- 615 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Babamdan Yediğim Bir Tokat.
İlkokul 3.sınıf öğrencisiydim.10-11 yaşlarında idim.Yaz tatillerinde,mahalle arkadaşlarımla sokaklarda oyunlar oynar,eğlenirdik.Komşumuzun oğlu olan bir çocuk bir gün beni para kazanacağız,diye kandırdı ve benide suçuna ortak etti.
İnşaatlardan demir çalıp satıp,demirleri hurdacıya satarak para kazanacağız diye bir planı varmış.İnşaatlardan demir çalarken inşaat bekçisi bizi uzaktan gördü ve biz korkup kaçtık.Arkadaşım beni; bu olayı kimseye söylemezsek,bu olaydan kimsenin haberi olmayacağını söyledi.
Ama inşaat bekçisi,polise ihbarda bulunmuş ve polis kapıya geldi.Babamla,konuştu.Babam benim çok korktuğumu ve sağlıklı konuşamayacağını polise söyledi.Babam "Ben oğlumla konuşur ve size bilgi veririm" diyerek ikna etti.
Babam benimle konuştuğunda sesi sinirli ve çok sertti.Bu yüzden,ne diyeceğimi oldukça şaşırdım ve korktum.Yalan söylersem,kurtulurum diye düşündüm ve olayı başka türlü anlattım.
Ancak,babam ve annem benim söylediklerime inanmadılar.Bu yüzden mahalle arkadaşımı bulmuşlar,onunla ve ailesi ile konuşmuş.Böylece benim ona yalan söylediğim,ortaya çıkmıştı.Babam bu yüzden bana çok kızmış ve yüzüme okkalı bir tokat atmıştı.O tokatın acısı ve izi günlerce yüzümden gitmemişti.Benimle bir hafta on gün kadar hiç konuşmadı ve yüzüme hiç bakmadı.Bu olaylar ve beni oldukça üzmüş ve sarsmıştı.Günlerce korkudan sokağa çıkamamış ve oyun da oynayamamıştım.
Bu yüzden annem,babamla konuşmuş.Benim iyi ve sağlıklı olmadığımı ve benimle konuşmamız gerektiğini söylemiş.Akşama işten gelince babam bizi ailece topladı ve bizimle ve özellikle benimle konuşmaya ve nasihatler vermeye başladı;
"Bak oğlum ve evlatlarım dedi.Hayatta iki şey insanı mutlaka felakete ve mutsuzluğa götürür ve insanı perişan eder.Birincisi,hırsızlık yapmak,yani başkasının emeğini ve malını haberi ve rızası olmadan almak,çalmak ve onu mağdur etmektir.Bunu yapanı önce insanlar ve sonra Allah,günün birinde mutlaka kötü bir şekilde cezalandıracağını ve aynı olaya kendisinin de mazur kalacağını bilmelisiniz.Sonra, insanın yalan söylemesi ve suçunu saklaması ve yanlış olaylarla insanları kandırması,adaleti,hakimi ve polisi yanıltacaktır.Bu da hiç beklenmeyen olayların olmasını ve insanın daha büyük sıkıntılara maruz kalmasını sağlar.Neyse ki,İnşaat sahibi olan kimse benim tanıdığım kimse idi.Ben onunla konuştum.Oğlumun böyle bir şey yapmayacağını ve arkadaşının oyununa geldiğini söyledim.Oda bir kereye mahsus olmak üzere,beni affettiğini ve şikayetten vazgeçtiğini söyledi,dedi.Bu olay hepimize ailecek bir ders olması gerekir.Senin şimdi okula gitme çağların.Okuluna git,meslek sahibi ol ve alnının teriyle,helal lokmayla para kazanacağın günlerde gelecektir.dedi ve bana dönerek,sözlerini bitirdi."Bu yaşadıklarını ben unuttum.ama sen ölünceye kadar,unutmayacaksın ve unutmamalısın" dedi.
Ben de bu yaşadıklarım ve babamın sözleri üzerine,hiç hırsızlık yapmadım.Kimsenin haberi ve rızası olmadan hiçbir şeyini habersiz almadım.Hiç bir konu ve şey hakkında da,yalan söylemedim ve söylemek istemedim.Belki de,çocukluğumda yaşadığım ve geçirdiğim bu olaylar bana çok büyük bir ders olarak,bundan sonraki hayatımda yaşayabileceğim kötülüklerden korumuş oldu.Herkesin bu küçük yaşadığım olayı ibretle okumasını diliyorum.Ali Uydurucu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.