KAYBOLAN BİR HAYATTI FERİT 'İM
Ferit mahallenin en yakışıklı genci.Bütün kızların aklı onda.Kızların hayallerini süslüyor.Hani bir tanesiyle de ilgilense ya!..Hayatta bakmaz hiç birine.Edepli mi edepli,saygılı mı saygılı.Bundan mıdır diye düşünürüm bazen . Yani kızların ilgisi.Belki karakterinin de bir parça etkisi vardır, ama yok.
Gerçekten ona bakınca Yusuf böyle bir şeydi herhalde diye geçiririm içimden.Karizmatik bir çocuk doğrusu,farklı bir havası var.Bu dışarıdan bakana böyle.Bir de tanısanız ,o kadar ahlaklı ,o kadar anlayışlı, ince espri yapabilen,duygulu,dürüst …Ne bileyim o kadar mükemmel bir genç ki!..Anlatsam sabaha kadar bitmez.
Hani hanım evladı da değil .Gözünü budaktan sakınmayan bir yiğit .Bütün mahalle ona hayran.Anneler ah ne olurdu şöyle bir damadım olsa diye iç geçirir ona bakarak.Kızlar ah Ferit beni bir sevsen ne olurdu sanki derler.Çocuklar Ferit abi gibi bir abim olsa sırtım yere gelmezdi ,ne kadar eğlenceli ,iyi bir insan derlerdi.Yaşlı amcalar da hep Ferit e güvenir kendi aralarında Ferit gibi bir oğlu olana ne olur ki diye kendi aralarında muhabbet ederlerdi.
Ferit üniversiteyi kazanıp İstanbul a gidince bir rahat nefes alır artık demiştik.Öyle de oldu.Hazırlıklarını yapıp yola çıktığında bütün mahalleden bir parça vardı bavulunda.
Kimi kazak örmüş ,kimi çorap,kimi atkı şapka…Doldurmuşlar çocuğun bavulunu.Fahriye abla tutturmuş Ferit oğluma ben tarhana yapacağım diye.
Anlata anlata bıktık kadın anlamıyor ki.A canım o yurtta kalacakmış yemekler hazır ayağına gelecekmiş,sen üzülme emi...Yok baktık ki anlamıyor annesi Fatma ablaya al bari eve koyar yersiniz ,çaktırma dedik de iş tatlıya bağlandı.
Ferit mahalleli tarafından uğurlanırken askere gider gibi gitti.Ağlayanları görmeliydiniz.Herkes gitsin gitsin, okusun adam olsun ,hoş bizim Ferit bu yine geri gelecek diye birbirlerine teselli vermeye çalışırken gözlerde hem hüzün hem de gurur vardı.
Ferit gitti ,ne saygılı çocuk be ,sevdik de hata mı ettik.Bütün mahalleye mektup yazıyor .İlkin sevindik dualar ettik sonra annesi Fatma ablaya söyle Fatma abla derslerine çalışsın bu kadar insana mektup yazarsa sonu ne olur bu çocuğun dedik.Fakat o az da olsa bazı insanlara hep yazdı.
Sonunda Feritsiz geçen günler geçti gitti. Bugün Feritimiz geliyor.Bütün mahalle annesine yardıma gitti.Kızlar yarışta ,olmaz böyle bir şey!..
Hasan amca bile Ferit gelecekmiş bana odun gelecek yardım eder taşıttırır benim odunumu diyormuş.Doğrusu Fatma abla da iyi kadın .Ben bile sinirleniyorum vallahi sanki oğlu ,öyle bir güvenmiş ki adam.Ferit senin eşeğin mi be adam diyesim geldi ama Fatma abla hemen merak etme Hasan amca o gelsin halleder, gençleri toplar organize eder ,için rahat olsun ,benim ne kadar oğlumsa sizin de öyle dedi.
