- 1757 Okunma
- 22 Yorum
- 0 Beğeni
ANAHTARI BENDEDİR.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sitemizin değerli şairelerinden Yasemen Akyürek’in bir paylaşımını gördüm bu gün face bookta...Aynen şöyleydi:
’’iNSANIN EVİNE KAVUŞMASI NE KADAR BÜYÜK BİR NİMET:
HELE DE BENİM GİBİ ANAHTARI İÇERİDE UNUTUP ARADIĞI BÜTÜN ÇİLİNGİRLERİN MEŞGUL OLDUĞUNU GÖREN BİRİ İÇİN
2 SAAT MERDİVEN KENARINDA OTURUP KENDİNİ TERKEDİLMİŞ ÇOCUKLAR GİBİ HİSSEDERKEN KAHRAMAN ÇİLİNGİRİN GELİP KAPIYI AÇMASI KADAR DA BÜYÜK SAADET YOK SANIRIM:(((((((’’
İşte bu durum bende bir anıyı canlandırdı. Size onu anlatayım:
Yıl 1996...Kocaeli’den Afyonun Sandıklı İlçesine tayinim çıkmış ve oldukça güzel bir ev bularak yerleşmiştik.
Sandıklı’nın pazarının kurulduğu bir pazartesi günü hanımla birlikte pazara gitmeye karar verdik. Evde büyük oğlum Cihangir, ( Hani şu kahramanlığı ile sitedeki bir bloğun ve onlarca canın yanmaktan kurtulmasını sağlayan oğlum ) Küçük oğlum Yunus ( Zihinsel ve bedensel engelli olan oğlum ) kaldı. Ortanca oğlum Tuğrul yanlış hatırlamıyorsam okulda idi. Kızım Tuba da bizimle pazara gelmişti.
Pazar alışverişimizi yaptık ve eve geldik. Apartmanın dış kapısını anahtarla açıp ikinci kattaki evimizin kapısı önüne geldim. Hanıma ’’ Hanım evin anahtarını ver de kapıyı açayım ’’ Dedim. O da bana ’’ Ben anahtar almadım. Sendekiler evin anahtarı değil mi ?’’ Diye sordu. Ben ’’ Cebimdeki iki anahtar da Apartman dış kapısının anahtarı, evin anahtarları sende olacaktı. Bak bakalım ’’ dedim ama hanımda anahtar manahtar yok...’’Neyse evde nasılsa Oğlum Cihangir var kapıyı o açar’’ Diyerekten zili çaldık. Çalmasına çaldık ama ne gelen var ne kapıyı açan.
Bu sefer kapıyı yumruklamaya başladım ama içeriden yine ses gelmiyor. Özürlü kardeşini bırakıp da bir yere gitmesi mümkün değil...Bizi sardı mı bir telaş...
Mahalleden bir delikamlıyı merdivenle balkona çıkardık. Delkanlı balkon penceresinden baktı ve ’’ İçeride, kanepenin üzerinde öylece yatıyor’’ Deyince daha da telaşlandık. Yunus da yatıyordu çünkü. ’’ Eyvah sobadan zehirlendiler mi ’’ Telaşı başladı bu sefer.
Konu komşu döküldü. Kapıyı kıracağız neredeyse ’’ Cihangiiirrr..Cihangiiir...Aç şu kapıyı ’’ diye ama bizimkinde en ufak bir kıpırtı bile yok.
Komşulardan anahtar getirttik fakat hiç biri kapıyı açmadı. Bunun üzerine çilingir aramaya başladık. Allahtan okulumun tam karşısında bir çilingir vardı ve komşulardan birinin taksisiyle çilingiri bulduk. Lakin bu sefer de çilingir nazlanıyor. ’’ Abi gelirim, o kapıyı da açarım ama ben geldiğimde oğlunuz benden önce uyanır da kapıyı açarsa ben yine paramı alırım. Çünkü dükkanımı terk edeceğim sizin yüzünüzden ’’ Dedi...Ben de ’’ Yahu sen gel yeter ki..O kapı açılsın da ister sen aç ister kendiliğinden açılsın, ben paranı vereceğim ’’ Diyerekten çilingiri ikna ettik ve eve getirdik.
