- 886 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Cumhûriyet Tabelâları
Kaç yıl oldu tam hatırlamıyorum; 10, 20, 30, ...? Bir akıllı çıktı dedi ki: "Devlet dairelerinin girişlerinde takılı- asılı tabelâlara, "Türkiye Cumhuriyeti" ibâreli yazı sığmıyor; bundan öncekilerin ve bundan sonraki tabelâlarda; "T.C." şeklinde yazılacak; yazılı olanların da tamâmı bu şekilde yeniden düzenlenecek... Oh be tabelâcılar yaşadı!.
Hepimiz inandık. Ne var bunda ki, dedik... saf- saf...
Gel- gör ki; işi o günden plânlayanlar, bugünün hazırlığı içinde imişler!?
Devletin hangi kurumundaki yetkili, beyanlarında, bu iki kelimenin sâdece baş harflerinin okunuşunu kelime yapmış söylüyor(tece)...
Gafletin bu kadarına düşmeleri, beni derinden yaralıyor.
Hangi devleti, bu gibi küçültüp dillerine aldıklarını bir örnekle görebilsem; olur be Kadir, bu kadar da işi derin düşünme; anlık dalgınlıkla söylenmiştir diye kendimi avutacağım!.
Vatan Şehidlerinin yerine kendimi koyup, derin- derin düşünüyorum da: Ben, niye ve kim için öldüm(!) diye ıstırap duyuyorum...
Düşünebiliyor musunuz?.
Türk Dili, Türk Bayrağı ve Sancağı; Türkiye Cumhûriyeti Devleti, Merkez Bankası parası adı: Türk Lirası.
Okuması ve yazması olmayanlar(tele), aldıkları maaş paralarının üstündeki yazı ile yazılanı okusunlar!.
Sağlıkla kalınız...
kadiryeter Kadir Yeter. 08.01.2014 - TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/ 124923
YORUMLAR
Vay be, Memleketi benden çok düşünen ve bu uğurda emek harcayan varmış... dur, adresini kopyalapıp yazımın yanına ekleyeyim de işin ciddiyetini kavrayamayanlara örnek ders olsun...
Bu gibi yazılarımı yazarken her vakit utanç duyarım; akıllılardan bilgi alacağıma, bir câhil olarak bilgi vermek zorunda kalıyorum...
Nasıl dua edeyim de sevincimi anla... Allah, gönlüme ve Gönlünüze göre versin İnşallah..
kadiryeter Kadir Yeter. 30.01.2014 TRABZON.
Lûtfen bakınız:
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=124923
tp://blog.milliyet.com.tr/tc-mi-tc-mi-/Blog/?BlogNo=413568
Tahsin MELAN'A
Bazı kurumların ve kuruluşların ismin önünden TC'nin kaldırılması doğru değil tabi ki. Bazısının önünden kalkması iyi oldu. Örnek 'TC Ziraat Bankası'' Kar için çalışan, milletten para çalmaya başlayan çoğunluğu özel olan bir bankanın önünde TC yazması doğru olmazdı. Bu durum milli duyguları kullanarak insanları sömürmek olurdu.