- 1510 Okunma
- 10 Yorum
- 1 Beğeni
SİYASETEN ZOOFİLİ
Zamanın birinde bir köyde bir ağa, bunun fingirdek bir kızı ve oldukça yakışıklı ama kafası çalışmayan bir adamı varmış.
Bir gün ağanın fingirdek kızı tutturmuş ille de ’’Diğer köydeki dayımı ziyaret edeceğim .’’ diye..Mevsim yaz, herkes tarlada, bağda, bahçede. Ağa kızını tek başına göndermek istemiyor yolda belde başına bir şey gelmesin diye. Kızının ısrarları üzerine onu aptal ama yakışıklı bir delikanlı olan adamı Mestan ile göndermeye karar veriyor. Mestandan kıza bir zarar gelmez nasılsa.
Mestana bir keçi, bir baston ve bir bakraç yoğurt vererek ’’ Bunları al, kızımı da al, onu dayısının köyüne götür ’’ Diyor.
Mestan keçi, baston, bir bakraç yoğurt ve ağanın kızıyla birlikte yola çıkıyor. Bir müddet yol aldıktan sonra bir boğaza geliyorlar. Ya o boğazdan geçecekler, ya da yolu oldukça uzatacaklar. Mestan boğaza doğru yürümeye başlayınca kız duruyor ve
-Ben bu boğaza girmem seninle.
Mestan şaşırıyor:
-Neden?
Kız cevap veriyor.
-Çünkü bu dar boğzada sen beni şe’dersin.
Mestan salak salak elindekileri gösteriyor:
-Bir elimde baston ve yoğurt, öteki elimde keçi var. Bu vaziyette seni nasıl şe’debilirm ki?
Kız fingirdeyerek cevap veriyor.
-Akıllım ondan kolay ne var. Bastonu yere saplarsın. Bastonun tutmacına yoğurt bakracını asıp, keçiyi de bastona bağladın mı rahat rahat işini görürsün.
Lanet Kör Şeytan...Nereden aklıma getirir bu fıkraları bilmem ki.
1946 yılında yapılan genel seçimlerde dünya üzerinde ilk kez -demokrasi ile yönetilen bir ülkede (!) - oyların kullanılmasını halka açık fakat sandıkların açılması ve sayım dökümünü gizli yaptıran CHP bu günlerde büyük bir telaş içinde
-Bunlar ölmüş insanlara da oy kullandıracaklar.
-Allah Allah , ölmüş insanlar o sandıklara gelip de nasıl oy kullanacaklar peki?
-Ölmüş insanlar adına nüfüs cüzdanları düzenlenecek. Bu nüfus cüzdanları kendi yandaşlarına verilecek.Zaten daha önce var olan parmağa boya sürme olayını sırf bu yüzden kaldırdılar.
-Allah Allah, olur mu böyle bir şey yahu?
-Tabii ki olur akıllım. Neden olmasın ki..
Olur mu olur..Burası Türkiye...Açık oy - gizli sayım gibi bir garabetin olduğu bir ülkede ölülere bile oy kullandırmak mümkün müdür? Mümkündür.
Hoca Efendi bile gaza gelip de ’’ Gerekirse mezardaki ölülere bile oy kullandırılmalı ’’ Dememiş miydi?. Demek ki bir bildiği varmış.
Yalnız ortada çok daha önemli bir sorun var. Daha önce - eğer yapıldıysa- Hoca Efendinin talimatları ve devlete sızmış olan paralelkenar dörtgenler tarafından yapıldığına göre bu iş, şimdi ellerinde ölülere ait nüfus cüzdanları olanlar oyu hangi parti lehine kullanacaklar? Hele de CHP genel başkanı 17 Aralık olaylarından hemen sonra ABD ye gidip cemaat önderleriyle dirsek temasına geçtikten sonra.
Neyse ölülerin kimlere oy kullanacağını (!) hep birlikte göreceğiz nasılsa. Dirilere bakalım.
Aşık Veysel ne diyordu:
Koyun Kurt ile gezerdi / Fikir başka başk’olmasa.
O da yanılanlardan anlaşılan. Allah Rahmet eylesin.
Şimdi fikirler başka başka olsa da koyun kurt ile rahat rahat geziyor artık. Ya da koyun yine koyun, kurt yine kurt ama fikirler başka başka değil.
Otuz beş- kırk yıl önce şu yukarıdaki resmi rüyamda görsem ’’ Hayırdır inşallah...Kıyamet bayağı yaklaştı...Alametleri zuhur etmeye başladı ’’ Derdim.
Elbette ki bu çileli ülke için hayırlısı ne ise o olsun. Partinin pütünün hiç mi hiç önemi yok lakin bir parti daha baştan yenilgiyi kabul etmişse , başarıyı ancak ve ancak böyle ittifaklarla sağlayacaklarını umuyorlarsa hapı yutmuşlardır demektir.
