- 1697 Okunma
- 24 Yorum
- 3 Beğeni
HOCA KIZI 3 İLK AŞKIM
İlk Aşk...1
Mayısın ilk haftasıydı . Okul ile ev arası on dakikaydı. On beş dakka olsa annem eli belinde hesap soracağını bildiğim için hızlı adımlarla yürüyordum. Yanaklarımın yine al al olduğunu tahmin ediyordum. Kendi kendime söylendim ’kızarmayın ya kızarmayın ’ sanki söz dinleyeceklerdi.
Kafam yerde taksi durağının ordan geçtim. Göz ucuylada o yakışıklı şöför orda mı diyede baktım hani çaktırmadan :) Genç kız halleri işte.. Ama dayımın arkadaşlarıydı hepsi ve bende onlar için sanki kutsal bir emanet.
Apartmanın merdivenlerin görünmüştü. Üvey halamın oğlu Osman oturuyordu.
_Merhaba, hoşgeldin
derken bir basamak yukarda oturana takıldı gözlerim. Gözleri ışıl ışıl bakan o maviyeşil karışımı renkli gözlere iki saniye takılı kaldım sadece...
Osman gülümseyerek ’ kız otursana ne dikiliyorsun’ sanki bilmiyordu hiç otururmuydum ben öyle..
_ Neden eve girmedin yada aşağı dükkana inmedin ?
Diğerine hiç bakmamaya çalışıyordum açıklardı herhalde kim olduğunu ama onun beni süzdüğünü farkediyordum ve iyice kızarıyordum. Ellerim gayri ihtiyari yanaklarıma gitti. Osman gülümseyerek baktı.
_Tanıştırıyım Veli...Meryem halanın oğlu...
_Öylemi hoşgeldin sende ...
elini uzatarak ’hoşbuldum ’dedi...Bu iki kelime o elinin sıcaklığı neden utanıyordum yine.. Ala bele olmuştu yüzüm ve ikiside gülüyordu halime. Oysa Osman’la rahatça konuşur şakalaşırdım hep.
Eve geçtik. Birer meyve suyu doldurdum ama bizim Osman bu başladı konuşmaya susar mı hiç ? Veli ise daha suskun dinlemede.. Biz ise Osman ’la gülüşüyor şen kahkalar atıyorduk... Zaman ilerledi . Annemler geldi yemek faslı bulaşık faslı bitti. Erken yattılar yorgunlarmış. Salonda biz bize kaldık . Tv de güzel bir flimde olmayınca sohbete başladık. Ertesi gün okul vardı ama ortam öyle güzeldi ki uyku tutmuyordu.
Akrabam hariç erkeklerin yüzüne hiç bir zaman bakamazdım. Al basardı yanaklarımı . Başım eğik konuşurdum. Göz göze geldiğimizde Veli...’ Allah o yüzündeki ar kızarıklığını hiç almasın ’dedi .
_Anlamadım... Neden öyle dedin...
_Burası büyük şehir ama sen hiç büyük şehir kızı gibi değilsin...
Haydi şimdi bu neydi... Kayseri’de yaşıyorlardı. İyi bir şey mi demek istemişti bunu çözemedim. Osman gülüyordu ancak.. Sırtına bir yumruk yedi.
_’ Gülme yaa serseri ’
daha çok güldü...
Sabaha karşı onlar odalarına ben odama çekildim. Yatağa uzandığımda ertesi gün okula geç kalmamayı umut ederek uykuya daldım..
Alarm sesi ile kalktım alalacele giyindim. Üstümü geceden hazırlamıştım. Birde baktım o da ne Veli hazırlanmış salonda oturuyor.
_Hayırdır
_Seni okula götürüp gelcem
_saçmalama çocukmuyum
_Hayır işte tam bu sebeble götürmek istiyorum . Sakıncalı bir durum mu var ?
_ Erkek arkadaşın mı var diyorsan hayır yok tabiki gelebilirsin
İlk defa bir erkekle okulun kapısına kadar yürüyordum . Bizim kızlar gülüşüyordu arkadan fısıltılarını duyuyor iyice kızarıyordum . Buyur işte yanlış anladılar.
_ Kimdi o
_Halamın oğlu...
_Hadi canım sende
_Vallahi ...
inanmadılar galiba diye düşünerek derse girdim. Tenefüste dışarı çıktık. Demirlerin oraya kadar yürüdüm. Tam karşıda orduevi vardı ve nedense bizim kızlar anlamadığım bir sebeble oradan ayrılmazdı. İleriye doğru baktığımda şaşırdım. Veli oradaydı. El salladım ona doğru yürüdüm.
_’Hayırdır?’
_’Kaçta çıkıyorsun 13:00 da neden ’
_’seni bekliyor olacağım’
o andan itibaren kulaklarım hiç bir şey duymadı. İçimi tarifi imkansız bir his sardı. Titriyordum. Ama neden bilmiyordum..
Zil çaldığında onu gördüm elinde kırmızı bir karanfil...
İlk kez biri bana çiçek veriyordu...Ondandır karanfil tutkum hiç bitmedi..Hala çok severim.. Kırmızısı ona duyduğum o sevgiyi yeşil yaprağı gözlerini hatırlatır...
Evlenene kadar da kitabımın arasında kuru bir şekilde saklamıştım............
mazi kalbimde bir yaradır...
sevdalinko...
YORUMLAR
unutulmaaazz
unutulmaz..