Adam biraz uğraştı kapıyı açmak için sonra bana döndü: ’’ Abi kapının arkasında kalmış anahtar. Bir başka anahtar varsa onunla ittirelim. Kapının arkasındaki anahtar düşssün. O zaman ben bu kapıyı açarım ’’ dedi. Elimi cebime soktum ve apartman dış kapısının anahtarını verdim çilingire.
Çilingir anahtarı soktu. Anahtar yuvaya tam oturunca şöyle bir çevirdi, kapı şak diye açıldı. Meğer benim her ikisi de dış kapının anahtarı sandığım anahtarlardan biri bizim dairenin kapısının anahtarı değil miymiş?
Neyse...Çilingirin parasını verdik...Neticede kapıyı o açtı.
Bu arada Cihangir de gözlerini ovuştura ovuştura yanımıza geldi. Bir de ’’ Ne oluyor yaaa..Bu ne gürültü ’’ demesin mi? Normal şartlarda eşek sudan gelinceye kadar dövmem lazımdı ama her iki evladımın da sağ salim olduğunu görmenin verdiği rahatlamayla dokunmadım namussuza...
Haaa..Bu arada asıl dayağı hakkeden bendim tabii ki. İnsan cebindeki iki anahtarın birinin dış kapının, ötekinin daire kapısının anahtarı olduğunu bilmez mi? Haydi bilmez diyelim. Komşulkardan gelen o kadar anahtarı deneyip de kendi cebindeki anahtarı denemez mi? Denemez çünkü o çilingirin o gün benden alacağı bir otuz beş lira vardı. O nasip onundu..Bir şekilde o parayı ona vermem gerekiyordu.
Velhasılı kelam: Sevgili Yasemen. Senin derdin dert midir benim derdim yanında ))))))))
YORUMLAR
gülümseten güzel bir anıydı
tabi üzerinden zaman geçince insan gülebiliyor, yoksa ne kadar endişelenmişsinizdir
kutlarım hocam güne de yakışmış
saygılarımla
sami biberoğulları
Evet o gün bana mide spazmları yaşatan bu olaya bu gün gülüyorum. Bu da kaderin garip bir cilvesi olsa gerek.
Selam ve sevgilerimle.
kimin başına gelmemiştir ki belkide bir kaç kez hemde.. hem gülüp hem ders aldım sağ ol hocam tebrikler..
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
:)))))
Sabah gülümsemeyle başladık bu harika anınızla. Allah size uzun ömürler versin. İnsanın sürekli yanında olup senin sohbetleri dinlemek geliyor fakat mesafeler uzun...
Olayınıza benzer biz de yaşadık fakat itfaiyeciler sağolsunlar uzun merdivenleriyle 3. kata uyuyan iki oğluma açık pencereden girmeyi başarmışlardı. sanırım 7 yıl önceydi
Ne diyelim bu da toplumun kanayan unutkanlık derdi mi desek çünkü nerdeyse herkesin başına gelmiş :))))
En içten selamlarımla
Teşekkür ederim hocam
sami biberoğulları
Anlaşılan tam da zülfiyare dokunmuşum..Evet aşağı yukarı hepiizin bir kapıda kalma ve çilingir çağırma ya da itfaiye, bakondan girme, kapı , pencere kırma gibi hadiseleri olmuş. Böyle olunca da ben bir rahatladım ki sormayın. Sadece kendim sanıyordum dalgın olan.
Güzel yorumunuz için teşekkürlerimle birlikte selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Duru bri yazıyla yazılmış güzel bir öykü. Oğlanların durumu iyi, biraz heyecan ve cepten çıkan az para...