Şimdi üzerinde durulması gereken asıl husus şu: Keçi ne olacak?
Kurtlar mı hilalin çengeline bağlayacaklar, yoksa Sosyal demokrasinin (!) aslanları mı oku yere saplayıp oka bağlayacaklar? Yani daha da açık sorayım: Kim aktif, kim pasif olacak? Kim etken, kim edilgen olacak?
Ama korkarım bu şaşkınlar arada keçiyi şe’derler. Olan keçiye olmasın da birbirlerine ne ederlerse etsinler.
Tabii ki bir başka sorun daha var: Ortaya çıkacak yavrunun türünün ne olacağı? Bakalım bu zoofili olayından nasıl bir yavru gelecek dünyaya? Göreceğiz.
Zoofili ne mi? O kadarını da siz bulun gayrı.
YORUMLAR
yazara "alo fatih" denilmis sanki
her firsatta hirsizlik yolsuzluk ahlaksizlik yapan münafik takiyyeciler öyle cürretlendilerki bagladiklari islerden sonra millete sövüyorlar (tabiki burada milleti temsil durumunda olan akpli olan ve secmeni)
kurulusunda. dört eylimi birlestirdigini ilan eden akp ser ittifakini hala sürdürmekte...
yogun düsünülerek üretilmis fantazi dolu yazi
hocam siyasetten hiçmi hiç anlamam ancak işlero kadar karışıkki kimin ne yapacağını biz değil siyasette olanlar bile tam olarak analiz edemiyorlar saat saat dakika dakika hemen her şey değişebiliyor gülümseyerek okudum yazınızı bekle gör oyununu oynasmaktan başka çaremiz yok gibi bence saygılarımla
sami biberoğulları
Maalesef artık vazitet tencere dibin kara, seninki benden kara vaziyetleri...Bu durumda yapacak tek şey beklemek oluyor.
Selam ve sevgilerimle.
Ankarada büyükşehir belediye başkan adayları Akp Melih Gökçek: Belediye başkanlığından emekli olacak tek belediye başkanı olarak guinnes rekorlar kitabına geçecek. Yani Akp nin adayı belli
MHP Mevlüt Karakaya :İlk kez Büyükşehir belediye başkanılığına aday olacak
buraya kadar Gkçek'e emekli üçaylık bağlanmasına az kalmsına kadar normal sayılır
CHP Mansur Yavaş: Geçen belediye başkanlığı seçimlerinde MHP büyük şhir adayı.
Mansur Yavaş mhpli ve chp den aday anlamıyorum bu nasıl iş. Chp Mansur Yavaş ile Mhp nin oylarına göz diktimi yoksa chp mhp seçmenin haberi olmadan Gökçek'e karşıittifak mı oluşturdular
güzel biryazı tebrikler
selam sevgiler
sami biberoğulları
Genel seçimlerde vatandaş partiye verir oyunu ama yerel seçimlerde durum değişir. Gerçi yerel seçimlerde de parti önplanda olur ama bunun yanı sıra yuerel yönetimin başarısı ya da başarısızlığı seçimin sonucunu etkiler.
Mansur Yavaş Ankara için en fazla -belki- Byypazarında bir miktar ülkücü oyu getirir Ankara için. Ama şu var: Özcan Yeniçeri'nin dediği gibi büyük bir doku uyuşmazlığı var ortada. Nasıl kiş Ertuğrul Günay AKP için çok çok yanlış biri idiyse Mansur Yavaş da CHP için çok yalnış bir aday olmuş bence.
Sonuç: At ile eşek birleşmesinde katır olur ama kurt ile tilki birleşmesinden hiç bir canlı dünyaya gelmez diye düşünüyorum. Kim bilir belki de benim biyoloji bilgim zayıftır.
Selam ve sevgilerimle.
İnsanın ameliyat dikişlerini söktürüşün valla Üsdadım.. Yıllar öncesi Hasan PULUR hayranıydım her gün muhakkak yazılarını okumak için açıyorum ..Allah ömür versin size bu günlerde hakikat gülmeye çok ihtiyacımız var...Salam ve saygılarımı sunuyorum.. Düeti bana bakan hemşireye okudum.. Yemeğimi tuzsuz getirdi.. :) Nolcak şimdi...
sami biberoğulları
Öncelikle çok çok geçmiş olsun...Umarım çok ciddi bir rahatsızlığın yoktur..Ameliyat filan diyince oldukça telaşlandım.
