- 2212 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHİT AİLELERİ VE GAZİLERİN NÜFUS CÜZDANI (PROJE)
Bu projenin hayata geçirilmesi için şehit aileleri ve gazileri Anayasa Mahkemesine dava açmaya davet ediyorum.
Nüfus kayıtlarındaki ayrıntıları gösteren evraka Vukuatlı Nüfus Kaydı denir. Vukuatlı Nüfus Kayıtlarında aileyi oluşturan kişilerin doğum, ölüm, evlenme, ikamet değişiklikleri bulunur.
Vukuatlı Nüfus Katıtlarında; şehilerin isimlerinin karşısında eceliyle ölenler gibi sadece "Ölü" ibaresi yazar. Gaziler içinse hiç bir kayıt bulunmaz.
Oysa şehitler ölü değildir. Gazilikte yaralanma değildir.
Vukuatlı Nüfus Kayıtlarında şehitlerin ismini karşısına "Şehit" gazilerin isminin karşısına "Gazi" kelimesi mutlaka yazılmalıdır. Vukuatlı Nüfus Kaydının son bölümünde olayların ayrıntıları hanesi bölümü vardır. Buraya da bu ibarelerin yazılamasına neden olan olaylar "Kim, ne maksatla, ne zaman, nerede, nasıl" şehit veya gazi oldu şeklinde kaydedilmelidir.
Şehitlerin ve gazilerin anneleri, babaları, eşleri ve çocuklarının isimlerinin karşılarına da "Şehit/Gazi annnesi, babası, eşi, çocuğu" ibareleri mutlaka yazılmalıdır.
Şehit aileleri ve gazilerin ve gazi ailelerinin nüfus cüzdanlarına da bir hane açılarak bu ifadeler mutlaka yazılmalıdır.
Vukuatlı nüfus kayıtları ve nüfus cüzdanlarında yapılacak bu düzenleme onlara Türk Milleti tarafından verilecek en büyük onur olacaktır. İnanın nüfus cüzdanlarında ki bu ifade onlara verilecek madalyalardan daha gurur verici olacaktır. Zira madalyalar resmi ve özel günlerde takılmakta nüfus cüzdanı sürekli taşınmaktadır.
Ayrıca Şehit aileleri ve gaziler ile gazi aileleri kendilerine tevdi edilecek bu onurla maddi ve sosyal haklarının takibi ve kullanılmasını, başka bir kimlik ve belge kullanmadan gerçekleştireceklerdir.
Ayrıca şehitler ve gazilerle ilgili her türlü istatistiki bilgi kolaylıkla tasnif edilecek ve onlarla ilgili yapılacak her türlü yeni sosyal ve maddi imkanlar ile hukuki davalar için sağlıklı veri tabanı oluşacaktır.
Kimlerin şehit, kimlerin gazi sayılacağı kanunla belirlenmiştir. O nedenle kimlerin nüfus kayıtlarındaki isimlerinin karşısına bu ibarelerin yazılacağı, kimlerin nüfus cüzdanlarında bu ibarelerin bulunacağı konusunda bir problem olacağını düşünmek sadece yan çizmekten başka bir anlam taşımayacaktır.
Eğer tespitte bir suiistimal olacağı düşünülüyorsa varislerin tayini için açılan davaların içeriğine benzer bir dava açma sistemi ile durum kontrol altında tutulabilir.
Bu projenin şehit aileleri ve gaziler ile gazi aileleri için ne anlama geldiğinin ayrıntılarını da okuyucuların yorumuna bırakıyorum.
Bu projenin hayata geçirilmesi için şehit aileleri ve gazileri Anayasa Mahkemesine dava açmaya davet ediyorum.
Böyle bir talebe her hangi bir kılıf bularak hayır diyecekleri tarih ve aziz Türk Milleti’nin huzurunda "HAİN" ilan ediyorum!
YAZARIN BİLGİ NOTU:
Savaşlara katılanlara "Muharip Gazi", savaşta yaralananlara "Malul Gazi" denir.
Kore Savaşı, Kıbrıs Barış Harekatı, İç Güvenlik Harekatına katılan tüm er, erbaş, uzman erbaş, astsubay ve subaylar "Muharip Gazi" bu harekatlarda yaralanan tüm er, erbaş, uzman erbaş, astsubay ve subaylarda "Malul Gazi" statüsündedir.
Bu harekatlarda hayatını kaybeden tüm er, erbaş, uzman erbaş, astsubay ve subaylarda "Şehit" statüsündedir.