Güne gelen başarınızı kutluyorum. Sevgiler Sami hoca...
sami biberoğulları
İnsan yaşadıkça nelerle karşılaşıyor değil mi?
Selam ve sevgilerimle.
Hemen hepimizin en az bir kez yaşadığı bir hayat dersi...
Yine yalın ve içtenlik dolu dilinizle odakladınız anıların naftalin kokulu güzelliğine...ve kendi aynamızda kendimizi gördük yazınızla değerli hocam...
Her dem saygı ve dostlukla...
sami biberoğulları
Aslında unuttuğum bir olaydı ama sağolsun Yasemen arkadaşın yaşadıkları bana bu anımı anımsattı. Ben de sizlerle paylaşayım dedim.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
hocam yine güldürdünüz beni oduncuya çarpılıyorsunuz çilingire kapıyı açtırıyorsunuz ver ALLAHIM ver sami hocamın teknesinden di ne demişler kimse kimsenin rızkını yiyemezmiş anahtar cebinde onca uğraşla çilingiri getiriyorsunuz al şu anahtarı kapıyı aç paramı al ve git diyorsunuz güzel paylaşımdı benim için senin için nasıldır bilmem saygılarımla hocam
sami biberoğulları
Olayı o kadar güzel özetlemişsin ki ben bile güldüm yaptığın yoruma..Aynen dediğin gibi poldu valla.
Selam ve sevgilerimle.
Aşk olsun hocam lakin benim evde ne oğlum ne annem ne babam vardı ve
:)))) on numaraydı yine hocam kutladım:)))
yasemen akyürek tarafından 2/5/2014 6:23:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Bizim olayı trajikomik hale getiren zaten evde oğlumun olması..O evde olmasaydı da sadece benim anatarım var oluğu halde kapıyı açmak için çilingir çağırmış olsaydık olay bu kadar acıklı olmazdı sanırım. Ama yine de iki saat merdiven aralığında oturup çilingir beklemek , helke hele de bu bekleyiş esnasında hiç bir yakınının yanında olmaması oldukça acıklı bir durum...
Geçm,iş olsun.
Selam ve sevgilerimle.
Sami Kardeşim,
İnsan bazen gözündeki gözlüğü bile saatlerce arayabiliyor, bu yüzden boş ver . O para çilingire nasipmiş.
Yarın gözden küçük bir operasyonum olabilir .
Sevgiler.
sami biberoğulları
Öncvelikle geçmiş olsun..Umarım başarılı ve sorunsuz bir operasyon olur seninki. Ya da operasyonsuz kurtulursun.
Öteki hususa gelince: Bu dünyada bir insanın nasibi varsa onu mutlaka buluyor. Ama yinde de kedi anahtarımla açtırdığım bir kapı için çilingire para vermek çok acaip oldu be abim.)
Selam ve sevgilerimle.
anahtar sende bende nerede derken, o "Cihangiiirrr..Cihangiiir...Aç şu kapıyı" nidaları.... ben bu olayı şu dakka itibariyle resmen anı anına yaşamdım güzel anlatımınızla :) Ve ne yalan söyleyeyim bir zamanlar ben de o kapıyı açmayıp hor hor uyuyan annesini babasını kan ter içinde bırakan Cihangir olmuştum. Herkes gibi ...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Hıh!
O da ne ki! :)
Konya'da çalıştığım bir zamanda uykum yüzümden ev arkadaşlarım kapıyı kırdırmıştı :) Aynı sebepten üstelik.Kesin sobadan zehirlendi bu diyerek :)
En komiği de Cihangir'in verdiği tepkiyi ben daha farklı şekilde vermiştim.Onca sese uyanmamış,arkadaşım tepeme dikildiğinde bir anda gözlerimi açmış''Sen mi geldin ?' Demiştim.
