 6 gün bir şeyden haberi olmamış. Bir diğeri tranvay durağında kriz geçiriyor, 10 gün komada kalmış.
Şükür ki ben kendim hastahaneye acile gitmiştim. Midemden sanıyordum rahatsızlığımı. Hatta yemek borusu iltihaplanması sanmıştım. Hiç kalbimden olacağını aklıma bile getirmemiştim. Sağ omzumda arka tarafta bir ağrı vardı ve birkaç gün midemde sorun vardı. Meğer kalbimdeki damarın tıkanmasından mütevvellit sinyallermiş bunlar. Bir gün öncesi ev doktoruma bunları anlattığımda; "takibe alalım bakalım, EKG yaparız yarın, Midene de baktırtırım, bir randevu alalım" diyordu doktorum. Hiç anlayamadı. Benim sırtıma vuran o ağrıya "üşütmüşsündür, o bölgede sinirler geçiyor sırtından " demişti. Ama klinikte de bunları çok dinledim. Doktorum ya da ben anlamış olsaydık, kriz geçirmeden geçiştirecektim. Fakat her kriz geçiren de bunu anlayamıyor bir şekil. İlla başka bir mazeret de buluyor aynı benim gibi.
3 aralık 2013 ’te kalp krizi geçirmiştim. Hemen ertesi günü anjiyo yapıldı. Bir damarım tamamen tıkanmış. Tıkanan damar kendine yol bulmuş ( doğal bypass ) ameliyat olmama gerek kalmadı. Bu tabii ki sevindiriciydi benim açımdan. Ki çok korkmuştum, ameliyat olacağımı sanmıştım. Tabii ki ameliyat olmak istemiyordum. 8 gün hastahanede kaldım. İki hafta sonra rehabilitasyon için evime 70 km olan ormanın içinde bulunan Leiclingen şehrinde, Roderbirken Kliniği’ne geldim. 27 aralık 2013 - 31 ocak 2014 tarihleri arasında 5 hafta bu klinikteydim.
Yaptığımız terapilerden, derslerden fırsat oldukça, her akşam ormanda geziler yaptık arkadaşlarımla. Yalnız gezmemiz de yasaktı zaten. Ama ben bazen yalnız da gezdim ormanda dikkatli bir şekilde. İlk günlerimiz Müslüm Ağabeyle birlikteydi. 64 yaşındaydı Ağabeyimiz, bypass olmuş. Ama maşallahı vardı. Onunla ne kadar güzel geziler yaptık. Bize diğer arkadaşlar " Dağcılar " diyorlardı. Sımsıkı giyinip çıkıyorduk klinikten. Onlar masanın etrafında oyun oynuyorlardı. Ormanda gezilerimiz sırasında Müslüm ağabeyime bir de kendimi iyi hissettiğim bir gün şarkılar söyledim. Nasıl neşelendi. " Vay beeee " deyişleri hâlâ kulaklarımda.
Bir gün yalnız başıma geziniyordum, bir yavru ceylan bana yakın bir yerde karşımda öyle duruyordu. Ben de durdum ve bakıştık öyle. Onlarla aşinalığımız çok öncelere dayanır. Yazılarımda anlattıklarım da vardır. Bizim çevremizde doğanın içinde trekking yaptığım zamanlarda da epey karşılaşırdım onlarla. Gözlerine vuruldum yine. Masum, melun melun bakıyordu bana. Sonra uzaklaştı epey ve ileride tekrar durdu. Yine bana bakıyordu. Kısa bir bakışmadan sonra ormanın derinliklerinde kayboldu.
Her ormana gittiğimde "acaba yine görür müyüm" diye o ceylanı aradı gözlerim. Her gün ormanda geziler yapıyor, şehre giderken de orman yolunu seçiyorduk. Lâkin bir türlü göremiyordum. Ne o yavru ceylanı ne de başka ceylanları ve geyikleri. İzlerine rast geldiğimiz oldu, fakat onlar kimbilir neredeydiler. Yoksa "ormanda çok geyik var" diye de söylemleri duyuyorduk klinikte.
Yine bir gezimizde çok aşağılardan tepelere doğru çıkıyorduk, bu kez yoldan değil de öyle bir patikadan gidelim dedik. Yanımda bir arkadaşım daha vardı. Ne tesadüf onun da adı Mürsel ’di. Arkadaşım pypass ameliyatı olduğu için daha dikkatliydi, geriden geliyordu, bense önden önden acaba yol nereye çıkacak, yoksa tekrar başka yol aramam gerekecek diye hızlı hızlı çıkıyordum tepeye. Bir an öyle bir irkildim, nasıl bir manzarayla karşılaştım, tıpkı masallardaki gibiydi. Üç taneydiler birinin boynuzları da vardı ama diğerleri yavrularıydı, zaten çok da seyretmek de mümkün olmadı. Uçarcasına ağaçların arasından kaybolup gittiler.
