- 557 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
*Ödüllü Öykü* Özgür Özünlü'den ABİLER AMCALAR
Abiler amcalar, bense oyuncaklarımı satıp, parasıyla kız kardeşime emzik alacaktım, annemin memeleri pörsümüş artık, yaşı elliyi geçkin. Kız kardeşim meme ister, emmek ister, annem bunu karşılayamaz abiler. Kız kardeşime bezden bebekler alacaktım daha. Büyüdükçe anlasın diye bazı insanların da tıpkı bu bez bebek gibi kalp taşımadığını. Ah, ne yaptınız siz şimdi ha? Ne?
Hemen yanımdaki merkepte emmioğlum var idi. Babası içerde yatar. Ona tütün yollayacaktı. Katık edecek, börek ettirecekti. Anasını amcası sahiplenmeye kalkmış babası gitti gideli. Emmioğlumun içi acı doluydu be abiler, siz şimdi o acının tam gözbebeğine attınız bombalarınızı... Anası beş parasız gezer, anasına da bulgur alacak, un alacaktı...
Hak mı bu, reva mı bu? İnsanlık bu kadar düşmüş müydü? İki katır önde giden Ramazangillerden Rejhat Amca idi. Oğlu Çukurca’da asker ocağında çok üşürmüş, ona içi yünden postallar alıp yollayacaktı. Ülkeyi korusun da hepimiz rahat uyuyalım diye.
Biri kaçakçı mı dedi? Evet, kaçakçılık yaptık. Bedenimizden sökülen her bir telin ahtı için yaptık bunu. Ruhumuzun da bir kalbi olduğunu bilsinler diye. Bez bebek olmadığımızı bilsinler diye. Kar yağdı mı üç ay kalkmaz buralardan abiler. Para pul desen kim kaybetmiş de biz bulalım. Evde top yekün ne var ise hepiciğini satıp da kız kardeşime emzik alacaktım yalnızca... Aldırtmadınız...
Ülkemde testere ile kafa kesenleri normal yoldan cezalandırdınız da biz suçsuzları gökten bombaladınız. Canınız sağ olsun, bir bildiğiniz varmış demek!
Bense kız kardeşime emzik alacak, anamın pörsümüş memelerine krem alacaktım... Emmioğluma un, Rejhat Amca’nın oğluna postal… İçi bol yünlü olanlarından ama, kalitesinden. Gizli gizli de emmioğlumun anasına para yollayacak, babasına da börek ettirecektim. Bizzat börekleri ben götürecek, tütünlere burnumu bile değdirmeyecektim. Ha bir de bez bebekler... Uludere gibi uluyacak bezden bebekler... Bu son olsun diyeceğim abiler emme bilirim ki demem de kimsenin kulağına gitmeyecek... Şunu da bilin abiler, ben ülkemi, askerimi sizden daha çok seven bir vatanseverim. Emmioğlum da öyle, Rejhat Amca’nın oğlu da...
Gökkubbeden yağarken bombalar, içimiz dondu be abiler, içimiz... Uludere gibi ulusun istiyorum kız kardeşim! Ve tüm Türk, Kürt kardeşlerim!
ÖZGÜR ÖZÜNLÜ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.