ZİLLER ÇALIYOR !
ZİLLER ÇALIYOR !
Okullar açılmakta. Ziller çalmaya başladı. Yaz tatili bitti.öğrenciler , aileler ve öğretmenler heyecanlı . Ders yılının sağlıklı, başarılı ve umut dolu geçmesi dileklerimiz var.
Ziller çalıyor sözü "Çanlar kimin için çalıyor " söylemini hatırlatıyor. Zil ve çan sesi bir çağrı, haber ve uyarı olarak değerlendirilmekte. İnsanlar , hangi işi yapacaklarsa o işe yönelmekte ve başlamaktalar.
Toplumların ve ülkelerin geleceğini yakından ilgilendiren eğitim ve öğretim işi, bireyi, toplumu, milleti ve yöneticileri yakından ilgilendirmekte. Önceliği ve öenemi olan bu konu doğal olarak bütün konuların önüne geçmekte.
Uzun yıllar yaıplan uygulamaların çağa ayak uydurması gerekmektedir. Zamanı geriye çekerek eğitime yön ve şekil vermeye çalışmak ,tedirginlik, kuşku ve heyecan yaratmakta.
İstikrar, güven ve huzur ortamı isteyen öğrenciler, veliler ve öğretmenler geçiş devrelerinde endişelerini açığa vurmaktadırlar. Acaba önerilen, planlanan, uygulanmaya çalışılan eğitim sistemi ne getirecek ve ne götürecek endişesi tüm tomlum kesimlerinde dalganmalara neden olmakta. kafalarda beliren sorular karşılığını beklemekte..
Toplumun kendi geleceğine sahip çıkması gerekmekte. Bunun için yarınlara hazırlanacak çoçuklarının eğitimnde söz sahibi olmayı haklı olarak arzu etmekteler.
Halkı dışlayarak ve halka rağmen , alınan kararlar ve uygulamalar toplumda rahatsızlıklar yaratmakta. Bu durum öğrenciye, öğretmene ve okul hayatına kadar uzanmakta.
Eğitim uygulamalarını aydınlatan akademik çevreler ve bilim adamları kendi önerilerinin dikkate alınmasını, bu alanda bilimsel çalışmaları nedeniyle haklı olarak arzu etmektedirler.
eğitim araçlarında gelişen teknolojinin büyük etkileri son yıllarda artarak hissedilmekte.
Teknik bilgi , beceri kazanmak için bu alanın eğitim proğramları içinde yer alması önem kazanmaktadır.
Yaşadığımız zamana "DİJİTAL ÇAĞ " denilmekte. Hızlı gelişen teknelojiye göre eğitimin hızını ayarlamak ve eğitim verenler ile alanların bilgilerini ve yeteneklerini bu alanda geliştirmek gerekmektedir
Okul zili heyecan verir. Bu heyecanların rüzgârını yakalamak şairlere, öykü yazarlarına ve eğitimcilere çok anlamlı yazılar yazmalarını sağlayacaktır.
Karnı zil çalan çocuklar, okul zili çalsa da heyecanlarını kullanamazlar. O nedenle okullarda beslenme saatlerine de özel bir değer verilmesi gerektiğine inanmaktayım.
Eğitim ve öğretimin sağlıklı olması için fiziki ortamın .ders araç ve gereçlerinin, giyim ve kuşamın,ailede eğitime desteğin önemini unutmamak gerekmekte.
Tüm zamanlarda çalan zillerin huzur ve sağlık ile başarı getirmesi dilek ve temennisiyle tüm öğrencilere, öğretmenlere ve ailele hayırlı ve uğurlu bir eğitim yılı dileyelim.
YAHYA AKSOY
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.