- 691 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
benim özgürlüğüm...
bugün aslında içimden yazı yazmak geldi biraz da bu yüzden yazmak istedim bu satırları...kusura bakmayın biraz yazım karışık olacak kurallara uymayı pek sevmem imla kurallarını hiç bir zaman benimseyemedim neden dir bilmem aslında neden böleyim bilmiyorum...aslında ilk olarak bu yazı ve şiir olayına ortaokulda başladım ve ilk o zaman sevmedim kuralları bir gün Attila İlhan bir şiirini okudumm baktım ki orada kurallar yok...büyük küçük harf ayrımı yok...
anladım o gün aslında kelimeri harfleri bir kutunun içerisine sıkıştırmaktansa serbest bırakmak lazım...istediklerimi anlatmalı bu karakterler sadece bana ait olmalıydı bütün herşey ki o zaman ben özgür olmalıydımmm yada bir kaç okuyan kişi bunları okuduğu zaman içerisinde bir şeyler hissetmeliydi...ya da ne bileyim onları düşünmeye sevk etmeliydi...
yazdığım şiirlere baktığınız zaman görecekleriniz bunlar olaylara her zaman bir pencereden bakmak yerine etrafını dolaşmayı denedim hep o yüzden biraz bazı şeyleri görmek zamanımı aldı etrafını dolaşmaktan dolayı ama merak etmeyin bu işe yavaş yavaş başladığım için adımlarımı koşarak değilde teker teker attığım için şimdilerde çok rahatım istediğimi alıyorum sadece okuduklarımdan...çeviriyorum dönderiyorumm aklımla yazılarıma düşüncelerime şekiller veriyorum...
benden bugünlük bu kadar inşallah başka zamanlarda yazılarımla ve şiirlerimle burada olmaya çalışacağımmm...çünkü uzun bir zaman ara vermek durumunda kaldım inşallah bunları telafi etmeye çalışacağım...herkese kolay gelsinnn...SELAMETLE
YORUMLAR
Şimdi, ben bu kuralsızlık geleneğine karşıyım. Çünkü kurallar düzen için vardır ve düzen olmazsa kargaşa çıkar.
Meselakelimelerarasınaboşlukbırakmakdabirkuraldırvebukuralauyulmazsayazılandanbirşeyleranlamakçokzorlaşır. Ve mesela kelimelerin sırası da bir kuraldır, genelde yüklem en sonda gelir ve ondan önceki kelimededir vurgu:
Sıraya uymadığımızı düşünelim: yazımızda anlamı anlamasını o istediğimiz şekilde zaman veremeyiz karşıdakinin bizim istediğimiz .
şimdi bu cümleden zar zor bi şeyler anlaşılsa da hiç güzel olmadı.
Şunu demek isterim: "Eğer sadece kendiniz yazıp kendiniz okuyacaksanız, ve neyi nasıl yazdığınızı anlıyorsanız, ne noktalama işareti kullanın, ne de kurallara riayet edin; fakat bunu bir başkası okuyacaksa, onun anlamasını kolaylaştıran ve esere bir düzen getiren kurallara uyun."