- 1606 Okunma
- 21 Yorum
- 1 Beğeni
YASEMENLİ BİR GÜN VE BAYAN VIDI VIDI.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Başlığı böyle attıktan sonra ’’ Ben bu gün Edebiyat Defteri Sitemizin şairelerinden Yasemen Akyürek’in ofisine gittim ’’ Diyerek başlasam cümlelerime ’’ Aha şimdi de Yasemen Hanımı ele aldı bu deli...Vah garibim vahhh...Kadıncağıza daha yazının başında Bayan Vıdı Vıdı lakabını yapıştırdı ’’ Dersiniz...O bakımdan hemen belirteyim: Bayan Vıdı Vıdının Yasemen Hanımla uzak yakın bir alakası yok. Onu yazının sonlarına doğru tanıyacağız.
Efendim... Geçen Hafta baktım hava oldukça güzel...Kendi kendime ’’ Oğlum Sami, Bilgisayar başında otura otura tamponun nasır bağlayacak. Kalk artık o minderden de biraz hava alsın ’’ Diyerekten kendimi dışarı attım. Dışarı atmasına attım da ’’ Hep Kadıköy, hep Kadıköy...Bu sefer bir değişiklik yapayım.’’ dedim ve o anda aklıma Avrupa yakasına geçmek geldi.Avrupa Yakasında kim var? Yasemen Akyürek...Şöyle birden bire pat diye karşısına çıksam kim bilir nasıl şaşırır diyerekten verdiği adresindeki ofisine gittim.
Ofiste sakallı, zayıfça bir delikanlı vardı ama Yasemen Hanım yoktu o ilk gidişimde. Delikanlıya anlattım : ’’ Ben Yasemen Hanımla Edebiyat Defteri Sitesinden tanışıyorum.. Kendisini ziyaret etmeye geldim..Adım Sami Biberoğulları ’’ Filan dedim ama sanki o delikanlıyla değil de duvarla konuşuyorum. Delikanlı ’’ Anlat anlat heyecanlı oluyor’’ Dercesine sadece bir saniyeliğine suratıma baktı sonrasında kafasını gömdü laptopuna...Artık oyun mu oynuyor, yoksa işle ilgili bir şey mi yapıyor , her ne ile ilgileniyorsa beni kesinlikle salladığı yok.
On dakika kadar bekledim..Sonra delikanlıya ’’ Yasemen Hanım gelir mi?’’ Dedim..Yok kardeşim..Vatandaş suratıma bile bakmıyor...Kendi kendime diyorum ki ’’ Yahu bu ne biçim eleman...İnsan bi sorar ayı mısın kurt musun, niçin geldin, derdin ne...Ya da abi bir çay alır mısın?’’ Yok...Delikanlı adeta fenafil laptop olmuş vaziyette...Kafasını kaldırıp bakmıyor bile.
Aksi gibi ben de cep telefonumu evde unutmuşum. Arayıp da ne zaman geleceğini soramıyorum... Bir on dakika kadar daha bekledikten sonra tekrar seslendim delikanlıya ama bu sefer sesimi yükselttim belki kulaklarında bir sorun vardır diye:
-Delikanlı Yasemen Hanımın telefonuna ulaşabilir misin?
Delikanlı hemen ayağa kalktı ve ulaştı Yasemen Hanımın telefonuna...Nasıl mı...Etajerden bir kartvizit çıkarıp uzattı ve karttaki telefon numarasını gösterdi bana... Allah’ım Ya Rabbim... Tam dayaklık...Bir kez daha seslendim
-Sen şu numarayı bir arasana koçum..Bakalım gelecek mi yakın zamanda.
Nihayet konuştu...İnanamayacaksınız ama nihayet konuştu sonunda.
-Ben Turkça bılmıyor.
-Allah seni davul ede e mi? ))))))))))
Allahtan anlamadı...
Arapmış kerata..Ben nerden bileyim.
Çaresiz çıktım ofisten...
Bu gün yine hava güzeldi ve ben bir kez daha sürpriz yapmak üzere Avrupa yakasına geçtim. Sadece kafa resminden tanıdığım Yasemen arkadaşımın karşısına dikileceğim ille de...
