Pencere ......
-- bende sizi bekliyordum bayan leena , ben evet ben ...sizin arka sokaktaki komşunuzum. aa pardon hemen konuştuğum ve kendimi hemen tanıtmaya başlamamı kabalık olarak görmeyin.
sadece heyecanlıyım ve beni anlayacağınızı umuyorum...
leena kadının yüzündeki korkuyu ve heyecan içinde olduğunu gördükçe telaşlanmadan soğuk kanlılık içinde hafif bir ses tonu ile lütfen , lütfen durun bir saniye bekleyin kapıyı açayım ve evde konuşalım lütfen , lütfen durun biraz..
şaşkın bir halde çantasının içinde anahtarını çıkarmaya çalışıyordu.
hay aksi nerde bu anahtar her zaman ki gibi çantamın ufak gözüne koyarım , hayır bulamadım hayır olamaz sizi de bekletiyorum kusura bakmayın ...
-- isterseniz yardımcı olayım istermisiniz.
leena , hayır gerek yok birazdan bulurum ahhh işte aksi anahtar tam zamanında buldum evet makyaj aynamın altına gizlenmiş...durun açıyorum tamam işte buyurun lütfen ,
-- özür dilerim zamanlamam belki kötü ama size önemli ve bi o kadarda kontrol altına alınmış bir olaydan bahsetmek istiyorum.
tabi ki bunu söylerken yaşanan olayın sadece benim evimde olması beni hem korkuttu hemde bilinmez bir heyecanla kalbime zarar verdi...
leena kadını ilk görmüşlüğünden kaynaklansa gerek ki telaşı ile korkusu arasında bir türlü anlamadığı bir problem içinde seyrediyordu...
kadın konuşurken kelimelerin vurgusunu yitirmesini sağlıyor gibi hızla konuşuyor ve kendi halini anlatmaya çalışıyordu...anlayın beni ne olur anlayın sözlerini tekrar ediyordu
leena, sakin olun lütfen isterseniz bir bardak su getireyim iyi gelir eski bir aile doktorumuzun tavsiyesidir .. yaşlıydı ama bigili bir doktordu heyecana ve korkuya su iyi gelir demişti..belki de bir psikoloji bu..neyse durun lütfen bekleyin hemen geliyorum...
-- hay aksi nasıl anlatacam şimdi , olamaz hayır olamaz anlatmasam mı ....
leena su almak için mutfağa doğru ilerlerken sakin tavrını koruyordu ve misafiriyle daha önce hiç tanışmadıkları halde rahat davranışlar sergilemesi için evinde yabancı biri hissini yaşamamısını sağlıyordu...
-- evet, hakkı söylemeliyim , acaba beklesem mi biraz zaman daha beklesem mi ....yoo hayır olamaz hayır daha kötü bir sonuç duymadan anlatmalı ve tüm olacaklara dayanmalıyım....
leena elindeki su dolu bardağı kadına uzattı ve buyrun...
-- teşekkür ederim , bir yudum yeterli olur galiba ...evet size anlatmak istediğim olay bu gün ögleden sonra oldu , evet ben tam o an odamda gogol’un ölü canlar kitabını okumak için elime almıştı ki yan odada sizin kızınızla arkadaş olan kızımın çığlıklarını duydum ve o an koşuşturarak odaya girdiğimde ..
kızınızın baygın halde yerde yatıyor olduğu gördüm...kızımda korkudan kendinden geçmiş bir halde baka kalmıştı...
leena kızım mı , benim kızım sizde iken ....
leena cümleleri tamamlıyamıyordu adeta donmuş kalmıştı sadece o an nefes alışları ve düzensiz solukları belli belirsiz bakışlarıyla şok yaşıyor gibiydi...
-- lütfen benle beraber gelin şu an çok iyi olduğunu eşime doktor söylemişti ve ben hemen sizin bu yaşanan acı olayı bilmeniz istedim , tabi ki söz konusu olan kızınız ama inanın kontrol altında her şey..biliyorum evet biliyorum benimde kızım var ve ben sizi anlıyorum...lütfen hemen gidelim ...
leena üstüne el örgüsü ile örülmüş yeşil şalını aldı ve hareketlerini kontrol edemez bir halde ayağa kalkmaya çalıştı fakat ayaklarında güç kalmamıştı , bir iki defa daha oturmuş olduğu kanepeden kalkmaya çalıştı ama maalesef ayakları duyduklarının şokundan kurtulamamıştı..
--kızının yaşamış olduğu baygınlık haberini verirken bir anda anlatmasının suçluluğu içinde leena’nın kollarına sarıldı ve anlıyorum sizi inanın anlıyorum müsaade ederseniz kolunuza sarılıp beraberce evden çıkalım ..
leena suskunluk içinde sadece başını sallayarak evet manasında işareti ile kadının yardım etmesini beklerken, kapı hızla çalıyordu....
...........
Deneme yazısı 1.