Sanırım benim canım da dayak çekmiş o gün ama atan çıkmadı şükür :)
küstüm çiçeği tarafından 2/5/2014 12:27:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
küstüm çiçeği tarafından 2/5/2014 12:27:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Ama yorumlara baktığımda görüyorum ki bizim Cihangir türünün tek örneği değilmiş.
Şimdi işin bir de şöyle komik bir tarafı var: O günlerde kapıyı kıracak kadar vurduğumuz halde uyanmayan Cihangir şimdilerde benim odada sinek vızıldasa bakıyorum uyanıp '' Baba yahu şu sineği kov uyuyamıyorum'' Diyor.
Selam ve sevgilerimle.
Velhasılı "Onlar ermiş muradına biz çıkalımkerevetine!.."Neyse ki masal mutlu bitti.,
Teşekkürler Sami Bey.
sami biberoğulları
Hele de şimdi yazarken ne kadar gülerek yazıyorum ama o gün yaşadığım korku ve heyecanı hiç bir kelime ile açıklamak mümkün değil. Yine de olayın mutlu sonla bitmesi elbette güzeldi.
Selam ve sevgilerimle.
Kapısı olan bir eviniz varsa illaki çilingire işiniz düşer.Bizda ayıptır söylemesi Kayseriliyiz abicim ama pekte öyle havasından suyundan nasiplenen uyanıklarından olduğumuz söylenemez.Hani kimsenin eşeğini boyayıp zebra diye yutturma düşüncesi benim aklımın ucundan geçmez.Bilakis karşımızdakini kendimiz gibi bildiğimizden daha ziyadesiyle yanıltan çok olmuştur.İnşallah akıllandığımızı umuyorum bundan tüm o vurgunlar sonrası.Neyse bir keresinde gezme dönüşü eve geldik sizin hesap anahtar yok.Çilingiri çağırdık o da hemşerimizmiş sağolsun bize güzel bir rakam söyledi.Yıllar önce 30 Tl ödedik ama iyi paraydı ne kadarını haketti bilinmez.Ama eliniz mahkum ödüyorsunuz.
Sizin iki anahtardan birinin kapı anahtarı olmayacağını hatırlamayıp çilingire kendi anahtarınızla kendi kapınızı açtırma boşluğunda bulunmanız da sanırım bir kere yaşayıp bir daha unutamayıp bizede anlatmanız için olmuştur.Olacağı varmış :))))))))))))))))))) Güldüğüme bakma abi daha biraz önce öyle bir boşlukta bulundum ki bürodakiler iyi güldüler.Canları sağolsun onlar içindi bu boşluk.Müdürüm telefonda konuşuyor bir mail adresi alıp mail atması gerek.Hatice yazarmısın dedi.Benim aklımda muhtemelen pc de ya okuduğum son yazıda ya arkadaşa yazacağım bir mailde nerde bilmiyorum.Müdürüm söylüyor ben yazıyorum.Erzurum dedi Erzurum yazdım.Rize dedi Rize yazdım sonra gülerek elimden aldı o an bende ışık yandı ver abi yaaaa dedimsede yok kendisi yazdı.Tabi bizim büroyada güzel bir gülme konusu çıktı dahası bende gülüyorum kendime.Nasıl böyle bir boşluğa düştüm diye:) İnsanlık hali olabiliyor.Sevgiler saygılar.
athena tarafından 2/5/2014 10:25:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
athena tarafından 2/5/2014 8:46:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Sevgi,li Hatice.
Senin şu olay benim başımdan geçecekti ki bak onu nasıl bir hikaye yapıyordum..İnsan öyle pattadanak anlatır mı?
Neyse..Bu gece çok daha beter bir maceram var ki evlere şenlik...Sanırım yarın sabaha okursun yine.
Selam ve sevgilerimle.
