- 710 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TURGUT ŞAHİN’İ OKUYUNUZ!..
İnsanlar, his ve düşüncelerini, sevgi ve nefretlerini, takdir ve teşekkürlerini ya konuşarak ya da yazarak dillendirirler.
İnsan için konuşma ve yazmaktan daha etkili bir yol yoktur diğer insanlarla olumlu ya da olumsuz etkileşim için…
İnsan için, okumak, yazmak, düşünmek, konuşmak, etkisi ve önemi tartışılamaz bir eylem biçimidir.
Eylemlerini çeşitli söylemlerle şekillendiren, ileten, yüreğindekileri iliştirip ilgili kişilere ulaştıran insanın dünyadaki yerini, diğer varlıklara göre önemini, değerini ulaşılmaz, erişilmez, tartışılmaz kılan da işte bu özellikleridir denilebilir kabaca.
Konuşanın çok, yazanın özellikle de iyi yazanın az bulunduğu bir dönemde yaşıyoruz. Düşünen az, derin düşünen daha da az. Derin düşüncelerini derinlikli bir şekilde yazarak okuyucusuna ya da ilgilenen bireylere, ihtiyacı olan fert ve cemiyetlere aktaran, anlatan ise yok denecek kadar az.
Bu kadar azlık içerisinde az yazan fakat yazdığı sayıca az yazılarında alabildiğine derinlik, çoğunluk, mana, çağrışım zenginliği, kalıcılık, pratik faydası yanında teorik zihin açıcılık da barındıran bir yazarımız var.
Yıllardır okumaya, yazmaya, düşünmeye ve gönül dostlarını düşündürmeye çalışan, ufuk açıcı yazı ve yorumlarıyla, eleştiri, inceleme ve araştırmalarıyla zihinleri uyandırıp tarihsel, dini, felsefi, metafizik ve sosyolojik gerçekleri dillendiren, dile getiren, düşünen insanla düşünmek isteyen insanlar arasında köprü olan, sürekli, kendini yenileyen, geliştiren bu yazarımızın ismi TURGUT ŞAHİN.
Ömrünü ve gönlünü millet, memleket meselelerine adamış, özellikle tarih felsefesi, psikoloji, sosyoloji, hukuk, İslam tarihi okumuş, dünya tarihi konusunda çok çeşitli kaynaklardan beslenmiş, kendine has bir üslupla okuyucusuna seslenmiş, erbabı tarafından ilgiyle okunan, izlenen, düşünce ve görüşleri örnek alınan bir yaşayan araştırmacı-yazardır Turgut Şahin.
Turgut Şahin’i anlamak için; çağı anlamak, çağdaş yazarları anlamak, felsefenin, tarihin, sosyolojinin, psikolojinin, hukukun, modernzmin, post modernzmin kavramlarını bilmek, İslam Dünyası’nın yaşadığı sorunları tanımak, Ortadoğu’nun ve Dünya’nın meselelerine ilgi duymak, derinlikli yazan düşünce adamlarının eserlerini göz ucuyla değil yüreği ile okumak, dünya siyasetini yönlendiren usta siyasetçilerin gelişim çizgilerini, başladıkları nokta ile geldikleri noktayı çok iyi gözlemlemek, ülkemizde, bölgemizde, Ortadoğu’da, Balkanlarda, Asya’da ve belirleyici akımları, fikirleri, büyük olayları, değişim ve dönüşümleri hakkıyla idrak eylemek, künhüne vakıf olmak gerekir.
Kolay okunmayan, kolay anlaşılmayan, anlaşıldığı zaman da memnun kalınan, yazdıkları ile zihnimizi doyuran, çok bilineni değil, bilinmeyenleri bilmemizi sağlayacak, anlaşılmayanı anlaşılır kılacak, ölçülü, ökçeli, temeli sağlam yazılarla, araştırmalarla olayların perde arkasını aydınlatan, mantıki tutarlılığı, bilimsel doğruluğu, zihinsel aydınlığı, idrak gecikmesinden kurtaran tesiri, eskidikçe yenilenen tazeliği ile pusula vazifesi gören Turgut Şahin Beyefendinin kıymeti çok iyi bilinmelidir.
Büyük adamaların, büyük eserlerin, ustaların, üstatların her gün biraz daha azaldığı, tükendiği, adeta kâhtı ricalin yaşandığı bir dönemde bu tür emek, yürek, bilgi mahsulü yazılarıyla gönül iklimimize buyuran değerli yazı ustasını ilgiyle izlemek, yazdıklarını üzerinde düşünerek birkaç kere okumak, okuduklarımızla yüreklerimizi dokumak, yüreğimizi ferahlatacak, yüzümüzü güldürecek, idrak mekanizmamızı hareketlendirecek, düşüncelerimizi demleyip haklıya, hayırlıya, faydalıya demirlememizi sağlayacaktır.
Bilgimizin sağlığını, saflığını, sağduyusunu koruması, sürekli çoğaltarak birbiri üstüne yığdığımız tespitlerin atıl kalmaması, görüş ve düşüncelerimizin her gün biraz daha berraklaşması, ufukları aydınlatacak boyutlara ulaşıp ufuk ötesine uzanması, şafaklarımızın ilimle, bilimle aydınlanması, insana, emeğe, fikre saygıyla, haklı düşünceyle, felsefî derinlikle, metafizik ürperti ve psikolojik rahatlıkla, sosyolojik gerçeklerle, haklı gerekçelerle hakikatin günden güne kuvvetlenmesi için okumalıyız Turgut Şahin’i.
Okudukça anlayacağız.
Anladıkça manalandıracağız.
Manalandırdıkça kuvvetleneceğiz.
Sağlıklı düşüncelerle her daim ayakta kalacağız.
Fikri HAKLI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.