- 681 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tanrı, yürü İnsan dedi!
Tanrı, yürü İnsan dedi!
Tanrılar hadi yürü dediğin de insana, insan durmuş ve düşünmüş olmalı ya da körü körüne yürümüş. Önüne bir engel çıkana kadar. Aslın da bu yürüyüş çokta, uzun olmamış.
Önüne engel çıkan insan, önce yadırgamış olmalı ki! Engeli aşmak yerine engeli nasıl aşarızı düşünmeden dolaşmış arkasına, harala gürele her yer kan revan. Dağılmalar başlamış insanlarda bir engel diğer engeli koymuş insan evladının önüne. İnsan evladı ilk engelde takılıp kaldığı için O şaşkınlık tüm engellerin aynı olduğunu düşündürmüş olmalı engel gecilmez bir yoldur düşüncesiyle uzunca bir zaman vermesi gereken mücadeleyi vermemiş, verememiş.
İnsan evladı. Bu zorlu yolculuğun da daha çok üretmek yerine üretene muhalif olmuş. Bu durum başlayan bölünmeyi arttırmış gruplar köyleri, köyler mahalleleri, mahalleler şehirleri, şehirler ülkeleri…vb.
Yine bir bölünme olmuş ve ülkeler ırklar, dillere göre ayrılarak yeni ülkeler oluşturmuş ve yeni savaş alanlarının yerleri belirlenmiş. İnsan evladı bununlada yetinmemiş.
Tanrılar hadi yürü dediğin de insan’a neyi anlatmış olmalı ki! İnsanlar bölündükçe bölünmüş. Milatlı yıllar geçmiş bir çok savaşlar olmuş bir çok kişilerde kurban.
Oysa ki bir adem babamız, birde hava anamız yokmuymuş. Biz uzunca süren bu hayatın ırkdaşları değilmiymişiz..
Allah birdir.
Hadi yürü insan diyen de. İnsan oğlu bu, bir anı diğeri’ni tutmuyor.
Bu seferde benim tanrım senin tanrın diye bölünmüş ve yeni bölünmeler! Bu durum insan oğlu’na bir o kadar engel ve kan getirmiş yalnız bu durum bir o kadarda terbiye etmiş. Bölgeler ve ülkeler kan ile iyice süslenmiş bezenmiş.
Milatlı yıllar da başlayan bu durum insan oğlu’nun nereye doğru yürüdüğünü bilmediği için engeller büyümüş büyümüş. İnsan oğlu bu engelleri de ulaşılmaz salkım saçak bir duruma getirmeyi başarmış. Ve geçen zaman, gelişen teknoloji’yi ve yürüyen insanı…
Tanrı düşünüyor olmalı, ben ne yaptım diyerek? Ve yürüyen insanın önüne bir engel koymuş Tanrı. Adına da kıyamet demiş, anlayana.
İnsan oğlu bu engel önüne konulduğun da ne anlamış olmalı ki!
Atmosfer de kocaman delinmeler olmuş. Fabrika denilen üretirnler birkaç kapitaliste yem olmuş..ama yolunu şaşıran yine insan oğlu..insan evladı olmuş üç beş kişi bak üretim ..derken insan oğlu yüzünden . Allahın insan oğluna lütfettiği Doğa ana da nasibini almış.
O gülüm dalga dalga agaçları bilinçsizce kesip yok etmişler dere yataklarını değiştirmişler. Denizleri doldurup kendini üretici sananlara yeni alanlar açmışlar. Ve erozyonlara nedenler vermişler. Anlayacağınız, doğa ana ya da bir rahat vermemişler.
İnsan oğlu yürümeye devam etmiş. Doğa ana sıcaktır, sevecendir, anaçtır anadır fakat o da zaman’a insan oğluna yenik düşmüş. Her çocuğu’nu büyüten ana gibi…
Doğa ana da kıyamet demiş.
Allah biliyor
Tanrılar, İnsana yürü dediğin de bunun da olacağını biliyor olmalı ki! Kıyamet diyor. Fakat insan oğlu hala yürümeye devam ediyor.
Bölündükçe bölünerek bir engeli aşmak yerine engeli de içine alarak.
Tanrı insana yürü dediğin de , insan ne anlamış olmalı ki!
02.04.2008 Ant.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.