Çorum’un Yetiştirdiği Usta Kalem Bahri Güven
Ankara’ya her seyahat edişimde, otobüsümüz Çorum’dan geçer, ben de aracın camından şehrin temiz ve sessiz caddelerini seyrederdim. Be güzel şehrin gizemli büyüsü beni içine çeker, otobüsten inip şehrin caddelerinde özgürce dolaşmak isterdim. Otobüsümüz hele sabahın ayazında Sungurlu’ da çay molası verip, otobüsün kapıları açılınca, dağlardan gelen buz gibi soğuk hava yolcuların yüzüne çarpar, yolcuların içini titretirdi.
Aradan yıllar geçti. İçimde oluşan Çorum halkını tanıma isteği bir türlü dinmek bilmedi. Ta ki Çorumlu yazar Bahri Güven’in eserlerini okuyana kadar. Bu yürekli yazarın eserlerini okuyunca; Çorum ilinin ne kadar zarif bir il, halkının da ne kadar naif bir halk olduğunu anlamış oldum.
Bahri Güven, Sevgi Yumağı adlı kolaj yapıtında; Sevgiyi, hoşgörüyü, özveriyi, paylaşmayı, ahde vefayı ilmik ilmik dokuyarak okuyucuya mesaj veriyor. Büyük şehirlerde yozlaşan tekdüze hayatları anlamlı hale getirmek için bizlere sevgi ve hoşgörüye dört elle sarılmamızı hatırlatarak okuyucunun damağında lezzetli bir tat bırakıyor.
Geri Dönüşü Olmayan Yol adlı romanında; Taşrada, ayakta kalmak için, ağır bedeller ödeyerek olumsuzluklarla mücadele etmek gerekiyor. Sömürünün, törenin, gelenek ve göreneklerin yoksul halk üzerindeki olumsuzluklarını yörenin ağzıyla bizlere aktarırken, kendi tarzıyla okuyucuyu etkisi altına alıyor.
Zakkum Çiçeği adlı romanında, Güzelliği dillere destan olan Esin hanımın başından geçenleri usta bir anlatımla, bir film tadında okuyucuya sunarken, okuyucuyla yazar arasında kuvvetli bir bağ kuruyor.
Ağaoğlu adlı romanında, bugünün kent insanını geçmişin gizemli dünyası ile buluşturarak, kırsal kesimden insan manzaraları sunuyor. Asil ruhlu Ağaoğlu’nun hayatını okuyucunun beğenisine sunarken, yazar usta bir kalem olduğunu bizlere bir kez daha ispatlıyor.
Yaşayan Efsane adlı eserinde, Çorum halkının medarı iftarı olan gariban dostu, altın kalpli Dr. Rifat PATIR’ı usta bir anlatımla, bizlere tanıtarak toplumsal bir görev üstleniyor. Okuyucu, yüreği insan sevgisiyle dolu, misafirperver bu doktorla sivil hayatta bir an önce tanışmak için adeta can atıyor. Doktorun kendi kaleminden yazdığı seyahat notları, gizemli seyahatlerinin kapılarını ardına kadar okuyucuya açıyor.
Çorum’un yetiştirdiği önemli şahsiyetlerden olan yazar Bahri Güven, eserlerinde yaşadığı dönemin olaylarını kendine has üslubuyla, usta kalemine yansıtarak okuyucunun beğenisine sunuyor. Kütüphanelerin raflarında en çok okunan kitaplar listesinin başında yerini alırken, yazar çok önemli bir görevi yerine getirmenin keyfini haklı olarak doya doya çıkartarak, sonraki kuşaklara ışık tutuyor. Eserlerini okumuş olmanın ayrıcalığı ile kendisini yürekten kutluyor ve bu güzel ve nadide eserleri iyi ki toplumumuza kazandırmış diyorum.
30 Ağustos 2013 Yazar Doğan KAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.