- 377 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlim Maluma Bakar
İlim Maluma Bakar
Tüm yaşananlar, tercih edilenlerdir. Zaman izafi, "Elest" devam ediyor, şu an. Yaşananlar boyutsal izafiyette; bazısında başlamadı, bazısında bitmiş görünüyor. Boyutları ve zamanın sınırını aşan kaderi bilir yazar. İlim maluma bakar.
Elest tercihi, düşüncedir. İlk tercih olarak bilinir. Tercih anıdır aslında. Geçmiş ve gelecekte takılmak ise insanı hedeften uzaklaştırır. "Elest"e, an diyebilirim. Paralel evrenler, bir andan açılan sonsuz evrenler; hepsinin kaynağı bir düşüncedeki an! Sonsuz olasılıklardan seçiyoruz; geçmişe takılırsak geçmişi tekrarlarız, gereksiz yere! Geleceğe dair de korkular ekersek, gereksiz açılımlara sebep oluruz! Anda sadece bizi memnun edeni tercih edersek sorun kalmaz. Cennet olur.
Bir ben var o yansır tümünde. O ben “An” dır! Bir noktadan yansıma var o da “Ben”! Seçim yaşanır, tercih yaşanır; bu tercih şuur altına saklanmışsa yaşanırken bilinir, o zaman da bazı pişmanlık olur. Şimdi! Hepsi şimdide. Şu an başlarsınız, Geçmiş ve gelecek, bu andan yeniden tanzim olur!
Nasıl mı? Şimdi bir tercih yap, bu bir sene sonra geçmişin olur!
İşte, geçmişin tanzimi andan olur. Geçmişte olanlar güzelse tekrarı da yormaz ama sıkıcı olabilir! Kötü şeyleri tekrarlamak yorar. Cehennem gibidir. O halde "An" da olan yenilenerek ebede gider.
Doğru tercih nedir?
Doğru tercih, bize göreceli bizim hoşumuza gidendir. “Her şeyin iyi yönüne bak!” kaidesi…
İşte geçmişteki istemediğini tekrar etmediğinde sorun çıkmaz o zaman hoş imiş almışsın şimdi hoş değil ise sen de onu bırak sana hoş olana bak. Bu hoşlanmalar değişebilir! Geçmişte ekilen yani tercih edilen pişmanlık veriyor ise pişmanlıkla vakit geçirmek yerine yeni "An" dan yenilerini ekebiliriz. İstemediğini sandıklarını şuur altı tercih etmiş. Yani hoşlanmadığın başına gelince şuur altının tercihini istemediğini fark edersin. Yeni, tercihe bakmalısın bu durumda eskisini tekrar edip durursan boşu boşuna oyalanacaksın! Şuur çalışmaz ise şuur altı boşluğu doldurup bir şeyler tercih eder. Bu da bazı sorun çıkarır. Bu nedenle şuur halinde olmak gerek. Ya şuur işler ya da şuur altı işler! Şuuru işlet! Kişiye düşen, tercihler şuur altına bırakmamak! Bilgi ile kendimiz olmakla bu mümkün! Bilgi "Ben"de bulunur. Evrende bulunan bilgi “Ben” ile bulunur! Bilgi kirliliği de şudur; şuur işletilmez ise şuur altına gereksiz bilgiler rast gele kaydedilir bu da tercihleri belirler istenmeyenleri de alır şuur altı. Şuur altı dahi şuura bakar!
Son tahlilde; doğru tercih, bize göreceli bizim hoşumuza gidendir. Andan açılanları şuurla açarsak bedbaht olmayız.
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.