illa çarşafmı giymek gerek
Dün günlerden Cuma akşam haberlerinde ilginç bir diploma törenini gördük çok kişi görmüş tür .
Bundan önceki yazımda bir arkadaşım ne kadar gerilere gidiyoruz demişti törenin yaptıkları için
Ya bu diploma töreni genç kızların bir tek gözleri görünüyor.
Acaba dedim bu okumayı severek mi yaptılar yoksa bir mecburiyet karşısında mı.
Çünkü çok duyuluyor yurt dışından peçeli çarşaflı bayanlar daha uçakta kıyafet değiştirdiğini
bu zaman da böyle, böyle giyinip böyle tören düşündürüyor biraz.
Neyse bakalım daha neler görecek bu gözler yaşadığımız zaman diliminde
Din adınamı böyle kapanmak ya açık olanlar ne ki, dinsiz mi bu millet.
Allah hını bilen peygamberine inanan namazını doğru kılan haramdan yalan dan kendini koruyan çalıp çırpmayan
İşte Müslüman illa peçe takıp çarşaf mı giymek gerek ah yurdum ne kadar geri gidiyorsun demeden edemedim
Saygımlasınız dostlar
YORUMLAR
Kötü niyet algılamadım okuduklarımda kısmende katılıyorum,önemli olan tuzaklara düşmemek örn hadisleri ayet gibi yansıtanların hayatımıza kısıtlama getirmesine izin vermemek, yine de samimi inanıp dürüstlüğü ilke edinmiş ,ruhunda iyiliği barındırmış kişiler nerede olursun ne giyerse giysin kardeşimiz baştacımız , yüreğinize kaleminize sağlık
AYSE 09
aslında hiç kötü niyetim yoktu olsundu yanlış anlayanlarada saygı duydum
saygımlasınız
biz dini kendi isteğimize göre yorumluyoruz işimize gelmeyene kötü demek hüner oldu herkesin dini kendine olmalı dost...ben şöyle diyeyim açık seçik giyinip onun bunun iştahlanmasını çalıp veya göze rahatsızlık veren hırsızda hiç mi suç yok insanları yoldan izden çıkaran iblisin soyundandır...dinimiz sakının örtünün haya ar ve edep takının göz zinasından uzak durun demiş...bırakın dostlar herkes layığına göre yaşasın yani BİZİM DİNİMİZ BİZE ONLARIN DİNLERİ ONLARIN OLSUN zira herkes kendi hesabını verecek ne yazık ki biz dinimizi bile bilmiyoruz açık seçik giyimle tahrik ederek kul hakkına giriyorsun affı yoktur bilirsin kul hakkının...
senelerdir açılıp saçılarak tüm değerlerimizi yitirip yozlaştık hatır gönül sevgi saygı ar edep utanma komşuluk dostluğu bitiren bu açıklık mı beyinleri sulandırarak bizi geriletti yoksa ortalıkta görünmeyip işine inancına göre yaşamak mı geriletti bu ülkede kaç çarşaflı var ki bizi geriletsin % 90 hanımlar çıplak niye ilerleyemiyoruz da daima geriliyoruz dost...iyi ve halis duygular içinde derinine düşünmeden ortamın şartlarına göre yazdığını biliyorum...o güzel yüreğini biraz hoş görüye aç dost zaten yüreğinin temizliğinden eminim kal sevgilerde esenlik içinde...Allah yar ve yardımcımız olsun dost...
AZAP tarafından 2/3/2014 12:31:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli Arkadaşım.
Çok zor bir konuya girmişsin.
Yorumlardan da anlaşılacağı üzere bu yazı hoş karşılanmamış bazı arkadaşlarca.
Şimdi: İşe Çarşaf dinin bir gereği midir diye bakalım:
Ahzab sûresi 59 âyette
"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü'minlerin hanımlarına söyle: (Evden çıkarlarken) üstlerine vücutlarını iyice örten cilbablarını (dış elbiselerini) giysinler. Bu, onların tanınıp eziyet edilmemelerine en elverişli olandır" buyrulmaktadır.