Yine vardım ofise. Kapıdan içeri girdim. Baktım bir bayan oturuyor bu sefer. O sakallı delikanlı yok...Oh yaaa..En azından meramımızı anlatacak birileri var. Dikkatlice bakınca ’’ Anaaaa...Bu Yasemen Akyürek’in ta kendisi...İyi de yahu bu mini minnacık bir kızcağız. İşin doğrusu ben daha iri kıyım, daha yaşlı ve daha uzun boylu biri olarak tahayyül ederken karşımda en fazla yirmi beş, bilemedin otuz yaşlarında gösteren minyon, cılız sayılacak mini minnacık bir kız çocuğu var. Profil resminden de daha güzel üstelik.
Önce ’’ Bu angut da kim ola ki ’’ Bakışlarıyla süzdü beni...Şaka şaka...Benim sert ve haşin bakışlarımdan ürktü gibi...Ben ’’ Tanımadın galiba öyle bakarsın di mi’’ Deyince anladı...Benden başka kim olabilirdi ki ’’ Aaaaa...Sami Hocam ’’ Diyerek kalktı ayağa.
İlk defa tanışanlar ne yapar?
-Eeee nasılsınız?
-Hamdolsun nasıl olalım işte yuvarlanıp gidiyoruz. Siz nasılsınız?
-Hamdolsun biz de.
-Eeee daha daha nasılsınız?
-Valla ne olsun..Siz?
-Maşallah maşallah havalar da artı yirmilerde seyrediyor hep.
-Maşallah... Süphanallah.
-Maşallah Süphanallah da böyle giderse kuraklık olur.
-Evet yaaa...Haklısınız valla...Küresel ısınma had safhada bu sene.
-Hiç sormayın valla...Global ekonomi de çöküşte...
-Evet ya..Dolar fırladı, Yuro tırladı, öyle olunca Türk lirası zırladı.
-Vah vah vahhhh.
-Tüh tüh tüüühhhh...
-Çay, kahve, pepsi, fanta, oralet, kuş burnu, ne alırdınız?
-Aman efendim zahmet buyurmasaydınız.
-Ne zahmeti Hocam aşkolsun.
-Eh o zaman ben bir damacana su, iki litre de çay alayım.
-Ohaaaaaaa....( Yok yahu demedi tabii ki )
Biraz değil bayağı abarttım ama üç aşağı beş yukarı hep böyle olur ilk tanışmalar. İlk konuşmalar.
Hep böyle başlar tabii olarak lakin böyle kalmaz elbette. Isınma
turlarından sonra artık muhabbet koyulaştı...Şiirler, şairler üzerine konuşmalarla vakit nasıl geçti anlayamadım. Bence çok çok güzel bir gün oldu. Böylece bir arkadaşım daha sanal dünyamdan gerçek dünyama transfer olmuş oldu. Benim açımdan o bir iki saatlik muhabbetten sonra artık vaziyet ’’ Sanki seninle kırk yıllık dost gibiyiz ikimiz ’’ vaziyeti oldu. Ben bu mini minnacık kızcağızı çok sevdim. Çok sıcak, çok içten, çok dost canlısı bir hanımefendi. Yakından tanımaktan son derece memnun oldum.Hele de bir dahaki gelişimde haberli ve aç gelmemi, burada yemek yedirmeden göndermeyeceğini, ille de tatlı yedireceğini söyleyince artık kalbimin en salon salomanje köşelerinden ve dahi leb-i derya dairelerinden birini ona tahsis ettim.
Hâla bayan Vıdı Vıdıyı merak ediyorsunuz değil mi? Az daha sabır.
Saat dörde doğru ayrıldım oradan ve herhangi bir kaza belaya uğramadan Kadıköy’e kadar geldim. Ama hiç mümkün müdür ki ben evden dışarı adımımı atayım ve bir bela gelip de beni bulmasın.
Kadıköy- Ayrılıkçeşme yakınlarında dolmuşa bindim. Dolmuş tıklım tıklım ve ben ayaktayım...Az ilerledikten sonra bir bayan bindi.
