- 707 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SURİYE VE MISIR DEMOKRASİYE KAVUŞACAK
SURİYE VE MISIR DEMOKRASİYE KAVUŞACAK
Askeri Müdahale Şartları:
1. Serbest Piyasa Ekonomisi Olmaması
Batılı Devletlerin askeri müdahalede bulunacağı ülkeler kapalı ekonomi uygulayan ve saldırgan işgalci devletler olmuştur. Suriye serbest piyasa ekonomisi uygulayan bir ülke değilse her zaman Batılı Devletlerin askeri müdahalesine açık bir devlet olacaktır.
2. Batılı Devletlerden Birine Sıcak Temasta Bulunmak
Terör veya fiili saldırı olması. Görünürde böyle bir şey yoktur.
3. Askeri Müdahale Sonuçlarının Geri Bildirimi
Savaş sonunda oluşacak yeni düzenin veya Dünya Milletlerinin tepkisi nasıl olacaktır? Ekonomik, siyasi, kültürel, demografik, ticari, hukuksal sonuçları nasıl olacaktır? İkinci Dünya Savaşı öncesi keyfilik hâkimdi. İngiltere, Fransa, ABD, Almanya, Rusya vs Mandater Devletler Mısır, Suriye gibi ülkelerin şehirlerini bombalayabiliyor, denizden uzun menzilli toplarla şehirleri yıkabiliyordu.
Mısır ve Suriye’ye yapılacak askeri müdahalenin geri bildiriminin nasıl olacağı bellidir. Askeri Müdahalede bulunan devlet ya da devletlerin Birleşmiş Milletler üyeliğine son verilmesi taleplerine, Birleşmiş Milletler yapısında değişiklik taleplerine, askeri müdahalede bulunan devletlerle, askeri, ticari, ekonomik, kültürel bağların koparılmasına, yeni NATO benzeri Askeri Blokların oluşmasına ya da Varşova Askeri Paktı’nın yeniden canlanmasına, güçlendirilmesine vs beklenmedik sonuçların doğmasına sebebiyet verebilecektir.
Askeri müdahale mümkün olmazsa Suriye ve Mısır nasıl demokrasiye kavuşacak?
Yakın zamanda demokrasiye kavuşan ülke Yemen olmuştur. Parçalanmış Kuzey Yemen ve Güney Yemen iç savaşlardan sonra birleşip demokratik bir parlamenter devlet kurmuştur. Yine Suriye’nin yakın komşusu Suriye kültürünün bir parçası olan Lübnan parlamenter bir demokratik devlet kurmuştur. Endonezya, Malezya, Nijerya, Türkiye, Pakistan, Bangladeş parlamenter demokratik devletin yaşatıcısı Müslüman Devletler olmuştur. Irak ve İran modelleri de birer örnek olarak durmaktadır.
Suriye ve Lübnan coğrafyası tarihin en eski kültür ve ticaret medeniyet oluşturucusu bölgedir. Kenan Ülkesi, Fenikeliler Medeniyetinin yayıcısı, alfabeyi harflerle oluşturan kültür öncüsü denizci, tacir, modern ziraatçı bir millettir. Emevi Halifeliği, Memluk Devleti Dönemi bu coğrafyanın ürünüdür.
SELFDETERMİZM Halklarının kendi kendine yönetim ilkesine uygun yönetim şekli olan demokratik parlamenter sistemin bu ülkelerde oluşmasını Arap Baharının mutlu sonla bitmesini bekliyoruz.
Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan demokratik parlamenter devlet çabalarını sürdürmektedir.
Suriye lideri Beşşar El Esad ve Mısır liderleri Lübnan ve Yemen devletlerinin başardığını başaracak güçtedir.
ABD lideri Barak El Hüseyin Obama bir anayasa hukukçusu yani demokratik parlamenter devlet oluşturma profesörü uzmanı olarak, demokratik parlamenter devleti koruma profesörü olarak ABD Başkanı olmuştur. Demokratik parlamenter sistem çabalarına gerekli sabrı gösterecek ve desteği verecektir.
SURİYE ve MISIR’IN KARDEŞLİK, EŞİTLİK, ÖZGÜRLÜK VE MUTLULUK ESASINA DAYANAN, TEMEL İNSAN HAKLARI BİLDİRGELERİNE, İSLAM HUKUKUNA SAYGILI BİRER DEMOKRATİK PARLAMENTER DEVLET OLUŞTURDUĞUNU GÖRMEK DİLEĞİYLE SAVAŞAN TARAFLARIN ORTAK BİR UZLAŞMAYLA ÇÖZÜME EN KISA ZAMANDA ULAŞMASINI DİLERİM. Abdullah Bedeloğlu
YORUMLAR
.......ABD güdümlü BM lerin veya Emperyalizmin silahlı gücü NATO'NUN müdahale ettiği hiç bir ülkeye demokrasi ve huzurun geldiğini henüz tarih kitapları yazmıyor. Yazınızda adı geçen ülkelere barış ve demokrasinin gelebilmesinin tek koşulu, emperyalist güçlerin o ülkeler üzerindeki çıkar emellerinden vazgeçip
toplumları kendi kaderlerini belirleme hakları ile baş başa bırakmasıdır. Çünkü savaşlarda (ister iç savaş veya dış savaş) savaşan taraflar hiç bir zaman kazançlı çıkmamışlardır. Kazanan hep savaşları çıkarıp ürettikleri silahları pazarlayanlar olmuştur.
......Dünyada süren tüm savaşların ve akan akanların son bulması dileklerimle sizi kutluyor, yüreğinize, emeğinize ve kaleminize sağlık diyorum.
.....Savaşsız bir dünyada sağlıkla ve mutlulukla kalın.