- 950 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Testere Reklâmları Yasaklansın!...
Testere Reklâmları Yasaklansın. Neden mi?...
Bir arkadaşım, sohbet sırasında söz ağaçlara gelince; "Testere satışı ruhsata bağlansın!." demiş ve devam etmişti: "Silâh için ruhsat veriyorlar; günde kaç kişi öldürülüyor!?. Oysa, benzinli testere satışı artalı, ormanlarımızda ağaç kalmadı!. Eline hızar alan, kesmeye ağaç arıyor" demişti.
Az önce ve her zamanki gibi(göre- göre usandık); televizyonda testere satış reklâmını yapıyorlar. Dikkat ettim de serin yerde duruyor tanıtıcı kişi. İçimden dedim ki; kese- kese, kesecek ağaç bulup reklâmını yapamayacaksınız bir gün!...
Hiç düşündünüz mü, Arabistan Yarımadasında neden petrol var?... okumadım amma duydum: Bu yarımadanın bir ucundan ötekine, sincaplar daldan- dala atlayarak geçebiliyorlarmış... boydan- boya ormanlıkmış yarımada... deme ki, bitmez; "hazıra, dağ dayanmaz" sözü bana ait değil; Atasözü...
Şimdi bu reklâmları, Arap televizyon kanallarında yayınlasınlar; ağacı çiçek bilen O millet ne der!?.
Bizim Zonguldak ilimiz ne imiş... Adapazarı’nın toprağında deniz canlılarının kabuk fosillerine rastlanıyormuş...
Aklınıza yattı mı, bilemem amma, bu arkadaşımın doğru söylediğine inandım ve inancımı Siz Okuyucularımla paylaştım...
Belki bir fidân kurtulur...
Sağlıkla kalmak istiyorsanız, ağaçlık yerde testeresiz kalın.
Hayy Allah, bak aklıma ne geldi:
Muzaffer Bozali Abi, yıllar önce çevre konulu sohbetlerimizden birinde söylemişti(rahmetli); Kadir, Denizde balık avcılarının en gerekli âleti olan "SONAR" âletini Japonlar yapar- satarmış, ancak; kendi ülke denizlerinde kullanımına kesinlikle izin verilmezmiş!.
(iki hafta önce semt balıkçısına balık ayıklattırırken Muzaffer Bozali’nin sözünü balıkçıya tekrarladım; yaşlı balıkçı dedi ki: "Sonar âletini japon bir lise öğrencisi icât etti; japonya’da uyguladılar ve baktılar ki, denizimizde balık nesli azalıyor; kullanımını tamâmen yasakladılar"Ocak,2014)
Son söz: Ağaçlarımla varım; yaprak dökümlerinde, hüznünü hep yaşarım.
Anlık yazılmış ve yayınlanmıştır.
kadiryeter Kadir Yeter.
18 EKİM 2013- TRABZON.
tp://edebiyatdefteri.com’a
Araştırdıkça neler görüyorum...
Konuyu bakınız ne hâle getirdiler; görün- okuyun:
www.mersinsiyaset.net/mersin/toroslardan-motorlu-testere-kesim-yarismasi-h3633.html
YORUMLAR
Hocam dünyanın düzeni bu.. Sinsice yok etmek,
Ben mermer el işelriyle uğraşıyorum.. Türkiye de özellikle Muğla yöresinde ki mermer ocakaları ormanlık alanlarda bu ocaklarda taş çıkara bilmek için yılda kaç bin ağaç kesiliyor.. Oysa dünyadaki tüm canlı türlerinin yaklaşık üçte ikisinin yaşam alanları ormanlardır.. Bu ormanların yok olması demek en az bir milletin yok olması demektir..
Duyarlı yüreğinize sağlık..
Saygılarımla..
Anlık yazılan yazılar o anki gerçek duygulardır ve gerçekçidir.
Keşke dediğiniz olsa da testere reklamları yasaklansa :( Bir ağaç= bir çocuk gibi narin büyüyor ve kıymadan kesiyorlar. Bari biri kesilirse ikisi dikilse de denge sağlanmaya çalışılsa.
Duralı kalemini kutlarım Kadir Bey
Saygılar