Erzurumda bir laf vardır: ’’ Bela nerden gelirsen? Ellimin korundan ’’ Aynen o vaziyet bela tam olarak burnumun dibine konuşlandı. Gerçi Yenisahra’ya kadar herhangi bir arızası olmadı ama Yenisahra’da trafiği tıkalı görünce kadın ağzını bir açtı...Bir daha da kapanmadı...( Yalanım varsa iki gözüm önüme aksın..Aynen aşağıdaki konuşmaları yapıyor kadın )
-Allah belezi vere...Yolun iki tafarını da tıhıyirler. Allah sizi gahrede...Allah Tayyip Erdoğanın da belesini vere...Hiç bu kadar küfürbaz bir başbahan olaa? Televizyon seyredemiyrik onun yüzünden...
Minibüs şoförü önündeki araçların hareket etmesi için korna çalıyor kadının söylediği ayne şu:
- Tayyibe söye açsın yoli...
Anaaaa...Kadın Tayyip Erdoğana verdi veriştirdi. Kimse kendisiyle muhatap olmuyor ama o konuşuyor da konuşuyor.
Derken efendim asıl arıza Barbaros Mahallesinde patlak verdi. Bir kızcağız uzanarak şoföre bir şeyler söyleyecek oldu. Bizim bayan Vıdı Vıdı kıza bir parladı ki sormayın.
-Gulağımın dibinde ne vıdı vıdı ediyirsen..Bir derdin varsa git Tayyipe şikayet et...Allahın belası...Allah seni gahrertsin..Allah beleni versin
Efendim kızcağız dediğim de öyle ’’ cağız ’’ değilmiş meğer...Bunlar bi kapıştılar mı minibüsün içinde...Neredeyse saç saça baş başa girecekler birbirlerine..Yaklaşık yarım saat tüm minibüs sustu bu ikisinin karşılıklı çatışmasını dinliyoruz. Kız ’’ Sus ya tamam ’’ dedikçe bayan Vıdı Vıdı sesinin volümünü daha yükseltiyor. İşin kötü tarafı kadınla burun burunayız...Her an bana da dalabilir diye yüreğim ağzımda...Hani erkek milletiyle dalaşmaktan kaçınmam da kadın milletiye...Töbe...Tırsarım kadın milletiyle dalaşmaktan...
Sonunda kız indi ama Bayan Vıdı Vıdının çenesi bir kez zembereği boşaltmıştı..O an kendi kendime ’’ Allahım Ya Rabbim bunun inşallah bir gelini yoktur ’’ Diye dua ettim. Kadın resmen yamyam...İki günde deli eder gelini melini. Minibüs şoförünün bile sinir sistemini felç etti resmen...Adam soruyor ’’ Ağaoğlu Palladium inen var mı?’’ Kadın atılıyor..’’İnen minen yohtır’’ devam et...Şoför ’’ İleride polis varmış yolu az bir şey değiştireceğim ’’ Diyor kadın ’’ Milleti alıştırma hep bu yoldan gitmek isterler ’’ Diyor...Bu arada Tayyip için beddua, Kemal Kılıçdaroğlu için dua etmeyi sürdürdüğü gibi bizleri de Kemal Kılıçdaroğlu için dua etmeye davet ediyor.
Bir ara tam ağzıma geldi ’’ Yahu biliyor musun şu minübüste CHP için oy kullanmayı düşünen insanlar sırf senin yüzünden şimdi gidip AK Partiye oy verecekler ’’ diyim...Sustum...Minibüs yeni bir meydan savaşını kaldıracak durumda değildi. Yol boyunca o kadar dua ettim benden önce insin diye...Ahhh aaahhh..Hangi duam kabul oldu ki bu kabul olsun.
Her şeye rağmen yine de çok güzel bir gündü. ’’Gülü seven dikenine katlanır.’’ demişler..Bu gün iki kadın tanıdım...Birincisi gül, ikincisi dikendi.