İşte dananın kuyruğunun koptuğu yer de burasıdır. Çünkü bu ayette geçen ''Cilbap '' Sözü bazı kur'an tefsircileri tarafından '' Çarşaf '' olarak yorumlanmıştır.
Çarşaf ya da değil tüm kur'an tefsir edenlerin ortak görüşü ise kadınların vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde tepeden tırnağa örtünmeleri gereğidir. Yani emir olunan nedir? Kadın elleri, topukları ve yüzü hariç her azasını -hatlarını belli etmeyecek şekilde örtmelidir.
Hal böyle olunca bu örtünmenin çarşaf ya da pardesü, yahut bir başka giysi ile olmasında ne sakınca vardır?
Bir diğer husus: İnsanların ileri ya da geri kafalı olması onların kıyafetleriyle ilgili olmamalıdır bence. Bern öyle çarşaflılar bilirim ki dört beş tane yabancı dil bilir. Bir kütüphane dolusu kitap okumuş ve bunları özümsemiştir. İlerilik ya da gerilik insanın üzerindeki kıyafette değil beyninde taşıdıdıklarıyladır
İşin doğrusu çarşafı ben de kıyafet olarak pek sevmem ama hiç bir zaman çarşaf giyen bir kadını-kızı geri kafalı olarak da düşünmem
Kısacası biz beğensek de beğenmesek de o da bir yaşam biçimidir ve her türlü yaşam biçimine olduğu gibi ona da sygı göstermek gerekir.
Selam ve sevgilerimle.
AYSE 09
konu olan resimdi geçtiğimiz günlede batmanda olan diploma toreninde ki giysilerdi yani tüm kapalı çarşaf resmi kadırdır bu kadar tepki beklemiyordum
saygılarımlasınız
konuşacak söz çokta neyse diyelim
HER GİYDİĞİN ELBİSEDE KENDİNİ NASIL GÜZELLİĞE BOĞUYOR İSEN ...
YASARKEN HAYA VE AMELİNİN GÜZELLİĞİ GİYECEĞİN ELBİSE ÖLÜM ANINA GELECEK VAKTE KADAR GUZEL OLMASINA SADAKAT GÖSTER .. ..
HALA SUNU ANLAMAYADIK .. NEDEN ZORUMUZA GIDIYOR .. CARSAFLI OLMAK VEYA ACIK KAPALI NORMAL GIYINEN INSANI NEDEN KABULLENEMIYORUZ..
HEPIMIZ ALLAHIN KULUYUZ .
GULDESTE HANIM SIZ ACIKSINIZ
HALBUKI ALLAHU TEALANIN EMRINDE SACINIZ BIR TEK TELI DAHI GOZUKMESIN DIYE BUYURUYOR ..
ORTUNMEK ALLAHU TEALANIN EMRIDIR.
. HZ AISE ANNEMIZ . ERKEK GIBI GIYINEN KADINA LANET OLSUN DIYE BUYURMUSTUR..
CARSAF GIYMEK VEYA ORTUNMEK HERKES ISTEDIHINI YAPMAKTA OZGURDUR ..
DOHANAY USTA BILIP BILMEDEN HEMEN KANAT VERMISSIN HIZBULLAH DEMISSIN HER CARSAF GIYEN VEYA HER SARIK CUBBE GIYEN HIZBULLAHCIMI .. SACMALAMISSINIZ..
.
VE LUTFEN SAHISLAR OLAN ALLAHIN EMIR YASAKLARINI UYGULAYAN KARDESLERIMIZE LAF SOYLEMEYELIM
HERKESIN OZGURLUHU VARDIR ISTEDIHINI YAPAR .. VE HESABI MAHSERDE ALLAHADIR..