Akşam yemeği sonrası gece şehre inmiştik Albert’le. Dönüşte ormandan geçiyorduk, başımızda lambalar vardı ikimizin de. Albert’ı doktoru kriz geçirmemesi için tedbir olsun diye göndermiş reabilitasyona. Sürekli birlikte trekking yaptık. Klinikle ormanın arası 3 km. Epey bir bölümü yolun ormanın içinden geçmekteydi. Yolda bir tavşan çıktı önümüze, ışık gözlerini etkiledi, gidemiyor hayvancık. Tam da önümüzde duruyordu. Arkadaşım Albert;" Eline alsan alırsın " diyordu. Ama ben onu eller miyim, yavrum ne güzeldi, ürkmüş bizden.
O şirin tavsancığa; "Sen gecenin bu karanlığında; bunlar da kim mi diyorsun, tavsancık " dedim. Öyle gülüştük. Tavşan zoraki zıplayıp kaçtı. Sanki gitmek istemiyordu. Gözleri kamaşmış güzelimin. Sonra uzaklaştı, onu kaybettik, önümüzden zıp zıp karanlığın içine daldı.
Epey de dik bir yokuştu, soluk soluğa kaldığımız bir anda arkadaşım sol tarafa dönünce orda birkaç hayvan fark etmişti. Bana; "Fikret bak orda hayvanların gözleri parlıyor " dedi. Dikkatlice baktım karanlığın içine 3 çift göz bize bakıyordu. Ben arkadaşıma onlar tavşan mı acaba " dedim. Arkadaşım" Sanmam tavşana benzemiyorlar " dedi. Ben üzerlerine doğru bir adım atmamla karanlığın içinde bir hareketlenme oldu. Allah’ım bunlar geyikler. Yine 3 taneydiler. Yıldırım hızıyla karaltıları karanlığın içinde kayboldu.
Yine ben kliniğe döneyim. Bir arkadaşımız vardı, hâlâ sigara içiyor. Üç kez kriz geçirmiş , bypass ameliyatı olmuş 8 sene önce, 52 yasında ve ne kadar güzel, hayat dolu bir insandı. Yine kriz geçirmiş stend takmışlar damarlarına. Ve o illetten kurtulamamış. Az içiyorum diye kendini teselli ediyordu. Allah kolaylik versin.
Klinikte gördüğüm çok aşırı kilolu da insanlar oldu. " Bu adam nasıl kilo verir, nasıl bir daha sağlığına kavuşur, Allah’im ne zor" Diye iç geçirdiklerim oldu. Kilo veremezlerse o arkadaşlar hayatları boyunca ızdırap çekerler. Başka da hastalıklar da çıkar mazallah. Allah yardımcısı olsun hepsinin.
Bir arkadaşımla havuzun soyunma odasında karşılaştık o çıkıyordu, giyinirken baktım ter içinde " yüzmek bi şey değil de çıkınca giyinmek öldürüyor beni Fikret ağbey" diyordu. Bacakları su toplamış, özel çorap giyiyor ama nasıl zorluklar içinde.
Son gece ve ondan birkaç gece önce de şarkılar söyledik. Tabii ki orada hastaların morale ihtiyacı var. Ben de her fırsatta arkadaşlara espiriler yaparak, hoş sohbetler ve şarkılar söyleyerek onlara hoş anlar yaşattım. Nasıl sevindiler arkadaşlar. Onları neşelendirdim. Hatta sesimi kayıt da ettiler ama onları ses dosyası yapabilecekler mi bilmiyorum.
Her şey insan için. Ben ölümden döndüm. Küçük bir kriz bile insanı öldürmeye yetiyor. Bir de ben beyin kanaması da geçirebilirdim. Yani hepimiz için riziko faktörü bunlar, kriz veya beyin kanaması.
Reabilitasyon günlerim sona erdiğinde doktorum durumum hakkında açıklama yaptı:
Kalbim hasar görmemiş. Spora devam etmem gerektiğini ve beslenmeme de dikkat etmem gerektiğini, ilaçlarımı da ihmal etmemem gerektiğini tembihledi.
