- 896 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
24 Kasım Öğretmenler Günü Kutlu Olsun
24 KASIM 2013 ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
Değerli öğretmen arkadaşlarım ve sevgili okurlarım. 24 Kasım 2013 Öğretmenler Gününüz kutlu olsunla yazıma başlamak istedim.
24 Kasım Mustafa Kemal Atatürk ün 24 Kasım1928 yılında, millet mekteplerini açtığı, Arap Alfabesinin kaldırıldığı, onun yerine Latin harflerinden oluşan alfabemizin kabul edildiğini kutlamaktayız. Bu gün, öğretmenlerimize ve halkımıza kutlu olsun.
Mustafa Kemal Atatürk, dilimize ve sesimize uymayan Arap Alfabesinin yerine, dilimize ve sesimize çok uygun olan ve uyum sağlayan Latin Harfleriyle yapılacak öğretimi bizzat kendisi kara tahta başına geçerek öğretilmesini, göstermiştir. Bu nedenle de Türkiye Büyük Millet Meclisi kendisine Baş Öğretmenlik unvanını vermiştir.
Harf devriminin yapılması sonucunda, o gün yüzde on okuryazar oranı, bugün yüzde doksanların üstüne çıkmıştır. Ülkemizde yaşayan ve okuma yazma bilmeyen herkesin okuryazar olması hedeflenmiştir
24 Kasım Öğretmenler Günü’ne nasıl gelindiğine bakıldığında, 12 Eylülcülerin yapmış olduğu ihtilalının, birici derecede ki has adamı olan, Milli Eğitim Bakanı Sayın Hasan Sağlam‘ın eseridir. Bakan bu günü, bütün öğretmenler günü olarak kutlanmasını sağlamıştır.
Ne yazık ki, dünya da kutlanan 5 Ekim öğretmenler günü bizde kutlanmamaktadır. Kaldı ki ülkemizde kutlanması gereken öğretmenler günü, öğretmen okullarının açılış günü olan 16 Mart günüde kutlanmalıdır. Ne yazık ki asıl “Öğretmenler Gün” bizim öğretmenlerimize çok görülmüştür.
Ya dünyanın kabul ettiği 5 Ekim güne uyarsın, ya da öğretmen okullarının açılışın olan 16 Mart gününü esas alınarak Öğretmenler Gününü kutlatırsınız.
Sevgili okurlarım. Toplumları yönetenler ve yönetilenler diye ikilemli düşündüğümüzde, kimlerin kimlere ne sunduğu ortaya çıkar. Gelin ülkemizin güzel insanları. Gelin birlikte oturup düşünelim. Ortak aklımızı kullanarak, çağdaş bir Türkiye yaratmak adına, çağdaş öğretmenlerin yetiştirilmesini sağlayalım. Onlarda bizim çocuklarımızı, çağdaş insan olarak yetiştirmiş olsunlar. Bu sayede, Donanımlı yetiştirilen insanlar, anne baba olduklarında, kindar ve dindar değil sosyal düzeyleri düzenli ve düzeyli olan çocuklar dünyaya getirsinler. Böylece, mutlu ve huzurlu bir yaşam kurulmuş olsun.
Ne yazık ki, ülkemizde eğitim-öğretimde verilerine bilimsel olarak bakılmadan, eğitim-öğretim yazboza çevrildi. Bilimsel eksiğinden kaynaklanan olumsuzluklar, yaşamın her alanına yansımaktadır.
Bütün bu olumsuzluklar ortadan kaldırılmadığı takdirde, huzura ermemiz imkânsızdır.
Başta öğretmenlerin ekonomik ve sosyal sorunlarını çözerek, eğitim-öğretim kalitesinin yükseltilmesi gerekmektedir. Çağdaş medeniyetin öncüsü Mustafa Kemal Atatürk’ün Deyimiyle “Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır” savuna ulaşılsın. Bu manada ülkemiz donanımlı nesillere sahip olmuş olur.
İşte o zaman demokrasinin, insanlara gelecek vadi gerçekleşmiş olur. Buna dikkat edilmediği sürece, yine zarar görecek olan bizler ve ülkemiz olacaktır.
Bizler ortak amacımızı kullanarak, ülkemizde yaşayan bütün insanlarımızı, çağdaşlığa taşımak zorundayız. Bu düşünceyle, eğitim ordusu içinde yer alan ve çalışan öğretmenlerimizden, bugün aramızda olmayan Başta Baş Öğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, hakkın rahmetine kavuşan öğretmenlerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Emekli olan öğretmenlerimize sağlıklı ve huzurlu bir yaşam diliyorum. Görevi başında canla başla çalışan öğretmenlerimizin de günlerini kutluyor, sevgiler saygılar sunuyorum.
Saygılarımla.
Mürsel Adıgüzel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.