Yanlış bir konuya girmişsin Ayşe hanım. Siyah çarşaf'ın rahmani sırları vardır... Bilip-bilmediğimiz. Kazağın altına etek giymeden tayt denilen ve eskiden kilotlu çorap dediğimiz şeyi giyip sokağa çıkıyorsa yediden yetmişe kadınımız. Bu kadar ileriysek!, Çarşaf giyene buradan dil uzatmamak gerekirdi. Tepki alacağımı biliyorum ama bazı şeylere susmak ta bir vebaldir. Bence bu fotoğrafta manevi ilim tahsil etmiş evlatlardan bu yazıdan dolayı helallik almalısınız.
Bu yazıyı bu fotoğrafı koymadan da yazabilirdiniz üstelik... Sizi alkışlayanlar cennete götürmez ne olur dikkat..
AYSE 09
NEYSE FAZLA UZATMAK İSTEMİYORUM
SİZE SAYGIM BÜYÜK
KİMSENİN GİYİMİNEDE KARIŞMAK GİBİ BİR NİYETİM YOK
RABBİME ŞÜKÜRLER OLSUN
Ben burada bir konu filan göremiyorum. Beni ilgilendirmiyor kimin ne giydiği. Kamu alanında kadın mı erkek mi olduğu belli etmeli her şeye rağmen. Onun dışında kim ne giymişse giysin. Bu dinle de alakalı olmayabilir. Belki öyle kendini daha bir seksi filan görüyordur. Türban takanların bir kısmı kendine yakıştırdığı için takıyor.
Herkes yorum yapıyor ''Ay, çok güzel olmuşsun''. ''Sahi mi?''
Herkesin niyeti bir değildir bir olması da mümkün değildir elbet,fakat peçe takmak,yada çarşaf giymek kısacası Asr-ı Saadet döneminde Müslüman hanımların giyim şekli herhangi bir siyaset yaşam biçimiyle basitleştirilemez bu tamamen tasavvufi bir meseledir.Gönül meselesidir bir zorbalık yada zorundalık değildir.Her peçeli melek olmaz,her açıkta kafir olmaz.Hepimiz Müslümanız elhamdülillah.Sadece farkımız tasavvufu algılayışımız ve yaşayışımızdır.Bir peçeli hanım olarak peçemden dolayı herhangi bir rahatsızlığım yok.Saçı açık olan arkadaşımızda var,tesettürlü arkadaşlarımızda...Biz bu ülkede gönül gönüle yaşamaktan mutluyuz.Biz peçeliydi çarşaflıydı açıktı kapalıydı diye insan ayırmıyoruz.Tüm yaratılmışları seviyoruz. Bir söz vardır tamda yeri söylemenin ; ''Yaradılanı sevdik yaradandan ötürü'' Herşeyin ilacı sevgidir. Ricam birazdaha geniş pencerelerden bakınız hayata.
YARABBI KAPINA GELDIM . DILENCINIM . YARATTIĞIN İLK PEYGAMBERININ EVLADI . .. . ALEMLERIN SULTANI EN GUZEL H.Z. MUHAMMET MUSTAFA S.A.V. RESULUNE UMMET OLMAYI ABI HAYAT MUKADDESLINDE BIZLERE NAIL EYLEDIN @
EY RABBIM SANA KUL RESULUME UMMETI INAYETTE KUSUR VE GUNAH I RUSVALIKTA HAK DIN IMAN IMA TOZ DAHI DEHECEKSE AKIL FIKIR KALP ZIKRIN FECRINDE FITRATI HEVALIKTA GAYB FITNE HASENATINDA GALU BELA ...KELIMESINDEN ALEMI HAKIKAT TEN SENIN HUZURUNDA RUHANIYETIMDEN OLAMICAKSAM SENDEN SANA SIHINIRIM @
EY RABBIM ALDIHIM NEFESTEN HAKSIN @
VERDIHIN NIMETTEN SUKRUMSUN YURUDUHUM YOLDAN AYDINLIHIMSIN@
SEN HAKKIMIZDA RAHMETINLE @
SEN SUKRUMUZDE EKSIKLIMIZDE FAZILETINLE @
HAKIKAT YOLUN DA NURUN MERHAMETINLE SANA SIHINIRIM @
YASADIHIM ANDAN OLUM ANINDA MELEKLERIN SORGUSUNDA@
KABRISTANIMDAN @
SONSUZLUHUNDAN @
SENIN VERDIHIN ENGUZEL NURUN OMURDEN . KIRLENMISSE VE UTANC DUYULUCAK HER ANIMDAN SANA SIHINIRIM @
H.Z.RESULULLAHS.A.V KUR ANI KERIMIN ALLAH ISMIN HURMETINE AF EYLE YARABBIM
KABEMIN . MEDINEMIN . ARAFAT .CUHFE . H.Z. RESULUMUN AYAK BASTIHI HER ADIMIN TOPRAHIN . HIRA DAHIN . SENA TEPESINDE HENDEK BEDIR UHUDDA ISLAM UHRUNDA . ALLAH ASKIYLA RABBIME KAVUSMUS SAHABEYI KIRAM HURMETINE .