Genetik olmasının ( Ailemizde epey kalp hastası var) ve stresin neden olduğu büyük ihtimal bunlar gözüküyordu benim geçirdiğim krize. Ki alkol ve sigara kullanmıyorum. Çok hareketli bir insanım. Trekking, ( Dağcılık ) bisiklet ve yüzmek hobilerim arasında. Beslenmeme ve kiloma dikkat ederim. ( Az bi kilom fazlaydı belki ama bunun riziko faktörü olmadığını biliyorum) Klosterol de hep kontrolüm altındaydı. 236 ’ydı son kan tahlilinde.
Aşırı kilo, kolesterol, tansiyon, sigara ve alkol, genetik etkenler, stres, işte kalp krizine neden olacak riziko faktörleri.
Tabii bunların araştırılıp bu konuda her bireyin bilgi edinmesi gerek. Kalp krizi nasıl olur. Nedenleri nelerdir. Bu konularda çok ciddi şekilde araştırmalar yapılmalı, ki her birey kalp krizine adaydır.
Roderbirken Kliniği’ndeki tanıdığım tüm arkadaşlarıma ve bu yazımı okuyan, okumayan herkese sağlık dolu bir yaşam diliyorum. Sevgilerimle.
---
Roderbirken Kliniği’nden anılar.
11- 2 - 2014 / ANRATH
Fikret Şimşek
YORUMLAR
Öncelikle geçmiş olsun diyorum...Yazınızla bilgi çerçevemiz oldukça genişledi ve hayata bakış açınızı anlayınca güzelliklerin farkında olduğunuzu anladım... Sevgi dolu oluşunuz ,doğayla, insanlarla ilişkileriniz ve mücadelenizi takdir ile karşılıyorum...Saygıyla
_ZERRE_
Evet, hayata bakışım ve hayat görüşüm, değerlefim vardır bu yazimda. Size öyle yansıtabilmem beni sevindirdi.
Bayraminiz kutlu olsun.
Çok selamlar.
Sevgimle
Gecmis olsun abi. Bir birimize cok yakin am bir okadar da uzagiz. Ne garip degil mi? Bir kez daha gecmis olsun.
Selam ve dua ile
_ZERRE_
Aynen öyle sevgili Zekeriya kardesim . Ki birbirimizi severiz de degil mi ama iste fazla da kontak olmayinca ayni köyde yasasan bile birbirinden haberi olmuyor insanin .
Ki biz ne kadar ayni duygulari yasayan insanlariz .
Insallah bundan sonrasina diyelim :-))
Cok tesekkürler .
Ben simdi iyiym süküprler olsun .
Cok selamlar... Sevgimle....
Merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun diyorum. Ağrı sızı neredeyse
can oradadır derler. İnanırım ben buna. Beri yabda
acılar da paylaştıkça azalırmış.
Anlatım pek hoştu.
Teşekkür ederim saygılar.
_ZERRE_
Ilgili olmaniza sevindim . Hic görmeyeceksiniz diyordum. Bir de öyle " Yazi yayinladim " diye de kimseye de bildirmem ben . Yasadiklarimi dostlarla paylasmak istedim . Buna vesile de oldunuz ayni zamanda . Yillar var yazi yayinlamiyordum aslinda. Size anlatayim demistim bir mesajimda. Icimden gelmisti . Sonra da bu yazi cikti . Hatira olarak da kalsin istedim .
Cok selamlar . Sevgilerimle.
Değerli arkadaşım Fikret, öncelikle geçmiş olsun. Allah, kimseye dermansız dert vermesin. Kendine dikkat et. Aynen dediğin gibi; bir musibet bin nasihatten iyi etki edermiş. İnsan sağlığının kıymetini kaybetmeden bilmiyor ne yazık ki.
Tekrar geçmiş olsun arkadaşım.
selamlar...
_ZERRE_
Cok selamlar ...
Bilmiyordum, şimdi öğrendim. Çok çok geçmiş olsun. Bir daha olmaması dileğimle.
_ZERRE_
Rabbim cümlemize saglik dolu bir ömür nasip etsin insallah.
Sevgilerimle.
_ZERRE_
Cok selamlar .... Sevgilerimle.
şiirinizden döndüm buraya
ve çok üzülerek okudum, kendime kızdım haberdar olamadığım için
çok ama çok geçmiş olsun Fikret Bey
Allah sevdiklerinize bağışlasın
sağlığın kıymetini kaybedince anlıyoruz sanırım
huzur ve sağlık içinde bir diliyorum tüm sevdiklerinizle
saygılar, selamlar uzaklara
_ZERRE_
Lütfen sakin öyle düsünmeyiniz . Nereden haberiniz olacakti . Öyle de ben özellikle pak duyulsun istemedim . Lakin klinikte de biraz morale de ihtiyacimiz oldu . Ve birkac es dostla da paylastim orada daha ilk günler fotgraflar cekilip yilbasi gecesi koymustum facebook sayfama . Lakin , gözünüze de takilmamis demek ki . Saglik olsun . Simdi nasipmis . Bu yaziyi da kaleme aldim, es dostla paylasayim istedim. Ve anilarimda dursun istedim burada.
