- 633 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM HEYBEMDE BİRİKENLER****
----Hayatınız üzerinde hiç kimsenin tasallut,tasarruf ve simbiyoz yaşamına izin vermeyiniz. Etik ve ahlaki kurallar içinde özgürce yaşamalısınız !
----Savurgansanız ve parayı koyduğunuz yerin delik ve yırtığı varsa; boşuna zahmet etmeyin..Biriktiremezsiniz !!! Ve o zaman birilerine mahkum ve boynu bükük yaşarsınız !!!
----Fiziksel güzellikler gelip geçicidir. Onun için yola onunla çıkmayın.. Karekter ise kalıcıdır..Karekterinizi besleyeniz ve yatırımınızı ona yapınız !!!
----Kendinizi allayıp,pullayıp balon gibi şişirirken; her şeyin bir toplu iğnenin ucuna bağlı olduğunu unutmayınız !!! Neyseniz öyle olunuz !!!
----Haksızlığa,adaletsizliğe uğrayabilirsiniz. Ama siz asla haksızlık yapmayın ve her şeyde adil olunuz !!!
----Hayatınızın kontrol,sevk ve idaresine bir şoför atamışsanız; yaslanın arkanıza,yumun gözlerinizi .. “Ya nasip diyerek !”..
---Etrafınıza dikkatlice bakınız. Şayet birisi toplumca hiç sevilmiyor ise veya çok seviliyorsa oturun düşünün sebebini..Birilerinde eksiklik veya fazlalık tesbitiniz size yol gösterecektir
----Haksız ve yersiz eleştirilerle ; bir bilen edası ile hayasızca alaysı davranmak ukalalığın tarifidir.
----Çevrenizi genişletmenin, yeni dost ve arkadaş edinmenin yolu öncelikle ve samimi olarak kendinizin iyi biri olmasına çaba sarf etmenizdir !!
----Tahakkuk etmiş ve bilinen gerçekleri ; ahkam kesmek adına başka mecraalara değiştirerek aktarmak veya abartılaştırmak sizin şahsiyetinizi gölgeleyecektir !!!
-
---Aradığınız her neyse bir gün bulma ihtimaliniz oldukça yüksektir. Ancak namus denilen şey bir kere kaybedilirse artık asla bulamazsınız !!!!
----Memnun,mutlu ve gönlü olsun diye , sipariş üzerine ve kerhen bir şey yapmaktansa; yüreğinin ve aklının isteklerine göre resen hareket etmek daha büyük erdemliktir !!
---Kin ve nefret tohumlarını şuur altınızda ekip yeşertmek yerine saygı ve sevginizi etrafınıza,hayatınıza ekiniz !
----Her şeyimsin dediği insanı merak etmeyen; ilgilenmeyen kişi ne kadar büyük sahtekârdır !!
----Haksızlığa maruz kaldığınızda ; karşınızdakini malum becerme yöntemi ile değil , söyleyeceğiniz keskin,net,veciz cümleler sarf ederek becermek en iyi yöntemdir. Oturttuğunuz sözler içinde yıllarca kalacaktır çünkü!!!
----Çiğ bir yumurtayı paylaşamazsınız; dökülür gider...Ama katı hale getirmeyi düşünürseniz dilediğiniz gibi paylaşabilirsiniz !!
----Torunlarınızdan saygı, sevgi görmek istiyorsanız; anne ve babanıza sizde öyle davranın. Torunların intikamcı olduğunu unutmayınız..." Etme, bulma dünyası" işte
----Dokunmadan, yaklaşmadan; uzaktan uzağa sevebiliyorsanız; o bunu hissedecektir !!!
----Sizin kendileri için neler yaptığınızı eş ve çocuklarınız bilir veya bilmezler. Ama siz onlar için neler yapmadığınızı veya yapamadığınızı irdelemek zorundasınızdır !!!
----Her geçen gün maddiyat tutku ve alışkanlığı; manevi değerleri oyup tüketmekte ve ilişkilerde hükümran olmaktadır !!!
---Manevi değerleri bile yok eden şeytan ve iblistir para !!!
----Şu para denilen şey var ya ; kendinden çok daha değerli olarak bilinen şeyleri bile satın alır, önünde diz çöktürür !!!
----En geçerli anahtar paradır.. Çelik kapı,üç beş kilit vız gelir ona !!!
-
---" Yumuşak atın tekmesi serttir.. " - " Can yanınca tay anasını geçer !!" - " Yakma canımı,yakarım canını !!".... Bundan ne olur deyip küçümserseniz yersiniz tekmeyi ... Haksız yere evladınız bile olsa can yakmayın; nasıl canınız yandığında can yakarsanız ;onun da canınızı yakacağını unutmayınız !!
----Varsın herkes kendi dünyasında dilediği gibi yaşasın.. Onlar zaten baştan senaryosu belli rollerini oynuyorlar !!! Değiştiremezsiniz ki !!!
----Eşim film izlerken duygulanınca 2 yaşındaki torunum " Rol yapıyorlar Babaanne " demez mi ? Öyleyse ders çıkaralım; kim ne rol yaparsa yapsın oturup aldırış etmeden seyredip keyiflenelim !! Etrafımızda o kadar rol yapanlar var ki !!
----Paran var mı ?? O halde sen çok kudretli,itibarlı, sözü dinlenilen emin birisindir !!! Aman sakın ha bitmesin paran ; o takdirde sen otomatikman bitmişsindir !!!
-
---" Bu gün seni sokan yılan , yarın başkasını da sokar !!! ".. Öyle ise birlik olup başını ezseniz !!!
----"Altının kıymetini sarraf ; insan kıymetini insan bilir !!".. Sarrafın dükkanı var da ; diğerlerinin adresini bilen var mı ?