YER YUZUNE INIP CIHADI EKBERINDE SENINLEYIZ EY RESULUM DIYEN CIBRIL EMIN . AZRAIL MIKAIL ISRAFIL HURMETINE . .
SU ANDA KABEMDE ALNI SECDEDE . MEDINEME UARIP GOZ YASI DOKEN . ORDA OLMAK ISTEYIP SAF SAF DURUP DUALARDA RESULUMU ISTEYEN KULLARIN HURMETINE AF EYLE YARABBIM . . AMİN ECMAIN . . . @)~}~
Ayşe hanım, kısa ama özlü bir yazı yazmışsınız.
sizinle aynı fikirdeyim.
Bu inaçlı, inançsız, açık kapalı, ya da alevi- sünnü diye ayrım yapıyorlar ya bu ters tepiyor bende.
Başımı sıkı sıkı kapatmak istemiyorum.
Burada da tek gözle çarşafla gezenler var. millet sanki bütün din-iman kapalılıkta gibi sanki hükümet çok
güzel halk yararına bir devrim yapmış gibi bu kapanma işine kendini kaptırdı. Öyle kapandılar ki hırsızlıkmış, yolsuzlukmuş umurlarında değil sanki. Bu nasıl iştir anlamıyorum.
Allah milletimize akıl fikir versin. Önce kendi ceplerine ne girip, ne çıkyor buna baksınlar. üç verse yüz alıyorlar..
tebrikler,
sevgilerimle..
AYŞECİĞİM SÖZLERİNE AYNEN KATILIYORUM MÜSLÜMANLIK SADECE ÇARŞAFA BÜRÜNMEK BEN BU KADAR NAMAZ KILDIM YASİN OKUDUM DUA OKUDUM GECE KALKTIM KAZA KILDIM DEMEK DEĞİLDİR BİZİM DİNİMİZ İLK ÖNCE İLLE DE GÜZEL AHLAK DER YANİ EDEP YA HU
RABBİM DER Kİ SEN NAMAZ KILIYORSUN KURAN OKUYORSUN HACCA GİTTİN ORUÇ TUTTUN BUNLAR SENİN GÖREVİN YA BENİM İÇİN NE YAPTIN ?
GIYBET YAPMAYACAKSIN YANİ BAŞKASININ HAKKINDA KONUŞMAYACAKSIN HARAM MAL ,YETİM HAKKI YEMEYECEKSİN YALAN SÖYLEMEYECEKSİN KENDİN TOKSAN AÇ OLANI DOYURACAKSIN KİMSENİN KUSURUNU GÖRMEYECEKSİN HATTA ÖRTECEKSİN
VEE İBADET GİZLİ OLUR ALLAH LA SENİN ARANDADIR DİNİMİZİ KURANDAN ÖĞRENMELİ
BEN BİLMEDİĞİMİ FETVALARDAN DEĞİL KURAN IN TERCÜMESİNDEN İNCELİYORUM HEPİMİZ DOSTLUKLA SEVGİYLE ELELE VERMELİYİZ DİYORUM
KOCAMAN SEVGİLERİMLE AYŞECİĞİM YAZAN KALEMİN VAROLSUN
GÜLDESTE tarafından 2/1/2014 11:08:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLDESTE tarafından 2/1/2014 11:18:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
AYSE 09
Allah razı olsun bitanesi evgimlesin herdaim
evet önce insanlık canım
Güzel bir yorum ve düşünce.Maalesef böyle bir gurup var.Galiba Hizbulahçılar olmalı.