Rabbim cümlemize saglik dolu bir ömür nasip etsin insallah.
Sevgilerimle.
su_misali(Gülhun Ertilav)
görmedim Fikret Bey, kendime de bu yüzden çok kızıyorum ya
tekrar geçiş olsun
Rabbim sağlık içinde sevdiklerinizle bir ömür nasip etsin inşallah
_ZERRE_
Selamlar ... Sevgiler...
Herşey insanlar için sevgili abiciğim, gelmiş geçmiş olsun, Rabb'im sağlıkla imtihan etmesin hiçbir kulunu,
yaşamda can sağlığı kadar önemli bir şey yok. Herşeyin başı sağlık.
Yazdıklarını okurken hüzünlenmemek elde değil. O kadar etkili kaleme almışsın ki yaşadıklarını, seninle birlikte aynı duyguları yaşadım sanki. Yüreğine sağlık sevgili abim. Sanırım, sen de yazarken tekrar döndün o üzücü anlara.
Dilerim daha güzel, daha sağlıklı geçer ömrünün geri kalan kesiti.
Rabb'im ailene, sevdiklerine, sevenlerine bağışlasın senin gibi değerli bir insanı, dualarım seninle...
Selamlar sevgiler dua ile
Saygımla
* * *
_ZERRE_
Cok memnun oldum yazdikalrini okuyunca. O dedigin anlar icimde hep duruyor zaten Can . Lakin o musibettten iste Rabbim bir güzellik nasip etti. Bu hastaliktan ve bu sürecte ögrendiklerimden dersler cikardim. Ve ben su an hayata daha siki sarildim. Ve daha bir kiymetli artik ne kaldiysa .. Rabbim güzel eylesin insallah cümlemizin yasamini. Sana da saglik dolu bir ömür diliyorum kardesim .
Cok selam olsun uzaklardan oralara. Sevgilerimle.
dağ gülü
" Siz yükselmek istediğinizde yukarı bakarsınız, bense aşağı bakarım... Çünkü yükselmişim "
Kan ve Siir'den)))
Senin ruh halini yansıtan bir söz gerçekten, hiçlik böyle bir şey kibirden uzak, kainatta zerre olabilmek o İlahi gücün nezdinde. Böyle bir şey yarayılmış olmanın farkında olup, o muhteşem İlahi gücün huzurunda haddini bilmek hiçliği getirir yaratılmışın usuna.
Allah'a emanet ol değerli abim
dualarım seninle sevgilerim de
saygımla
* * *
Geçmiş olsun abi sağlığı yerindeyken insanlar asla sağlıklarının değerini bilmezler.Sağlığın değerini hastalara sormak gerek.Hayatın değerinide mezarlara bakmak kafi.Allah tüm hastalara şifa versin.Güzel bir yazıydı.Allah a emanet olun selam ve dua ile.kardeşin melek
_ZERRE_
Ilgili oldugun icin sana tesekkür ediyorum . Cok selam olsun uzaklardan o uzaklara.
Sevgilerimle....
yazdıkların, yazılarda kalsın, dağlar sensiz kalmasın Fikom.. geçmiş olsun..
_ZERRE_
" c e s e d ii me y a k i s s i n " deyip, en güzel dagin zirvesine tirmanirim belki :-)))
Denizlerin Koca Kaptani Güzel Agabeyim seni seviyorum .
Denizler kadar engin, daglar kadar yüce selam olsun. Sevgimle.
_ZERRE_
" Konusuyorsaniz sizi dinleyen kulaklar olmali " diyor Nietzsche.
Dinlediginiz icin tesekkür ederim . Sevgilerimle.
_ZERRE_
Sevgilerimle.
öncelikle çok ama çok geçmiş olsun güzel abim
allah seni aramızdan ayırmasın
inşallah bu tespit ve gözlemlerin bir çok kişiye ışık olacaktır
saygılarımla
_ZERRE_
Rabbim cümlemize insaAllah sagik versin. Ki hic de hükmedemiyoruz bir saniyemize bile . Hüküm Allah'tan. Aslinda bu yazdiklarim cok önemli insan sagligi icin . Ama hep kulak ardi ettigimiz konular . Dilerim dedigin gibi olur.
Sevgilerimle.