- 730 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Garip Bayram
İslam tarihinde belki de en garip bayramlardan biri bu bayramdır.
Onlarca Müslüman ülkenin hali perişan, halkları tutsak, yöneticileri ise maalesef küresel güçlerin güdümünde.
Müslümanlar arasında bir kopukluk var, iletişim çağında birbirimizden habersiz bir haldeyiz.
Bugün haberlerde görmüşsünüzdür.
Suriye’de kedi,köpek cinsinden hayvanların etlerini yemek konusunda fetva verdi alimler.
Çünkü insanlar aç ve çaresiz.
Biz ise kurban etlerini ızgarada mı yoksa haşlayarak mı yesek diye hesap yapıyoruz.
Yine Arakan’da bayramını geçirmekte olan Behçet ALKAN kardeşimizin Sosyal Medya üzerinden yaptığı paylaşımlardan görüyoruz oradaki insanların halini.ALKAN’ın aktardığına göre akşamları kimsenin can güvenliği yok, belli bir saatten sonra sokağa çıkma yasağı var.
İnsanlar aç, perişan.
Bizim gençlerimiz ise sanki eve girme yasağı varmış gibi davranıyorlar.
Şükür edecek bu kadar nimetin içinde isyan edecek bu kadar şeyi nasıl bulabiliyoruz ?
O kadar uzağa gitmeye de gerek yok, sabah haberlerinde gördünüz mü bilmem Afrikalı Göçmenlerin halini?
İstanbul’da çöpleri karıştırıyorlardı, bayram için kesilen hayvanların yenilmeyen yani çöpe atılan kısımlarını arıyorlardı çöplerde.
Yemek için!
Diyoruz ya şükür edecek binlerce nimet içinde isyankar bir biçimde yaşıyoruz.
Bırakın başka ülkelerdeki Müslümanları, komşumuz evinde ölse, cesedi kokunca haberimiz olacak.
İletişim çağında selamlaşmaktan aciz bir haldeyiz.
Allah bizlere birlik ve beraberlik ruhu versin.
Bayram mı?
Mübarek olsun evet.
Tunar ÇALIŞKAN