Ellerine sağlık Ayşe karan.Selamlarımla..
AYSE 09
kim olursa olsun herkesin hürriyeti elinde sadece dikkat çetiği çin paylaştımdı
saygımlasınız
Daha çarşafın, sarığın tartışması yapılmadığı ve nadir göründüşü zamanlarda Özdemir Erdoğan (ikinci baharı söyleyen şarkıcı) televizyon programında şöyle demişti.
- Bu ülkede, çarşıflıyıda, sarıklıyıda, kravatlıyıda, mini etekliyide aynı gözle görürsek sadece insan olarak bakarsak bu ülke ilerler.
Ona katılıyorum. Tercih meselesidir, isteyen istediği gibi giyinebilir. Önemli olan ne giyerse giysin kıyafetiyle değerini biçmemek ve hoşgörülü olmak.
Selam ve sevgiler
AYSE 09
kimsenin nasıl giyindiği bizleri tabiki ilgilendirmez
sadece dikkat çektiği içindir ki paylaşmak istedim
nereye gidiyor yurdum dedim
saygım sevgimlesin can
GÜLDESTE
Nerede yapılmış bu tören?
Türkiye değil herhalde.
Arabistan ise,
öz söylemek bize düşmez.
İnsanların inançları öyle çünkü.
Saygılı olmak gerekir.
İsteyerek mi, zorla mı giyiyorlar?
onu da sorgulamak bize düşmez kanaatindeyim.
Arabistan'da bulundum iki yıl kadar.
oraları, gelenek göreneklerini, dine bakışlarını bilirim.
Uçakta neler yaptıklarını da. Gözlerimle gördüm çünkü.
Ama,
yine de,
onları yargılamak bize düşmez diyorum.
AYSE 09
arabiistanda olsa hiç sorun yok
gerçi buradada olması bizleri ilgilendirmez dedim de dikkatimi çekti işte paylaştım
rabbim bizleri sevdiği kullarından eğlesin onun istediği gibi kul olmayı nasip etsin
söyleycek sözüm yok başka
saygımlasınız
Üç sahabi yaşamlarının bundan sonrası için çok daha fazla ibadet yapmaya karar verirler.
Birincisi der ki: "Ben yaşamımın kalanında her gün oruç tutacağım."
İkincisi der ki: "Ben yaşamımın kalanında her gece uyumayıp namaz kılacağım."
Üçüncüsü der ki: "Ben şimdiye kadar hiç evlenmedim. Bundan sonra da evlenmeyeceğim."
Bu kararlarını Peygamber Efendimize bildirirler... Övgü alacaklarını sanırlar ama şu cevabı alırlar...
"ben Allah'ın en sevgili kuluyum. Ne yapsanız onun gözünde değeriniz benim kadar olamaz. Hal böyle iken ben Ramazan orucu dışında bazı günler nafile oruç tutarım ama çoğunda tutmam. Geceleri namaz da kılarım, uyurum da. Şu şu an üzerime nikahlı 9 tane karım var."
Buradaki çarşaflıların zihniyeti de belli ki Allah'ın istediğinden daha fazla Müslüman olabilmek.
Oysa ki kadınların kapanması abdest azaları dışındaki kısımlar içindir...
AYSE 09
en iyi cevap sizden geldi Allah razı olsun
çarşafa girmekle rabbime iyi kul olmak mı yoksa dürüst olup onun rızasını yerine getirmekmi
istediği gibi kul olmak mı
saygımlasınız
Anlamiyorum neden rahatsiz ediyor
Nine hatunlar kara fatmalarda carsafliydi..Gelki bu ülkede öyle sapkin inilibalar oldu ki sapka takmiyanlar daragaclarda salandirildi..
