- 1408 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Çocuk evlilikleri ve cinsel istismar
Çocuk evlikliklerine tek pencereden bakma gafletine düşülüyor.
Aslında konuya çocukların cinsel istismarı yönünde bakılmalı.
Bazı art niyetli kişilere göre çocuk yaşta evlilikler İslam refarans alınarak, veya istismar edilerek yapılmaktadır
Şayet çocuk evliikleri sadece islam dini refarans alınarak istismar edilerek yapılmış olsaydı
Bu mesele sadece doğu illerimizde yoğunluk kazanmazdı.
Karadeniz,ege, marmara, trakya bölgelerimizde çocuk evlikleri yok diyecek kadar az olmasını neye bagayacaksınız?
Buralardaki insanlar başka dine mensup değil herhalde.
Büyüzden çocuk evliliklerinin daha çok bölgesel adet ve törelerden kaynaklandığı,
en büyük etkenlerden olmakla birlikte
esas temel unsurlarını derinlemesine araştırırsak, altında cinsellik yatmaktadır.
Yani bu mesele evrensel boyutu olan insanın nefsanı dürtülerinin eseridir.
Sosyal bir meseledir
İnsanlar hayvanı dürtülerini tatmin ederlerken bunları normal şartlar dışında yaptıklarında mutlaka birşeyleri istismar ederler
kimileri dini istismar ederken
kimileri töreleri, yöresel adetleri,
Kimileri geçim darlığını,
Kimileri Dinsizliğinin gereği olarak
Daha ileri gidip" Yetiştirdiğim meyvenin tadına bakmak en tabii hakkımdır" diyebilecek kadar alçalabiliyor.
Geri kalmış toplumlar, veya Türkiyenin doğusunda vuku bulan çocuk evlilikleri % 13 seviyelerdeyken, bu istismar gelişmiş modern görünen ülkelerde, evlilik dışı yapılmaktadır.Bahsi geçen ülkelerdeki insanların % 75 in Cinsel ilişkiye gime yaşı 13 düşmüş durumdadır.
Sorarım şimdi, çocuk evliklileri üzerinden İslam Dinine saldıran aklı önde zevatlara
% 75 evliik dışı cinsel ilişkiye itilen çocukları neden görmezden geliyorsunuz?
Bunların çoğunluğu Hıristiyan ülkelerde vuku bulmaktayken, bunu yapanlar hıristiyanlığı istismar etmiyorlarmı?
Evet bu mesele her toplumda ayrı bir çehreyle kendini göstermektedir.
Çare nedir?
Çare Nefsanı arzuların esiri olmaktan kurtulma reçetesi olan Sadri İslami yaşamak ,yaşamaktan önce onun öğretilerine sağlam bir iman etmek ile mümkündür.
ilyas.A
YORUMLAR
Buna çocuk yaşta sevdiğiyle uzaklara kaçan kızları da ekleyelim. (Aileleri de gayet modern şekilde 'kızım daha küçüksün,' demesine rağmen. Hayır, evlenmek istemektedir. ) birkaç ay geçer kızı gönderir adam...
Buna 12 yaşındayken porno ile tanışan kızları veya erkek çocukları da ekleyelim.
Buna 12- 13 yaşından erkek arkadaşıyla bilinmeyen diyarlara yelken açan çocukları da ekleyelim.
Genelde erkeğin yaşı 18 ve üzeridir bu vakarlarda.
EyvAllah hocam katkilariniz icin TSK ederim
"Kaldı ki ülkemizin batı yakasında, özellikle gelir seviyesinin yüksek olduğu yerleşim yerlerinde de çocuk istismarlığını görebiliriz. "
Haklisiniz gayri mesru iliskilere kimse ses cikarmazken, nedense evlilikler üzerinden saldiri yapiliyor
Sayın yazar yazınız harika olmuş. Yazdıklarınızdan İSLAM dini tam olarak yaşansa çocuk istismarlığının azalacağı anlaşılıyor ki buna katılmamak elde değil.
Dediğiniz gibi İslamdan uzak yerlerde cinsel ilişkiye girme yaşı 13 yaş seviyelerinde. Dolayısıyla buna dine bağlamak pek ala basitlik olur.
Kaldı ki ülkemizin batı yakasında, özellikle gelir seviyesinin yüksek olduğu yerleşim yerlerinde de çocuk istismarlığını görebiliriz.
AVM lerde ve lüks semtlerde gezinirken biraz gözümüzü açmamız yeterli. Sırf bir Cep telefonu veya bir araba, yada lüks bir tatil veya iyi bir gelecek için genç kızlar babaları yaşında insanlarla birlikte olabiliyorlar.
Saygılarımla..