Bekleye bekleye öldük.Mahalleye başbakan gelecek sanırsın.O bizim başbakanımız ama biz onu çok seviyoruz.Doğrusu güzellik bir yana dünya iyisi bir genç.Yakışıklılığı kızları ilgilendiriyor da ,benim gibi ablaları iyiliği,dürüstlüğü ,mertliği,yardım severliği.Yine başladım saymaya bitmez ki.O bir tane ya valla öyle çocuk görmedim.
Sonunda yakışıklı görüntü .Feritimiz elinde bavul geliyor.Uzun siyah saçları ,beyaz güzel yüzü belirdi sokağın başında.Ferit abim gördüm diye mahallenin yaramazları çığlık atıyor.Kızlar balkonlarda.Arkadaşları karşılayıp bavullarını aldılar,sarılıp hasret giderdiler.Ay Fatma abla ağlıyor kıyamam ya!..
Nasılda heyecanlı babası, yüzü kızarmış adamcağızın.Bir evlat bu kadar sevilir mi?Herkesin evladı var ama Ferit bala batmış bir evlat.Asla anne babasının lafının üstüne laf demez,kırmaz ,karşı gelmez.
Feritimiz Ayla ablanın ördüğü kazağı giymiş ,ne de yakışmış petrol yeşili kara saçlarına.Biraz da sakal bırakmış çok güzel olmuş,delikanlı olduğu iyice belli olmuş.Fatma abla kızmazsa tabi,o annesini hiç kıramaz,annesi kızarsa keser sakalını .Mahallenin kızları kurban olsun saçının tellerine.
Ferit’in annesi babası bir tane ama başındakileri görseniz.Ev doldu taştı.Arada kusura bakma Fatma abla ,kusura bakma Ali amca o bizim de sevdiğimiz bizde bekledik o kadar biraz çekin kahrımızı diyorlar.Fatma abla o ne biçim laf öyle tabiî ki ne demek deyince Ali abi gurur duyarız ne demek ya dedi.Bir saate kadar kalıp Ferit’i sorguya çektiler.Sonunda dayanamadım Ferit bir ay buradaymış gidelim de dinlensin diyebildim.Hep beraber kalktık.
Milletin gözü Ferit ‘te .Çocuklar birbirlerine ben Ferit abiyi gördüm bakkala gitti ,a valla mı lan diye konuşup duruyorlar,ne alem bir mahalle.
Kızlar sakal bırakmış gördünüz mü diyorlar kendi aralarında.Komşular şimdi Fatma ablaya güzel yemekler götürüp yardım etmek lazım diyorlar.
Ferit kaldığı müddetçe çok da dinlenmedi.Mahalleliyi topladı Hasan amcanın odunlarını bodruma attı.Kömür taşıdılar.Maç yaptılar gençlerle,denize gittiler.
Yine geldi ayrılık vakti.
Aynı şekilde uğurladık onu.Çok güzel günler geçirdik ama dinlenemedi diye üzüldük.
Uzun bir aradan sonra derslerinin iyi olduğunu yazdı.Aldığı hediyelere teşekkür etti.Mektupları biraz kesilmeye başladı nedense.Mahalleli Ferit yavaş yavaş bizi unutuyor galiba dediler.Kimisi artık üniversiteli o belki de kültürü arttıkça bizi basit görüyordur dedi.
Fatma ablayı gördüm gözleri kıpkırmızı.Ağladın mı abla ne oldu sana dedim.Ferit’i özlemiş sandıydım.Yok Ferit biraz hastaymış doktorlara gidiyormuş dedi.Allah Allah eve gelsin yalnız halledebilecek mi oralarda dedim.
Bir şey yok anne merak etme iyiyim ,ben gidiyorum doktorlara,hem dersime çalışıyorum,yatalak değilim ya diyormuş.
Uzun zaman gelmedi .Sonunda Fatma abla ve eşi Ferit’in yanına gittiler.Ferit okulu bırakıp hastaneye yatmış İstanbul’da.Güzeller güzeli nazar mı oldu ne?
Feritimize ne dualar okuduk ,ne ballar ,kaymaklar yolladık.Okulu da kaldı gidemedi çocuk.