Bence kimsenin giyimine kusamina karismamak medeni toplumlarin halidir.
Benim ömrümün cogu avrupada gecti.90 yillarin sonuna kadar carsafada peceyede salvarada karismazlardi.Nezamanki Türkiyede yasaklar basladi Avrupayada ihrac edildi bu giyim kusam yasagi.
Siz birilerinin carsafina karisirsaniz, onlarda Halkin % 98 Müslüman bir ülkede yasiyorsunuz basiniz acik mini etekli gezmezsiniz diyebilirler.
AYSE 09
bu rada onca insan var çarşaflı gezen mantolu gezen mini etekli gezen kimse kimseye karışmıyor herkes hür
sadece dikkatimi çektiği için paylaştım
kimsenin kıyafetine karışmak gibi bir niyetim yok olmazda
saygılar efendim
Bir tek ben miyim anlamakta güçlük çekip, gördüklerimin bir kabus olduğuna inanan derken, yazınızı görünce, yalnız olmadığımı fark ettim.
Sürekli inancın sorgulandığı, her şeye alet edildiği ve ne yazık ki; koca bir kaosun yaşandığı bir dönem. Öyle ki; sahip olduğum bilgi kırıntım, doğrularım ve inandığım her şey kayıp gitmekte ellerimden. gerek bireysel gerek toplumsal sorgulamalar, doğru bildiğim yanlışlar, kabullenmekten imtina ettiğim ne varsa...
Kafa karışıklığım had düzeyde...
Söyleyecek çok şey var ama ben burada koyayım noktayı, efendim.
Tebriklerimi bırakıyorum anlamlı yazınızın altına ve sevgilerimi, saygılarımı sunuyorum...
AYSE 09
Allah razı olsun
evet kafalar öyle karışık ki
ne yöne döneceğimizi bilmiyoruz rabbime sığınıp doğru yolu göstermesi için dua etmeliyiz
çünkü başka çaremiz yok
saygımlasınız
nur suresi 31 ayet oku gayet açık ...
Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut kocalarının babalarından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü’minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!...Evet cevap arıyorsan burada çok detaylı bilgi istıyorsan sana allah'ın izni ile soruna cevap veririm detaylı yazmama gerek yok ,,El Hayau Minel Iman ,,bunu anlami şu haya olmayan yerde iman olmaz haya imandandır ayeti kerimede bunu vurgu yapıyor nur suresi başka ne deyim soracağın başka bir şey varsa sorabilirsin açık gezen bir bayan kimse diyemez iman yok diye ama günahkardır cezası ona göre ama allahu alem dilerse af eder tövbe etmek şartı ile gerçek Allah'ın emir ve yasaklarına uyarak yaşayan kullarından eylesin Amin..
AYSE 09
rabbime şükür kendimiz muhafaza etmeye çalışıyoruz
demek o ki bunlar sizce normal bu kıyafetler
açıklıktan yana değilim ama böyle kapanmak ta fazla geliyor bana
kimseyi asla eleştiremem buna hakkım yok
rabbimle kul arasına da girilmez kimi af eder kimi etmez diyorum
saygılarımı bırakıyorum
ejder.ENVR
Bir zamanlar çocuklar bile anlıyordu bazı şeylerin gerçek mi, şaka mı olduğunu.
Son dönemlerde neyin şaka, neyin gerçek olduğunu en alimlerimiz, okuyanlarımız, çizenlerimiz bile anlayamıyor.
Belki anlıyor da, anlamamazlıktan geliyor.
Ya da anladığını anlatamıyor.
Kimbilir, anlayanlar da anlayamayanlara anlatamıyor.
Ne bileyim.
Doğru ne, yanlış ne!. Kapanıp bir çarşafın içine küçücük bir delikten bakmak mı hayata, ya da çıkıp o kara peçelerden bu küçücük deliğin içerisindeki çelişkileri anlamaya çalışmak mı!.
Ben iyisi bu yazınıza yorum yapmıyayım.
Ne dersiniz!!.
AYSE 09
çok teşekkür ederim sağ olun sagımlasınız