SEVGİSİZ BÜYÜYECEK
Henüz çok küçüktü hiçbir şey anlamıyordu.
Kucaklarda dolaşıyor kalabalığa donuk gözlerle bakıyordu.
Bu kadar insan niye gelmişti, neden ağlıyordu.
Annesini aradı baktı durdu doldu gözleri anne diye oda başladı feryat etmeğe.
Yabancı değildi yanındakilerin bir kısmı sevdiği insanlardı da
Annesi nerdeydi.
Ya babası oda yoktu ortalıkta.
Umutsuzca ağladı durdu sus diyorlardı ağlama yavrum sus
O ömür boyu ağlayacaktı ağlamaya mahkumdu.
Nerden bilebilirdi ki. Uyudu ağlayaraktan
Annesini bir daha göremeyeceğini.
Yazısı kara yazılmıştı anasız babasız büyüyecekti.
Kim bilir daha ne çilesi vardı
Kimin elinde oyuncak olacak ya sevgiyi bulabilecek miydi.
Kim sarıp koklayacak anne gibi olur muydu
Ah şu insanları anlamak çok zor vurdu karısını kendi boyladı kodesi eşi mezarda ya çocuklar işte olan onlara oluyor
Hem yetim hem öksüz
Ne bulacaklar bu hayattan
Sevgisiz büyüyüp.
GÖNÜL DOSTLARIM HABERLERDE YİNE KADINA ŞİDDET VE ÖLÜM İÇİM ACIDI OLAN ÇOCUKLARA OLUYOR İŞTE
YORUMLAR
Hayattan acı bir kesit.
Düşündürücü, üzücü.
İnsanlar,
neden bu kadar bencil oluyorlar?
Düşüncesiz, ya da ani kararlı.
Sebep nedir bilemiyoruz ama,
sonucu vahim olmuş.
Bir küçük çocuğun penceresinden baktığımızda olaya,
durumun vahametini daha da bariz bir şekilde görüyoruz.
Allah,
hiç kimseyi bu duruma düşürmesin diyoruz.
Bilhassa çocukları...
Hassas bir konuyu ele almış yazarımız, güzel, duygulu işlemiş.
olan hep masum çocuklara olmuyormu zaten ?ya gencecik yaşta toprağa verilen kadınlar?bencillikle hareket edip merhametsizliklerine kılıf bulan ne çok koca var böyle..ayda 19 kadın sırf eşinden ayrıldı diye öldürülüyor hunharca ve kimse dur demiyor diyemeiyor nedense...yazınızı okurken içim sızladı ne çok yaramız var acıyan kanayan ..kaleminiz daim olsun.saygımla
harika bir serbest şiir denemesi..konuda sosyal pskoloji olunca daha bir anlam kazanıyor..amam yorumlara bakıyorum ezberlenmiş nakaratlar..yobaz insanlar-mış eçheller miş..erkek egeomanyası falan filan.Bişr soyal olayın bir boyuıtu yoktur.Ve şu da realitedir dünyanın her yerinde toplumun yazılı olmayan kuralları vardır..Bu acıları ailelere yaşatmada en önemli unsurlardan biriside 1940 ların anlayışında kalmış medeni hukugumuzun çagın gerklerien uyarlanması.İki yetişkin birey den birisi ayrılmak istediginde kanun koucunun kanunu hayır sizi ayırmam çok uzun bir sinir savaşı ve duygu yorgunlugu yaşamalısınız..Kımen makul bir süre verilmesi anlaşılır olabilir..Sonrası nafaka zaten ekonımik yönden zor aile nafka ama sorun nafakadan çok sınır ve süresiz ligi..ve dıogal olarak bunların içerisinde gerilen insanların cinnet halleri bu tür sosyal acıların yaşanmasında önemli bir yüzdeyi teşkil ediyor bence..
Şairi kutluyorum
Aile içerisinde yaşanan ve son dönemlerde katlanarak artan bu tarz olaylar , toplum olarak büyük bir ahlaki bunalım içerisinde bulunduğumuzun çok önemli bir göstergesi. Acil olarak alınması gereken önlemler olduğu açık ve net gözükmekte ancak evlat yetiştiren biz annelere de büyük iş düştüğü kesin. Erkek evlatlarımızı daha bir kendimize yakın ve kadına saygı bilinciyle yetiştirip en azından gelecek nesil de hegomanya kurma isteği duyan bir eş olmamalarını sağlayabiliriz belki de...Çünkü temeline inersek bu faciayı yaşatan babanın, aynı tip bir babaya sahip olduğunu ve onu örnek alarak yaşantısını şekillendirdiğini görebiliriz. Bence herşey ailede başlayıp toplumda faciaya dönüşüyor.
Anlamlı bir paylaşımdı, kendimize gelmek adına
Tebrikler duyarlı yüreğinize
Saygılarımla