- 644 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Âhilik ve Türk Ticâret Kânunumuz
Âhilikten her bahsedildiğinde aklıma, şehir merkezlerinde en gözönü işyerlerini işletenler ve o’nların malsahipleri gelir. Türk Ticâret Kânunu’muzda din ve vicdan kelimelerine yer olmadığını çoğumuz biliriz... hangi âhilik geleneğini hangi gözönü işyerinde uygulanabileceğini şaşkınlıkla düşünür ve hiçbir vakit cevap bulamam.
İşyeri sâhiplerinin önce kirâ miktârını ön şart koşmaları, bu asîl geleneği çöpe atmıştır; atmamıştır ya, kimse kullanamaz hâldedir. Öyle ise, söylenenler; bir anmadan öteye geçemez.
Çok yakın çevrenize bir anlık bakınız, hangi yaşlı ve düşkün sanatkâr, malsahibi tarafından sırf bu işe devam etsin diye kirâsını, kirâcısının takdîrine bırakmıştır.
Asgarî ücretin vergi tırpanına acımasızca uğratıldığı günümüzde, o düşkün ustanın ödediği kiranın 4/1 ya da 5/1’ini kira stopajı olarak ödeme mecbûriyeti ve yetmedi; kendine yetmeyen emekli maaşının yaklaşık 7/1’inin vergi kesintisine uğratıldığı günümüzde, kimse bana Âhilik müessesesinin çalıştığını söylemesin... zoruma gidiyor.
Esnaf, evde aldığı terbiyesi ile memleketi yine ayakta tutar. Siz, olmayan şeyin törenini yapa durun ve Vicdan sahibi esnafın gözünde gülünç duruma düşün!.
Bizde kredi kartı geçmez. Günlük yaşar, yazar ve okuruz.
Kitap bastıracak paramız yoktur; olsa da % 18 KDV Kapıda, yazandan- okuyandan yıllardır bekleniyor...
Hazırladıklarımın hepsi, ücretsiz; İlgili kurumları, eserlerimi basar dağıtırsa kendileri bilir.
Hatırlatırım: Türk Deniz Ticâret Kânunu’nda KDV Oranı: % 0’dır(yoktur).
Türk Mâliye Teşkilâtına Saygım Sonsuzdur. Sözüm, Mecliste yapılmış yanlış kânunları hatırlatarak yeniden düzeltilmesinedir.(Yaz- boz örnekler: Meslek Vergisi, net aktif vergisi, yıllık 50000(ellibin) Liralık peşin vergi, ...)
Millî menfaatlerimiz, herşeyin üstünde ve önceliktedir.
Anlık yazılmış ve yayınlanmıştır.
Millî kusur ettiysem affola...
Sağlıcakla kalınız...
kadiryeter Kadir Yeter.
28.9.2013- TRABZON.
tp://edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=121228
İlgili kânun maddesi:
www.gib.gov.tr/fileadmin/user_upload/Tebligler/KDV/kdvtaslak01022013/kdv_teb_taslak_II_B_1.htm
YORUMLAR
Doğru söze ne denir.
Ahilik geleneğini, ilk kez,
genç bir mühendis olarak gittiğim Gaziantep'te öğrenmiştim.
Çok ilgimi çekmişti.
Gerçekten güzel bir olgu.
Günümüzde uygulanabilir mi?
Soru işaretleri...
Sevgili yazarım(aynı zamanda hemşerim) konuyu açıklıkla ele almış.
Doğru söze ne denir?
(Bu arada;
palamut ucuzladı mı? Hamsi güzel yüzünü gösterdi mi memlekette?)