- 747 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ KARŞILIKLI OLAMALI BENCE...
SEVGİ KARŞILIKLI OLMALI BENCE...
Merhaba gönül dostları. Saygılar, selamlar ileterek sevgi karşılıklı olmalı bence konumlu paylaşımın içeriğini aydınlatmaya çalışacağım. Dünyamızın karamsarlığa sürüklendiği dönemlerde bile sevgiden, aşktan asla tavizler verilmemelidir. Bir hane içinde huzur ortamını bozacak davranışlardan her an uzak durmalıdır. Dalgınlık sonucu bile yanlış yapılan hareket tepkiye yol açar.
Sadece tek taraflı sevginin de zamanla suyu çıkar bulandıkça bulanır, derde sürüklendikçe de gözleriniz sulanır. Sevginin karşılıklı olması bir çok fedakarlıkları da ortaya koymuş olur. Çünkü seven, sevilen insanlar bonkör olur. Eşinin ne zaman ne istediğini hisseder ve sürprizlerle karşılar ve o da zamanla karşılaşır. Seven sevdiğini hissettirmelidir diye bu konuyla ilgili duygularımı daha önce aktarmıştım ama tekrarlamak da yarar sağlayabilir.
Aile içinde ki güven ortamını da sık sık masaya yatırıyorum. Çünkü yalan konuşulan bir hanede güven ortamını sağlayabilmek zordur. Bir kişi açık verdiği zaman bu diğerlerine de sıçrayabilir. Bence doğru ve dürüst olursak hanede ve çevrede itibarımızı da artırmış oluruz. İnsanların birbirlerine muhtaç olması doğaldır. Diyalogları kopardığınız kişilerden mecbur uzaklaşırsınız. Hiç ummadığınız komşunuz belkide yaranıza merhem olabilir.
Aile içindeki bazı tartışmalar dışarıya yansıdıkça komşulara karşıda güveninizi sarsmış olursunuz. Eşinize kalpten, yürekten gelen bir duyguyla seni seviyorum dediğinizde alacağınız cevap negatif olursa elbette hayal kırıklığı yaşarsınız. Pozitif olduğu zamanda hemen fedakarlığınızı ortaya koyup gönlünü almaya çalışırsınız. Eşinizin ve çocuklarınızın, hatta olabilecek bir çok torunlarınızın sizi sevmesi ruhunuzun derinliğinde bir ferahlık hissettirir.
Mutluluk serüveninin devam etmesi güzel hislere, güzel seslere bağlıdır. Müzik ruhun gıdası olduğuna göre, hissettiğimiz güzel duygularda kıyafetidir. Bir insanın iç yüzü önemli olduğu kadar da, dış yüzü de önemlidir. Hiç bir eş toplum içinde eşinin çirkin kıyafetleriyle dolaşmasını istemez. Giydiğini de yakıştıranlar modayı takip edenler gözde kalabilir. Cilt temizliği de önemlidir.
Sevdiğini eşine kanıtlamaya çalışanların toplum içinde hal ve hareketleri önemlidir. Sevdiğin insanı küçük düşürücü sözler sarf etmemelisin. Onunda sana uysal davranması gerekiyor. Sadece seviyorum sözleri bir yuvanın ayakta durabilmesi için yeterli değildir. Diğer satırlarımda bahsettiğim gibi sevgi daima fedakarlık ister kanıt ister. Sevenler sık sık hediyelendirilmeler.
Sevenler sevdiğine maddi ve manevi yönden fazla yük olmamalıdır. Bunu algılamayıp işim yok, aşım yok korkusuyla yaşarsan elbette eşinde gidebilir. En azından çaba sarf etmelisin ki güven duygunu yitir memelisin. Zamanla sizlere aşk sevgi üzerine çok şaşıracağınız örnekler sunacağım. Bizzat benim hayat serüvenim içinde bile ibretlik konular var inşallah duyarsınız.
Ben bir ömür boyu sevgimizin karşılıklı olmasından yanayım. Eşimin de bu tempoya ayak uydura cağından eminim. Çünkü geçmişte onun için her türlü fedakarlığı, bonkörlüğü yaptım, onunda elinden gelenleri yaptığından eminim.
Sevenlerin, sevilenlerin birbirlerinde kusur aramaları güven duygusunun yok olduğunu gösterir. Paylaşıma sunduğum her iki şiirimde de mesajlar var. Algılayanların hatasını tamir edeceğine inanıyorum. Hoşça ve dostça kalınız.
**** BU NASIL SEVMEK *****
Bir sözün bir söze uymuyor inan,
Daima ben oldum kor gibi yanan,
Yanılıyor bence aşıktır sanan,
Kalbimi kırarken bu nasıl sevmek? .
Severken kusurlar örtülmek ister,
Sevende kalbinde tartılmak ister,
Hatanı tamir et anlayış göster,
Pürüzler ararken bu nasıl sevmek? .
Moral kaynağımda olamıyorsun,
Sorunlara çözüm bulamıyorsun,
Hayırlı işleri bilemiyorsun,
Dertlere sararken bu nasıl sevmek? .
Dostluğu görmedim düşman diyemem,
Seven sevdiğine pişman diyemem,
Hela lime kucak açmam diyemem,
Ellere yararken bu nasıl sevmek? .
Gönül kuşum sana konmak istiyor,
Zekice ismini anmak istiyor,
Ömrünce çevrende dönmek istiyor,
Gülümü derlerken bu nasıl sevmek? .
***** SEVMEDİN *****
Bir bakışta bana canın kaynardı,
Mesafe alırdın sevdaya, aşka,
Mesajlar verirken kaşın oynardı,
Sende benim gibi sevseydin keşke.
İnatçı tavrınla çok şey kaybettin,
Bütün umutları yıktın, mahvettin,
Bozguncular için emek sarf ettin,
Sende benim gibi sevseydin keşke.
Enerjin tükendi bükülü yorsun,
Gençliğin kalmadı dökülüyorsun,
Çirkinler safına çekiliyorsun,
Sende benim gibi sevseydin keşke.
Sağ kolun, kanadın kocan olurdu,
Hanenizde tüten bacan olurdu,
Arzunu gideren gecen olurdu,
Sende benim gibi sevseydin keşke.
Hayatın tadını alamıyorsun,
Zekice hayale dalamıyor sun,
Umduğun şeyleri bulamıyorsun,
Sende benim gibi sevseydin keşke.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.