- 1676 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EĞİTİM VE BİZ
Dünyada mutlu, huzurlu, kalkınmış, kendi kendine yeterli bir şekilde yaşayabilmek için mutlaka insan olarak eğitilmek, devlet ve millet olarak da eğitimli ve eğitimi önemli gören, eğitim sorunlarını çözmüş, kaliteli, başarılı, donanımlı ve çok düzeyli bir eğitim ordusunu oluşturmak şarttır.
Eğitim meselesini çözememiş, eğitim ordusunu oluşturamamış, eğitimde yavan ve yaya kalmış, eğitilmiş insan topluluğunu günden güne hem kalite, hem de sayı olarak artıramamış, eğitim sistemini çağın gereklerine göre kuramamış, millet ve devletlerin bulunduğu yerden daha yükseklere ulaşabilmesi, insanını mutlu, huzurlu ve başarılı kılması, bugününü kurtardığı gibi geleceğini kurtarması hiçbir zaman mümkün değildir.
Milli, gerçekçi, ilmi, sürekli ve mensubu olduğu milleti geliştirme ve bütün insanlara faydalı olma gibi temel özellikleri olması gereken ve en önemlisi de İnsanın doğumundan ölümüne kadar süren bir süreç olan eğitim, toplum varlığının temel prensiplerini özgün bir şekilde bireye aktarma işiyle uğraşır. İnsanı, çağdaş dünyanın verileriyle donatır, bilimin önemini ve gereğini kavratır, ona doğru ve faydalı davranışlar kazandırır. İnsan-insan, insan toplum münasebetlerinin düzenli ve istenilen düzeyde olabilmesi için çalışır. İnsanı toplum değerlerine, insanlığın ortak değerlerine göre, zihni ve bedeni olarak zenginleştirmeye gayret eder.
Devletin daha kuvvetli, milletin daha mutlu ve müreffeh olması için ilimle, kültürle, bilgiyle, ahlakla kuvvetlenmiş, disiplinli, güçlü, kişilikli, ileri görüşlü, sağlıklı, sağlam düşünceli bireyler hedefleyen eğitim; varlığımızı anlamlandırmaya, toplum kültürünü anlamaya ve algılamaya hazırlar bizi. Biz, bu sayede gerçekle bağlantı kurar, yaşanılan zamanla bütünleşir, hakikate daha çabuk ulaşırız.
Eğitim sayesinde düşüncelerimizi daha açık bir şekilde dillendirir, davranışlarımızı nasıl gerekiyorsa öylece belirleriz. Kendimizi geliştirir, problemler karşısındaki mukavemet gücümüzü artırırız. Olayları en doğru bir biçimde algılar, insan ve toplum olarak yaşadığımız sıkıntıların sebeplerini tam vaktinde anlarız. Kendi kuvvetimize dayanarak bağımsızlığımızı korumamızın önemini hakkıyla kavrar, tarihimizi bilmenin, geleceğimizi belirlemenin vazgeçilmezliğini en güzel bir şekilde anlarız.
Fikri HAKLI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.