Haa bu arada...O Hemşireye söyle seni üzmesin fazla yoksa bir de hemşire şiiri yazdırır bana))))))))))
Selam, sevgiler ve geçmiş olsun azizi dostum.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Gülerken düşünebilmeyi gösterebilmekte güzel...Ya düşünmeyi öğrenemeyenler,hala kendi kendilerine gülüyor,geceleri de korkulu rüyalar görüyor...Kimileri günün sahibi.diğerleri gecenin..Birileri gece karanlığının yalanlarını barındırırken kalanlarda gündüzleriyle ayıpları aydınlatıyor...Yolu dürüstlükten doğruluktan,art niyet-sizlikten geçmeyenler,her dönem kendilerini akıllı zanneder.Kendileri bile zamanla geri dönüp baktıklarında kendilerine gülerler...
Saygılar...
sami biberoğulları
Öyle fazla bir bir iddiam yok. Gördüğüm bir takım yanlışlıkları ( Tabii ki bana göre ) dile getirip dostlarla fikir alışverişinde bulunmaya çalışıyorum. Bunu yaparken de mümkün olduğu kadar ortamı germemeye çalışıyorum. Umarım becerebiliyorumdur.
İlginize teşekkür ederim.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Kız ağa kızı olduğu için hamfendi oldu anlayacağın.
Keçi , tandır oğlak oldu...Yoğurdu ayran yaptılar, oğlak tandırın üzerine iyi gidiyormuş.
Bastona gelince..Onu da kızın dayısı öldükten sonra yengesi kullanıyormuş ama ne şekilde kullandığı hakkında bir takım dedikodular var.
Olay bundan ibaret sayın hocam. Anlaşılmayan bir husus kalmadı sanırım.
Selam ve sevgilerimle.
hülvani
hülvani
hocam epeyi bir gülme krizinden sonra yorumu yazabildim yani herşeyi anlarımda bunların itifakını hiç bir mantığa ve kalıba sığdıramıyorum ama emin olun önümüzde ki günlerde bizi kahakahası, dramı, eğrotizmi ,ve aksiyono bol makara dolu günler bekliyor.yani yaşıyacağımız günler tam cem yılmazlık olaylara gebe:))))
saygı selamlarımla.
sami biberoğulları
Bunca yazımı okuduğun halde hala Cem Yılmaz diyorsun...Ne yani ben yazamaz mıyım?)))))))))))))))))Valla âlasının şahanesini yazarım hem de : Hele şu seçim zamanı başlasın...Şu sandıklar bir kurulsun öncesinde ve sonrasında bana ne malzeme çıkar...
Selam ve sevgilerimle
Serhat BİNGÖL
Kesinlikle sevgili abim elbette siz daha iyisini yazarsınız siteminizde haklısınız:)))))))
Cem yılmazın esprilerine iki dakika gülüyorum sizin bu yazınızda halen gülme krizinden çıka bilmiş değilim iş yerimde odamda yazınızı okuyup gülerken sekreter hanım abi ne oldu neye bu kadar gülüyorsunuz deyince bende sizin yazınızı okuttum şimdide o kardeşim odasında gülme krizinde:))))))
Siz bu espri konusunda gerçekten çok yeteneklisiniz hocam tebrik ederim.
Saygı sevgilerimle.
Bir yıl seçim zamanı babam bizi köye götürdü.rahmetli halam seçim sabahı bir bohça ile beraber beni elimden tutup seçmen sandığının olduğu Nahiye İlkokuluna götürdü.İlk oy'u rahmetli babaannemin yerine atıverdi.Başına bir atkı aldı yüzünü kapadı ve deftere parmak bastı..biraz sonra gözlük takmış halde gelip köyde vefat eden bir halamızın yerine oy kullandı. vesselam on iki merhumenin yerine oy kullandığında sonuncu sandık başkanı Nahiye Müdürnün babaannesi olunca "Müdür halama " Sen hacce teyze, Nurhane hala, rahime ana , Rukiye nene yeter daha gelme " diyerek uyardı.
O sene AP 179 CHP 64 CGP 52 MSP 23 MHP 88 oy aldı.
Köyde normalde AP nin oyları fazla olmasına rağmen az oy aldı.CGP li olmamasına rağmen ise CGP ye 52 oy çıktı.
Sonradan anlaşıldı ki yaşlılara AP ye oy vermesi için "At var ya at...haaaaa kuyruğu var hah işte o kuyruğun altına basacaksın mührü" demişler.
yaşlılar da Koyun amblemli CGP ye kova yağlı kuyruğu görünce oy atmışlar.
Selam ile.
sami biberoğulları
Ben de bir seçimde sandık başındaydım...Kadının biri girdi oy kullanmak için yaptığımız paravanın arkasına oradan sesleniyor '' Hangisine basacaktım ulaaa''
Bir başkası...Girdi paravanın arkasına, aldı mührü ve pusulayı: '' Abi sen söyle hangisine basayım''
Offf offff...Bu millet daha basmayı öğrenmemiş..Yani mührü nereye basacağını bilmiyor, biz tutmuş nelerden bahsediyoruz.
Selam ve sevgilerimle.