şükür ki sevmek iştiyakı ile donatılmışız
ve hayatımıza bir anlam katılmış..
ilk sevdiklerimizin bir tanımı vardır hep..
hala kızı sayesinde almanyaya gitmek hayallerimiz vardı
iki yıl sonra evlenmiş buldum
herkes gözleri ile sordu
n'olduuu
tebrikler
tebrikler
ilk aşkımı hatırladım şimdi hoca kızı.. yüzümde acı bir tebessüm var şimdi. bir kırgınlık, burukluk mu demek lazım bilmem ki... bence konuşmamak en iyisi :) ilk aşkımın hatırasına suskunluğumu koruyup yüreğimin derinliğinde saklamak daha mantıklı geldi bana.
rosida tarafından 3/7/2014 12:54:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kimi aşklar vardır, asla unutulmayan, ilk göz ağrıları kişinin kriterlerini belirleyen seçimlerdir
Hepimizin başından geçmiştir bir ilk aşk olayı, lafın gelişidir o ama iyidir ilk aşk. İlk bakış, ilk öpücük, ilk dokunuş pek bir paha biçilemezdir. En safıdır belkide, ilişki namına sayılabilecek şeylerin. Aradan yıllar geçse de unutulmaz ilk aşk, çünkü onun yeri çok farklıdır. İlk mutluluklar ve ilk üzüntüler, ilk acılar ve sevgiye dair ilk kalıntılar onunla başlar ve onunla biter. İlk defa biri için hızlanır kalp ve ilk kez birisi için duracak gibi acır. Çoğu insanın hayatının yönünü bile değiştirir ilk aşklar hatta bazıları evlenir bile ilk aşklarıyla, çocukluk hayalleri gerçek olur, pembe panjurlu evler falan..
İlk aşk ilk yürek çarpıntıları bu ne denir ki Yüreklerin dili olunmaz onlar bir bakış bir dokunuşla insanın kimyası değişen hallerdir ki buna söz olmaz söyleyecek kelime yoktur
Kısacası Muhteşemdi yüreğinin sesi
Yürek güllerin hiç solmasın mutluluğun ilklerin kadar güzel ve daim olsun inşallah
ah gençlik nasıl da geçti gitti.. hatıralar hep dünde. sayıklayıp duracağımız siyah ve beyaz anılar.. unutulmayan o ilk heyecan ise bir başka .ben hep korkuyla yaşadığım için ve de erkekçe çocukluğumu ondan mıdır nedir aşk kapımı çok geç çaldı..
kalemin daim olsun saygılarımla
Yazılarınızın şiirleriniz kadar nitelikli olduğunu söylersem, bu yalan olur ve sizin de bu konuda kendinizi geliştirmenizi engellerim. Ancak belli bir anlatım tarzınız var, şiirde kendinizi geliştirmek için sarf ettiğiniz çabayı düzyazıda da gösterirseniz çok iyi yazacağınızdan kuşkum yok. En basitinden imla ve noktalama işaretlerine fazla özen göstermiyorsunuz. Bu söylediklerimden kötü bir yazı olmuş anlamı çıkarmayın lütfen, sitedeki birçok yazıdan daha iyi olmasına rağmen mükemmele yakın şiirlerinizle karşılaştırdığımda bende biraz hayal kırıklığı yaratması bence normal! Tebrik ve saygılarımla...
Merhaba...
yoğun iş hayatımdan dolayı çok yazı okuma fırsatım olmuyor. yazının başlığına gelmiştim.
aşk gecen bütün cümleler güzel gelir bana zira o cümlede hep sevgi vardır ve her nerede sevgi varsa benim gönlüm o yana kayar.
iyiki de gelmişim. zira çok içten çok samimi bir şekilde ifade edilmiş güzel akıcı ve hayattan gerçek bir kesiti okudum kaleminizden. kaleminiz daim olsun yüreğinize sağlık güzel insan, saygı ve selam ile...
BANA BAKARDI
Benim sevdiğimin ;
Siyah önlüğü ,
Beyaz yakalığı vardı .
Gönlümde o sultandı.
İki tarafa sarkan,
Örülü saçları vardı .
Önlüğünde iki cebi vardı.
Birinde beyaz mendili ,
Öbürünü merak etmezdim
Ne vardı..
Gözümün önüne geldi diye ,
Eliyle saçlarını atardı .
O zaman bilirdim ,
Benden sıkılmıştı canı..
Kara gözleriyle bir bakardı .
Kaçırırdı gözlerini hemen.
Utanır ,başını öne bir eğişi vardı .
Toprağı kıskanırdım ;
Ayağının altında olsaydım ,
Hep bana bakardı...
Aldı götürdü senelere yazınız.Tebrik ederim saygılarımla.
İlk aşklar, masum kaçamak bakışlar, alabildiğine hayaller.. O dönemlerde sevmek ayrı bir güzellikti, şimdi kim kimi seviyor belli değil.. Duygularımı depreştirdin sanırım bende birara yazarım aradan geçen uzun yıllara rağmen hala kulağım çınladığında ilk aklıma o geliyor. devamını bekliyorum.
Selam ve sevgiler..
Güzel bir anı.
Acaba kahramanımız, o karanfilin sahibi ile mi evlendi, çok merak ettim doğrusu.
Değilse,
yazık olmuş bu sevgiye.
Evetse, karanfili neden attı ki? Ben olsam ebediyen saklardım.
Güzel bir hikaye idi.
Hepimizin hayatından bir kesit.
Kanı deli çağların güzellikleri.
Çok da güzel sunulmuş.
Sanıyorum devamı da olacak...
Bekliyor olacağız efendim...