YORUMLAR
İnsanın içini ısıtan sımsıcak yapan,günün stresini yok eden bir yazı olmuş.Gözlem gücünüz çok yüksek,öğretmen olduğunuz için en ince ayrıntıyı gözlem gücünüzle zenginleştirmişsiniz.Ama gözlemdeki başarınız yüreğinizdeki insan sevgisinden,hoşgörünüzden geliyor bence.Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın ''Vapurda''aslı bir öyküsü var,onda da sizin gibi vapur yolculuğunda gördüklerini mizahi bir tarzda anlatmış...Yazar cebine kalem kağıt koyup yola çıkar,gördüklerini not eder,sonrasında o notları sevimli bir hikayeye dönüştürürmüş.Sokağı edebiyata taşımışsınız,bir film izler gibi okudum yazınızı,elleriniz,yüreğiniz dert görmesin.
:)
Biri Gül diğeri Diken! bir günde iki farklı insanı tanımak da şanstır bence. :)))
Bu sayfa insanın içini ısıtıyor ve hayata gülümse yanını hatırlatıyor.
Usta yazar Sami hoca olunca işte böyle keyifli, hoş sıcak ve her yazdığı sıcak sohbetleri, insanı mutlu ediyor.
Teşekkür hocam
Selam ve saygılarımla
sami biberoğulları
Bu içten ve onurlandırıcı yorumunuz için asıl ben teşekkür ediyorum.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
bunlar bizim tebessüm ettiren mozaiğimiz
sizde harikulade bir anlatımla gayet akıcı yazdınız hiç sıkılmadım desem doğru söylerim...
kutlarım...
sami biberoğulları
Sayfama şeref verdiğiniz ve bu içten yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Merhaba Sami hocam, İlk defa karşılaşanlar ne konuşur bilmem ama muhtemelen bizim konuştuklarımızı konurlar sanırım.
güzel bir yazıydı, sıcacık ve yine komedi.
selamlar...
sami biberoğulları
Mesela Yasemen Hanımla tanışmamız, onunla yaptığımız muhabbet oldukça normal bir muhabbetken ben onu aldım, alladım pulladım oluverdi bir komedi...Bayan Vıdı Vıdı da öyle..Mesela o kadını tamamen bir dram olarak anlatmam da mümkündü ama ben bu tarzı seviyorum. Tek eksiğim bizzat kendimin öyle komik bir tip olmayışım...Biraz mimik dersi almam lazım sanırım))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Hoşça vakit geçrtebildiysem sana ne mutlu bana.
Selam ve sevgilerimle.
hocam iyikide bulaşmamışsınız o vıdı vıgıya yoksa sizi evinize kadar takip ederdi neyse akyürek hanımefendiyle tanışabilmişsiniz en azından o günüde böylelikle kazasız belasız geçirmişsiniz tebesüm ederek ukudum yine kaleminize sağlık saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Rabbim yüzünden tebessümleri eksik etmesin.
Selam ve sevgilerimle.
Sizin bu vıdı vıdıyı arkadaşım Feydane'yle kardeşimin hanımı Farize'nin karışımı olduğunu düşündüm.
İkisi de Karslı ve konuşmalar benziyor. Hızlı konuşmada Farize Feydane'yi geçer. Feydane de politik
konuşmalarıyla Farize'yi sollar. Yalnız Feydane koyunun koyusu bir MHP'Li . Yazın geldiğinde Bahçeli'nin
pasif olduğunu söyledim. Açtı ağzını yumdu gözünü. Canlarım benim ikisi de çok iyidir. Karakterleri böyle
n'apsınlar..
Tebrikler,
sayenizde Yasemin Akyürek'i tanımış olduk. O vıdı vıdıcılardan her yerde var.
selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
Yasemen Hanıma gelince...Onunla şahsen tanışmanızı çok isterdim doğrusu...
Selam ve sevgilerimle.
glenay
Görünüş olarak birbirimize benzeriz,
kardeş sanırlardı. Keşke tanısaydınız.
Siz ağzınızı bile açamazsınız.
Yasamen Akyürekle tanışmayı ben de isterdim.
Sayenizde şimdi onun şiirini okudum.
İyi akşamlar,
selâmlar..
Her mutluluk gibi o da kısa sürdü dersin .
Bir daha başka arkadaşlarla buluşmak istersin .
Onun tanıdığı senin tanıdığın derken ,
Edebiyat Defteri dostlarını tanımak istersin...
Tebrik ederim hocam saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Güldürdün hocam yine.
