Canavara Hizmet!
Hız limitini aşan, insan hayatını hiçe sayan, trafik terörüne yol açan hoyrat uygulamalar varken kent merkezlerinde hız sınırını saatte 70 km.den 90 km.ye çıkarıyorlarmış, ne hikmetse! (Basın Haberleri)
Ana caddelerin ve işlek sokakların trafik sıkışıklığı hız limitini arttırarak engellenemez.
Şöyle bir düşünelim:
Öğrencilerin yoğun olduğu okul önlerinde 70 km hızla seyreden bir araç korkunç boyutta bir tehlike arz ederken 90 km hızla gitmekte olan araçlar daha mı az tehlike oluşturacak?
Üst ve alt geçitlerin çok yetersiz olduğu yerleşim birimlerimizde trafik akışının sağlıklı biçimde sağlanamadığı bir gerçektir.
Geçen çeyrek yüzyılda araç sürücülerine eskiden beri ‘şoför’ denirken vatandaş beş on yıl arayla ve sırasıyla şoförlere ‘kaptan’ hatta ‘pilot’ diye seslenmeye başladı.
Ne gariptir ki vatandaş son birkaç yıldan beri özellikle otobüs, minibüs, midibüs ve dolmuş sürücülerine ‘astronot’ diye hitap etmekte olup, bu sıfatı hemen hiçbir sürücü yadırgamamaktadır.
Yanılıp da ‘şoför’ veya ‘kaptan’ derseniz bazıları yüzünüze dik bakabilir; bu nedenle sürücülere hiç değilse ‘pilot’ ya da ‘astronot’ diye hitap ediniz çünkü bu sıfatları da bir güzel kanıksamış bulunmaktadırlar.
Yukarıda özetlemeye çalıştığım trajikomik durum yıllardır birçok ilimizde yaptığım gözlemlemelerime dayanmaktadır.
Trafik canavarı her zaman kana susar, can alır ve can verir. Güzel insanlarımızın hayatının ucuz kabul edilmemesi en büyük dileğimdir. İdefiks sahibi değilim ama bu noktada istesem de pek fazla iyimser olamamaktayım.
Trafik başta olmak üzere hemen her alanda yapılmaya çalışılan yenilik ve değişikliklerin her şeyden önce insan yaşamını mutlak gözetmesi kaçınılmazdır.
Bir işi kotarırken asla günü kurtarmayı amaçlayan geçici çözümlemelere başvurulmaması gerekir. Üstelik bir şeyler yaparken ya da yapmaya çalışırken bozmak, yakmak ve yıkmak sonuçta tüm ulusumuza pahalıya mal olmaktadır.
2012 yılı resmi rakamlarına göre;
Toplam trafik çarpışma sayısı: 1.296.636
Yollarda hayatını kaybedenlerin sayısı: 3.750
Yaralı sayısı: 268.102
Sürücülere halkımızın yakıştırdığı sıfatların sıralamasını bir kez daha sunmak isterim, izninizle:
şoför
kaptan
pilot
astronot
Bana göre bu sıfatların yükselişi sürücülerin sürat yapmalarıyla yakından ilgilidir. Ya sizce?
Hoş ve esen kalınız.
25.09.2013