- 1010 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
IĞDIR/ Aralık ilçesi ( 2 )
____14 Kasım 1920 tarih kitapların/da Aralığın düşman işgalından (Rus ve Ermeni) işgalından kurtuluş tarihi...1962-1963 lerde bizi toplarlardı Atatürk caddesi dedikleri ve eskiden beledyenin su ambarı dedikleri yerde toplarlar (tüm köyler ve ilçe ilk okul öğrencilerini ) temsili kurtuluş savaşı düzenlerlerdi bir kaç su beygiri acaıp kılıklı elbisesi vucuda kimi palyanco gibi kimi dar düdük düşman taburu ve jandarmalardan alınma Türk askeri elbiseler giymiş dost bataryaları duman sis birkaç çakar almaz perdok av tüfekleri ve Allah allah sesleri...kürsüde biz ilk okul öğrencilerin okuduğu ve kimimiz yarıda boğazımız gukuk kuşu gibi kesilen sesimiz yani kahramanlık şiirler....öğretmenlerimiz çıkar o zamanın biraz ileri gelen reşber köylülerin adını çığırmağa ...’Meşe kulu emim berdoğunan ordan cıxdıııı’....!!!!
____Tarih oldu olası egemen sınıfın çıkarısı için yazılmış koca bir yalandan ibarettir.Gelin hep beraber o tarihe yani 14 Kasım 1920 lere dönelim bakalım bizim ’Meşe kulu emimiz gerçekten mi çetin savaşların sonucunda Rus işgalından Aralık-ı kurtarmış...yoksa koskoca bir seneryo yazılarak bizim körpe beyinlerimize Irkcılığı, faşizmi ve halklar arasındaki nifak tohumlarını bilerek veye bilmiyerek serpişmişiler mi ve halen serpiştiriyorlar mı...?
___1.Dünya paylaşım savaşın/da Osmanlı ve tuttuğu taraf olan Almanya yenilmiş bu savaşın faturası olarak Osmanlı hanedanı arap devesi olarak diz çöktürülmüş önlerine ’MONDROS MÜZAKERESİ’ de denilen bu antlaşma geryi osmanlı orduları dağıtılmış, bir kaç saray korumasından başka sillahlar toplatılmış ve bu antlaşma gereyi galip gelen devletler isteğen isdediği yeri işgal edebilecek anlaşmanın altına her halde ben imza koymadım imza koyan halen dahi kahraman ilan etmeye çalışan ve koyanı varın gidin osmanlı ile yatıp kalkan AKP ve yandaşlarına veya o zihniyetdekilere sorun.Şimdi biz bu safsatalıktan başımızı kaldırıp ülkenin gerçeyi ile yüzleşelim.Çok geçmeden Fransa güneydoğu Anadoluyu işgal etmiş.İtalya Muğla-Antalyayı...vay uyanıklar...Ee Yunanlılar oldu olası Ege bizim derler ya onlar/da Egeyi işgal etmişler.Şidi doğu Anadolu meselesine gelelim.Rahmetli Kemal sunal hep filimlerin/de hep tekrar ederya gelelim;İsteyen Sovyet arşivlerinden bulabilir.. Sovyetler perlementosunda alınan kararda sırf Emperyalizmin manavra alanının kısıtlanması ve kendi sınırlarının işgal edilecek ülkede tambon bölge ilan etmek için ve ehemmiyeti doğrultusunda başta doğu Anadolu ve Trakya/ya askeri birlik göndererek emperyalizmin önünün kesilmesi gerekliliği.ve bu durum Ankara da milli kurtuluş savaşı hazırlığı yapan Mustafa Kemal ve arkadaşlarına bildirildiği hatta ( burda uzun uzun kurtuluş savaşını anlatacak değiliz)
___2 Aralık 1920 Gümürü anlaşmasının belgeleri ve o belgelerde her şeyin kayıtlı olduğu koskoca SOVYET ORDUSU işgal dedikleri topraklardan bir tek mermi patlatılmadan geldiği gibi geriye çekilmesine rağmen ’Doğu cephesi dedikleri ordunun tüm silah tecizan ve lojistik desdeğin SOVYETLER tarafından karşılandığını bile bile o zamanki öğretmenlerimizin yaptığı neyin nesiydi....?
____Aralığın önceki şehir yapılanmasındaki iç karartı ilkel durumunu yazmıştım bu yazımda onu bir tarafa bırakıp bir meşhur beş muhallesine sayalım...KARŞIYAKA ..(Önünde hangi deniz var neyin karşıyakası olmasa bölünmenin karşı tarafı olmasın ? o isim acil değişmesi gerekir...Aras muhallesi....Karasu muhallesi ( Ne hikmetse iki koca nehiri işaret eder kendi ovası Kerbela sahrası sanarsın susuz ölen ya HÜSEYYİN.....Köprüler....birde benim başı batmış XARABE-XUŞTİK vede sahipsiz köyüm olan Ortaköy...bence yeni Bel.Bşk ilk işi be muhallelerin adını değişmesi Azerbaycanın özelliğini veya Nahcivan yolu muhallesi V.S...konulması gerekir.
____Bir benim zamanımdaki nufus/a bakalım...’Benim bir şiirim de ; Benim köyümün mezarını saydım durdum kalanların yüz misli’ doğru mu leeen..!
___1970 İlçe köy ..köşe bucak nufus ( davarı falan çıktıkdan sonra)11.692
......5 sene geçiyor. yani 1975 yine (davarı naxırı çıktıkdan sonra ) 11.96+1 o artı birde benim ee nerde bu millet hiç cinsel falan yok... yaa ölmüş...ölmüş
____Şimdi sayın AKP iktidarı ve onun beledye başkanı dönemi yani 2007 köy ilçe köşe bucak tümü...Eee burdada (Naxırı buzağı çıktıkdan sonra 22.155 (beni öldü say yokum yani)
___Yine bir 5 sene geçirelim ( naxırı davarı çıxar ) 21.800 Loo Qırqın düşmüş azalmış lo azalmış
Herkesin YÜZÜNÜN AXI-KARASI ahaa !
***Yorum sizin bereketi ALLAHIN
___Seçim geldi havalar da soğdu...bilmem kömüre satacak haya, abır, şeref yine olacak mı ?...karar/da sizin...Saygılı hemşerilerim,oyda sizin kefde Memedeli ağanın kolay gelsin.
Kadir Haktan TÜRKELİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.