- 674 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SiZ HaLa VaTaNI SeVMiYoRMuSuNuZ?
Vatanın önemini, vatanın kutsallığını ve vatandan ayrı olmanın ne demek olduğunu, vatansız,yersiz,
bayraksız olmanın ne büyük bir felaket olduğunu anlatmak için neler yapayım ,bunu nasıl anlatayım bilemiyorum.
Ama şairler şairi ve milli şairimiz M.Akif mısralarında bu konuya çok ehemiyet vermiştir.
Gerek İsitklal Marşımızda gerek diğer şiirlerinde hep vatanın önemi,inancımızın kutsallığı vve bayarağın taşıdığı değerlerden bahsetti bizlere mesela şöyle seslenir biz vatan evlatlarına;
Sâhipsiz olan memleketin batması haktır;
Sen sâhip olursan bu vatan batmayacaktır.
Feryâdı bırak, kendine gel, çünkü zaman dar...
Uğraş ki: telâfi edecek bunca zarar var.
Feryâd ile kurtulması me’mûl ise haykır!
Yok, yok! Hele azmindeki zincirleri bir kır!
’İş bitti... Sebâtın sonu yoktur!’ deme, yılma.
Ey millet-i merhûme, sakın ye’se kapılma.
ya da
Mithat Cemal seslendi
Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır
Toprak,eğer uğrunda ölen varsa vatandır.
yA da Arif Nihat Asya seslendi
Fatihin İstanbulu fethettiği yaştasın
Kızım sende Fatihker doğuracak yaştasın diyerek hep bize bu vatanın evlatlarına yol gözterdiler,rehberlik ettiler mısralarıyla....
İşte böylece biz öğrendik ki;
Vatansızlığın ne demek olduğunu, esaretin ne büyük zillet olduğunu, başkalarının egemenliği ve hegemonyası altında yaşamanın binlerce kez ölmekten daha beter olduğunu Dünyadaki amerika tafından işgal edilmiş ülkelerin haline bakarak anladık ,anlamayanlarsa zaten kördürler ,iflah da olmazlar hani...
Mehmet Akif’in; “Canım gitsin, cananım gitsin ama vatanım gitmesin, vatansız olamam” yakarışından hiç birşey hissetmeyen insanlar hala var mıdır ülkemde bunu bilemiyorum ,ama her geçen gün vatanımın kıymetini ddaha da iyi anlıyorum yoksa siz hala anlamadınız mı?
Irak’ta elleri arkadan bağlanmış ve üzerlerine köpekler salınmış, vücutları parçalanmış,tecavüz edilmiş Müslümanları görmediniz mi? Irak’ta, İngiliz eliyle Amerikan eliyle, işlenen haçlı vahşetinin boyutlarına şahit olmadınız mı?
Yoksa siz hala rahat yataklarda mı uyuyormusunuz?
Kasketli conilerin bir kafa atmasıyla yere yığılan, acılar içinde kıvaranan ,can çekişen çocukların fotoğraflarına bakın, başlarına çuval geçirilmiş ciltlerine yazı yazılmış resim kazınmış ıraklıların resimlerine bakın ve “Canı, cananı bütün varımı alsın da Hüda. Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda” mısralarının anlamını, önemini kavramaya çalışın.
Yabancılara gayrimenkul satışının ileride ne büyük felaketlere yol açtığı örnekleriyle önümüzde iken, Ülkemizde yapılan bu vurdumymaz hareketlere karşı uyanın artık yav...
Bir karış vatan toprağını kandan başka birşeyle vermem diyen Abdülhamidin torunları değil misiniz eee öyleyse mesele ne? neden bu duyarsızlığınız?
Anadolu’nun tarihi,benliği,yüreği ,toprağı siz vatan sevgisini sevme kabiliyetini yitirmişler için vatan vatan vatansız olmaz diyor. Mezar taşlarından, şehit mezarlarından “Vatan vatan” nidaları haykırıyor fakat siz hala para,pul,mal,makam derdindesiniz uyanın ey halkım,vatan elden gidiyor yokssa siz hala vatanı sevmiyor musunuz?
Saygılarımla
M.ZAHİD AY(1.5.2008)
YORUMLAR
Anadolu’nun tarihi,benliği,yüreği ,toprağı siz vatan sevgisini sevme kabiliyetini yitirmişler için vatan vatan vatansız olmaz diyor. Mezar taşlarından, şehit mezarlarından “Vatan vatan” nidaları haykırıyor fakat siz hala para,pul,mal,makam derdindesiniz uyanın ey halkım,vatan elden gidiyor yokssa siz hala vatanı sevmiyor musunuz?
Saygılarımla
Seviyoruz....