- 1132 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bir alış-veriş, bir fiş ve kasiyer hesâbı!
Bugün, öğleden sonra sonuncusu ile karşılaştım; mağaza kasiyerlerinin görevleri hakkında yazı yazmama sebep olacak olayla...
Alış- veriş trafiği yoğun olan bâzı işyeri kasiyerleri, hesap üstü para verirken yanlışlığa düşebiliyorlar...
Müşteri ile ilgisi olan her çalışan dürüst kabul edilir; ancak, her alış-verişin bir muhasebe kontrolünün olması, hem alan hem de satanın lehinedir...
Müessesesinde, birden fazla kişi çalışan ya da başkasına hesap verecek şekilde çalışanları, çalıştıran adına ve kendi adınıza denetlemekten kaçınmayın.
Vezneden veyâ kasiyerden aldığınız parayı öyle iyi sayın ki; yapılan işin, matematik sağlaması doğru çıksın!.
Bugün, 25 Liraya almayı kabullendiğim malı, kasa fişini isteyince fiyatı 20 liraya düştü... ya, fişini almak istemeseydim ne olacaktı?... Müessese sahibi, çalıştırdığı işçisinin; müşterisinden çaldığını ve müşteri, soyulduğunu bilemeyecekti...
Aman dikkat edin... dürüst kasiyerlerin iş bulabilmesi için, aklı müşterisinin cebindeki parada olanlara yol verelim!.
Hiç kimsenin beş kuruşluk yanlış yapmasına gönlüm râzı değildir... ister, banka veznedarı olsun, ister bir mağaza kasiyeri...
Bu işin tek görevlisi var, o da Sizsiniz... parayı ödeyen, makbuzunu mutlaka ve mutlaka eline alsın ve para üstünü saymadan o yerden, bir adım dâhi ayrılmasın.
Ekleyecek bir sözüm daha var; yakın gözlük kullananlar, bu sözlerimi kulağına küpe yapsın!... bu yazdıklarım, yaşadıklarımın beşte biri...
Kurum ya da müessese adlarını saklı tutmak; hizmet aldığım yerlere ve o’nun, dürüst çalışanlarına saygımdandır...
Müşteri hakkı gözetenleri, kardeşçe- dayıca gözlerinden öpüyorum...
Saygılarımla...
kadiryeter Kadir Yeter.
10 OCAK 2014 - TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/
YORUMLAR
İlginç bir not:
0,342KGx 1,90 YTL T.BİBER ÇARLİSTON %8 *0,66
Açıklama: Sebze- meyve kısmına bakan görevli, 3,90 TL. olan biber fiyatını yazarken yanlışlıkla 1,90 TL. olarak hesaplayıp beni kasaya gönderdi. Oysa, ödemem gereken para bu olmamalıydı...
3,90 x 0,66= 2,57,4 Lira alması gerekirdi...
Fark: 1,91,4 Lira eksik aldı... bu farkı geri ödemek için satış fişimle birlikte alış-veriş yaptığım işyerine uğrayıp bu bilgidışı borcumu ödeyeceğim...
kadiryeter
26.4.2014, saat: 10.11
Fiş nu:0038
Özet olarak; her satış fişi hem satıcıyı hem de alıcıyı denetler... aldığınız para üstü işlerden emin olmalısınız.
Herkesin parası kendine helâl.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=124972
kadiryeter tarafından 4/26/2014 11:19:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
İlginç.
Demek böyle soygunlar da oluyor?
Millet ne akıllı vallahi.
Bu gözlük nedeni ile, gerçekten çok ilgilenmiyoruz bu işle.
Sadece, kredi kartı makbuzunu iyice inceleme alışkanlığım var.
Fazla flan yazmasın diye.
Bundan sonra fişleri de inceleyelim, fiyatları da.
Teşekkürler ikazınıza.