Hikmetli mektuplar-Tarih:09 Şubat 2014 Pazar/Arınma duası
Tarih:09 Şubat 2014 Pazar 21:33:06
RE:Arınma Duası
aihansan ( 2/9/2014
---------------------------------------------
Selamun Aleykum Hocam
İşlerimin yoğunluğu, evde misafirlerimin oluşu ve biraz da tembelliğim sonucu size yazamadım bir süre. Aşağıda anlatacağım nedenlerden, yazmaya pek de yüzüm yok aslında..
Afiyettesinizdir inşaallah. Sanırım hala Konya civarlarındasınız, Alanyaya dönmediniz.
Hocam, arınma duasını zikir olarak okumaya başladığımdan bu yana ikinci 40 gün içindeyim. Maalesef pek bir ilerleme kaydedemedim. Cemal-celal farkındalığı, sağ devri, temel evkat bilgisi, düzenli kuşluk namazları, yeniden başladığım nafiler oruçlar sizin vesile olduğunuz çok değerli kazanımlar.. Sizinle buluşturan rabbime sonsuz şükürler olsun, mevlam sizden de hudutsuz razı olsun.
Sorunum şu: Son haftalarda kendimde çok gerilemiş görüyorum. Zikirlerimi aksatmadan 7 vakit namazlar sonrası devam ediyorum. Sayı az oluyor çoğunlukla. Sıkışık zamanlarda 19, 21 veya 41 kez okuyorum. Vaktim olduğunda en az 100 kez veya saymadan okumaya çalışıyorum. Namazlarım da zikirlerim de sadece şekilden ibaret gibi hissediyorum son zamanlarda. Kendimi veremiyorum. Aklım sık sık başka yerlere, dünya işlerine gidiyor. Özetle ibadetimin hakkını veremiyorum. Tuttuğum oruçlar nefsimi terbiye edecekken, bazen nefsimi güçlendiriyor gibi geliyor. İftar sonrası yiyeceklere düşkünlüğüm azalmamış oluyor. Rızkımı helal yoldan kazanmaya gayret ediyorum. Hatırlarsanız söylemiştim, Tofaş otomobil fabrikasında maaşlı çalışanım. Aldığım paranın hakkını vermeye çalışıyorum iyi kötü. Vergim de devlete otomatikman ödeniyor. Ama yine de biryerlerden rızkıma haram karışıyor olabilir mi ? Yoksa bu manevi gerilemem tamamen nefsimden mi kaynaklanıyor ?
Zikirlerimin sayısının az olmasının bir nedeni de kısa zamanda uyku basması.. Özellikle gece zikirlerinde uyku beni çok engelliyor.
Bir de bu sıralar hoşuma gitmeyen durumlara karşı tahammülsüzlüğüm arttı. "Seni deli eden şey yine sendedir, sende” demiş Yunus Emre Hazretleri.. Ben de kendimden biliyorum bu tahammülsüzlüğümü, kendime de kızıyorum. Aşamadım bu durumu..
Bir de namaz sonrası dua etmez oldum. Bu da beni üzüyor. Dua dediğim rabbime kendimce yakarışlar.. Gerilememde bunun da etkisi var gibi hissediyorum. Duaya harcayacağım zamanı zikire ayırayım diyorum ama bu biraz tembellikten, kolaya kaçmaktan oluyor. Zikir dua etmeme engel değil tabii ki.
Bu durumdan kurtulup, ilerlemeye ve arınmaya devam edebilmem için tavsiyeleriniz istirham ediyorum.
Bir de Barış Bey’e olan mektubunuzda arınma duasını “Ya latıfün ya latıyf. Ya kuddusün ya tahir. Bi lutfikel hafiyyü bil kudretilletiy isteveytü biha alel arş” olarak gördüm. Ben 25.10.2014 tarihli Zikir ve Adabı başlıklı yazınızda gördüğüm şekliyle “Ya latıfün ya latıyf. Bi lutfikel hafiyyü bil kudretilletiy isteveytü biha alel arş” okuyorum. Ya kuddusün ya tahir esmalarını da eklemeli miyim ?
Yardımınızı ve himmetinizi istirham eder, ellerinizden öperim
selam es selame
Aleykümselam Ayhan bey...
İnşaallah zikirinizi değiştiriyoruz...Yapılan zikire doyum ulaştığında yeni bir zikire geçmek gerekir.İçinde bulunduğunuz hale göre yaptığınız zikir çoktan tamamlanmış..zamanla sonuçlarını görürsünüz,biiznillah...
Çalışan bir insan ancak sizin kadar ibadet ve zikir yapabilir,kendinize haksızlık etmeyin..Orucunuzu tuttuktan sonra allah’ın temiz nimetlerine karşı istek duymanız kadar doğal ne olabilir...Sadece ’’birkaç lokma daha yesem doyacağım’’duygusu içinizde belirdiği anda yemeğe son veriniz..
sağlık afiyet ve nefsi terbiye için o üçbeş lokmayı yemeyin,inşaallah.
Nefsinizi öldürmeyeceksiniz,terbiye edeceksiniz..bunun bir yolu oruçtur diğer bir yolu ise isteklerini ya etelemek yahut,çok az ile yetinmektir..Üçüncüsü ise nefsin isteğinin bazı durumlar için tam tersini yapmaktır..yürümek istediğinde koşmak,evde kalmak istediğinde bir akraba arkadaş ziyaretine gitmek gibi
nefisle sürtüşmektir..
sadece ’’elkuddusün el tahrirun’’ esmasını zikrir ediniz..İnşaallah kutsanırsınız..
Bu esmanın nurlar orta boy tespih taneleri gibi zümrüt yeşili nurlardır...ipi kopmuş tespihin ortalığa dağılmış hali gibi görünür..öyle ki gördüğünüzde cennet huzurundan bir huzurla dolarsınız..ve inşaallah iki cihanda aralıklarla sürekli görürsünüz..İnşaallah hakkını verebilrseniz bu zikirin ardından önünüzde sürekli sizinle olan bir başka nur verilir..ibadetlerinizi yaptığınız ve büyük günah işlemediğiniz taktirde ebediyen sizinle kalır..
Bu okuduğunuz ya latıfün ya latıf esmalarını namazlardan sonra üçer defa zikretmeye devam edin..
Herhangi bir nur gördüğünüzde ’’ya nuru entellezi tehdil kalbe bi hidayetihi ve ukulü bi nurihi...’’ okuyarak selamlayın...
Her kişinin süluku farklı farklıdır..size veilenden razı olunuz..her şeyde bir hayır vardır demekten vazgeçmeyiniz..namazların ardından içinizden gelen tespihi yapmanız da bir duadır..kalbinizden geçenler de öyle..salih kişiler zaten düzenli kalbi zikirdedirler..sizin de öyle olduğunuzdan eminim..
Kazancınıza bilerek haram katmadıktan başka bilerek bilmeyerek yaptığım hatalardan dolayı mağfiretini dilerim rabbim dedikten sonra,yatmadan önce ’’subhanallahul ve bihamdihi subhanallahül azıym estağfirullah’’zikrini içinizden geldiği kadar yapınız..uykuya ya salavatla yahut bu zikirler girmekte faydalar saymakla bitmez..
Hikmette acele yoktur..
inşaallah ömür boyu yaşayacağınızı islami hayatı kendinize zorlaştırmayınız..
selam es selame