Ferit Ferit…Ferit aşağa Ferit yukarı.Bütün insanlar yabancısı ,akrabası Ferit...Yediler çocuğun başını sonunda …Bir insana da bu kadar güvenmek ,sevmek ,beğenmek olmaz ki canım…
Ferit kemik veremi olmuş yavrum.Kıyamam ben ona .O da nasıl bir şey bilmiyorum.Her gün dualar ediyoruz toplanıp kuran okuyoruz,Yasinler dağıtıyoruz.
Sonunda mahalleye geleceklermiş.Fatma abla neredeyse İstanbullu oldu.Ağlayıp durdu telefonda.Çok kötü çok ne olur söyle karşılamasınlar ,bakmasınlar da evimize geçelim dedi.Anlamadım ki neden ?
Herkes çok üzgün ,dünyanın sonu gelmiş gibi olduk.Ferit geldi sonunda ,kimse karşılamadı tabi.Evine de gelmelerini istemediler kimsenin.Fatma ablayı Ali abiyi gördüm de Ferit yok ki Ferit nerede?
Aman Allahım sana kurban olayım bu ne acı ,ne dert bu.Ferit in kemikleri yamulmuş ve eğrilmiş.Boylu boslu o yakışıklı gitmiş yerine doğuştan sakat biri gelmiş.Onu gördüğümde kendimi dışarı attım ve hüngür hüngür ağladım.
Mahallede cenaze var sanki yok daha beter keşke ölseydi .Allahın işine karışmak ne haddimize ama ne olur sabrını da versin.Biz bittik ,biz yandık,biz öldük.
Fatma abla ve Ali abi mahvoldu.Çocuklarına teselli bile veremiyorlar.
Yıllar geçti ,dünyanın en yakışıklı ,en doğru mert delikanlısı bu mahallede artık hep böyle gezdi.Buna sabredersen cennet bahçeleri senin yerin ,altın köşkler ,güzel huri kızlar sabret dedi babası.O zaten çok güzel bir insandı .Bir müddet sonra kabullendi.Bir mahalle dolusu insanı mahveti,yaktı geçti Feritim.
YORUMLAR
Sevgili Neslihan.
Bir müddetten beri içimde bir sıkıntı vardı. Bir türlü birşeyler yazmak ve okumak içimden gelmiyordu..Hoş bütün bunlara rağmen iki şiir yazıp yayınladım ama biliyorsun ki benim performansım bu değildir...Neyse Yazını okumakta çok da geç kalmış sayılmam sanırım.
Bazı çok sevdiğimiz insanların - bize göre - zamansız ölümü hep sarsmıştır bizleri. Her gün yüzlercesi, binlercesi, belki de çok daha fazlası kara toprak olan özellşkle de genç insanların ölümünde hep sanki hiç bilmediğimiz bir el, bilmediğimiz bir sebep aramışızdır.
Nazar değdi, çok sevdik Allah'ın gücüne gitti ve saire bir sürü sebep aramışızdır.
Yüce Allah ( C.C.) Dört büyük meleğini yanına çağırıp onlara görev taksimatını yaptıktan sonra son olarak Azraile...'' Sen de insanların canını alacaksın'' Demiş...Azrail '' Ya Rab..En zor görevi bana veriyorsun..İnsanoğlu benden nefret edecek.'' Deyince Yüceler Yücesi Allah cevap vermiş. '' Merak etme ve korkma...İnsanoğlu her ölüm için öyle sebepler bulacaklar ki sen de ben de akıllarına bile gelmeyecek.''
Oysa Kur'an ap açık buyuruyor: ''İnne lillahi ve inne ileyhi ra'ciun= Hepimiz O'ndan geldik ve O'na dönücüleriz.'' Er ya da geç...Öyle ya da böyle...Ölümü kabullenmek lazım.
Bu arada...Hikaye bana hiç de yabancı gelmedi.
Selam ve sevgilerimle