O çilingirler yok mu o çilingirler... Güzeldi hocam. Sabah tebessümü yine sizden geldi eksik olmayınız.
sami biberoğulları
Sanırım sen de çilingirlerden yana muzdaripsin.
Selam ve sevgilerimle.
Bizim sokaktaki çilingir de benden çok kazandı unutkanlığım sayesinde.
Annemle ben alt-üst aynı evde, evimizde otururduk. Anahtarımın biri annemde dururdu. Ya da kapı dışına
bir yere saklardım unutkanlığımı bilerek. Yine de anahtarsız kaldığım çok olurdu. Evden çıkarken nedense
tam da kapıyı örtüşte aklıma gelirdi anahtarı almadığım. Koştur kotur anahtarcıya. Tabii önce alt kat olan evimin mutfak penceresi açık mı diye bakardım. Bir keresinde içeri girerken pantolonun yırtılmıştı. Neyse
çilingirci benden çok kazandı.
Sizi de unutkansınız galiba, ne kadar öyle görünmeseniz de. İnsanın cebinde anahtar varken o anahtarla
kapıyı çilingirin açması gerçekten kendine kızdırır insanı. Neyse bir daha unutmayalım derim ama yine de
unutuluyor.
Bunca dersten sonra en büyük korkum olan anahtarı evde unutmamak için sürekli anahtar kapıda takılı
durur. Kapıyı kilitlerim ve cebime anahtarı koydum mu diye kontrol ederim. Kapımın önünde kalmak istemem.
Çok uzattım, özür dileyerek,
selâm ve sevgilerimi gönderiyorum..
sami biberoğulları
Yazdıklarına baktığmda aklıma hemen şu fikir geldi: Bana adresinizi verin de sizin evin karşısına bir çilingir dükkanı açayım..Sanırım baya para kazanırım.
Selam ve sevgilerimle.
glenay
Artık akıllandım,
boş yere para verdikten sonra.
Yine de bu dalgınlık bende varken,
olur mu olur :))
kazanabilirsiniz..
selâmlar..
Büyük kızım küçükken bir yere gideceğimiz zaman anahtarı aldın mı anne diye hep o hatırlatırdı. Komşuya gittiğimiz zamanda anahtarı unutma diye yine o hatırlatırdı. Ama onun yüzünden de kapıda kaldık.
Senin çilingirciye verecek paran varmış ama en önemlisi evlatlarını ne kadar çok secdiğini bir kez daha görmeni istemiş Yaradan
Selam ve sevgilerle
sami biberoğulları
Bu olaya yapılacak en doğru yorum bu olmalı...Ben bile olaya bu gözle bakmamıştım. Evet Yüce Rabbim evlatlarımı ne kadar çok sevdiğimi bir kez daha göstermek istedi bana sanırım.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Öyle bir sıkıntıdan sonra gülmek...Hani derler ya Rabbim svindireceği fakir kuluna önce eşeğini kaybettiriri sonra da buldururmuş, aynen o hesap...
Allah hiç kimseyi evlatlarıyla imtihan etmesin.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Allah cümle Ümmet-i Muhammedi güldürsün inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
Hocam, sana hayranım gerçekten.
Günlük olayları, nasılda tebessüme çevirip dudaklarımıza yerleştiriyorsun.
Sabahın köründe,
aç karına,
üşümelerde iken güldürdün yine beni.
Allah da seni güldürsün her daim.
Yasemen Hanıma da geçmiş olsun diyorum.
sami biberoğulları
Tebessüm dalgalarımız taa Kardeş ülke Azerbaycan'da..Bundan daha büyük mutluluk mu olur?
Selam ve sevgilerimle.
ilahi hocam..... bende elimde olan arabanın anahtarını saatlerce aramıştım kan ter içinde...... yine vurdun bizi.... saygılar
sami biberoğulları
Hele de bu gün bir olay yaşadım ki evlere şenlik.
Neyse yazacağım bunu da okursun inşallah.
Selam ve sevgilerimle.