Sanal alemde tanıştığım insanların hiç biri ile normal hayatımda karşılaşmak kısmet olmadı.
Bir tesadüf mü,
yoksa benden kaynaklanan bir durum mu, bilemiyorum?
Umarım ve dilerim,
ben de bir gün bir sanal dostumla tanışma şerefine nail olabilirim.
Hoş oluyordur herhalde.
Aktardığınız her iki anınız da çok güzeldi.
İkincisi güzel değil de,
aktarışınız hoştu.
Kolay gelsin diyorum.
sami biberoğulları
Mesela sanal alemde tanıştığım seninle gerçek alemde de tanışmayı çok isterdim ben. Ben anadan Karadenizli, sen tam Karadenizli müthiş bir şey olurdu mutlaka.İnşallah bir gün olur.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Dediğin gibi..Kadın milletinin gülü de var dikeni de ..Allah dikenine çattırmasın hiç kimseyi...Tam bir doğal afet.
Selam ve sevgilerimle.
sen okunmuşsun hocam..... tüm güzellikler seni buluyor kıskandım vallahi....saygılar
sami biberoğulları
Rabbim esirgemiyor benden yazı yazmam için gerekli konuyu. Çok şükür..Hamdolsun))))))
Selam ve sevgilerimle.
minübüsten atamadınız mı şaiirim :))
yine güldük sayenizde....
kutluyorum...
dostluğunuz daim olsun bu arada...
saygılar hocam...
sami biberoğulları
Daka önce yazdığım bir şiirde kurgu olarak bir yaşlı bayanı aşağı atmıştım ya...Onu ciddiye aldı bazı okuyanlar bana verdi veriştirdiler..Sen yaşlı bir bayanı nasıl belediye otobüsünden atarsın..Sen nasıl öğretmensin diye...O gün bu gündür artık kurgu yaparken bile çok dikkat ediyorum...Bu kadına gelince...Sanırım o tüm minübüsü atardı aşağı...O derece yani.
Selam ve sevgilerimle.
Önce aşkolsuuuuuuunnnnnnnnnnn Sami hocam ben cılızmıyım 56 kiloyum ya hu bence senin gözlerini bir doktora göstermek gerekir neyse sırf senin hatırına çiroz olmayı kabul ediyorum...
Efenim gelelim esas meseleye karşımda görünce nasıl şaşırdım anlatamam içimden hadi Bİsmillah dedim tabi ofiste yalnızım insan böyle kocaman bakan iki göz görünce korkmasında ne yapsın pat diye dikildi karşıma
şaşkınlıkla tedirginlik arası tuhaf bir hal yaşamama rağmen Sami Hoca mı buyur ettim ama içimde kaldı bir tatlı yediremedim neyse bir daha ki sefere inşallah
ama inanılmaz babacan inanılmaz şeker bir adammış...
Bu arada vıdı vıdı yapan kadın iyi ki ben değilmişim
Ziyaretinle onur verdin hocam yine beklerim en yakın zamanda...
sami biberoğulları
Yav bi de ben bu bakışlarımla ne yapacam arkadaş? Daha önce de bir başka arkadaş aynen şunu demişti bana '' Yahu hocam o surattan bu espiriler nasıl çıkıyır?''
Komplekse girecem yaaa))))))))))
Hakkımdaki iltifatların için çok çok teşekkür ediyorum.
Selam ve sevgilerimle.
yani dolmuşta bile seni neden bir düzgün kişi bulmuyor :)
ama bulsa bunlar o zaman nasıl doğacaktı...
kutluyorum Sami hocam...
sami biberoğulları
Hep dolmuşta oluyor bu arızalar...Düşündüm de sanırım dolmuşa binen dolmuşa bindiğinden olsa gerek)))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Not : Yazıyı astıktan sonra sayfamda bir yazı gördüm...Sanırım reklam. Aynen şöyle diyor: '' Anne sütünü buz dolabında ne kadar saklayabilirsiniz?''
Gel de kafayı yorma bu soruya...Ama buldum cevabını...'' Annenin buz dolabında ne kadar kalabileceğine bağlı olarak bu süre değişiklik gösterir..Yani Annenin dayanıklılığına bağlıdır.