TARİH TEKERRÜRDEN İBARETTİR…
TARİH TEKERRÜRDEN İBARETTİR…
Ağustos ayının ayrı bir yeri var Türk tarihinde,
Tarih sayfalarını çevirirseniz bu yeri görürsünüz.
Milletimizin tarihi, geçmişi çok derinlerde.
Müzeleri gezerseniz bu derinliği görürsünüz.
Yirmi altı Ağustos bin yetmiş bir tarihinde.
Alparslan ordusuyla Malazgirt Muharabesinde.
Romanos Diogenes ve ordusu var önünde.
Kim dayanır; Bu iman, bu inanç karşısında…
Günlerden Cuma, savaş akşama kadar sürer.
Yüz bin Bizanslıya Malazgirt ovasını mezar eder.
Bizans’tan kalanlar ardına bakmadan kaçar,gider.
Kim dayanır; Bu iman, bu inanç karşısında…
Bu zafer ile Türkler Anadolu’ya hakimiyet sağladı.
Alparslan secdeye varıp, şükür secdesine daldı.
Bu mutluluğu gören tüm canlar sevinçten ağladı.
Kim dayanır; Bu iman, bu inanç karşısında…
Yirmi altı Ağustos bin dokuz yüz yirmi iki tarihinde.
Türk ordusu Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde.
Büyük Taarruzu başlattı, Yunan ordusu var önünde.
Kim dayanır; Bu iman, bu inanç karşısında…
Afyonkarahisar’dan İzmir’e kadar olan bölge,
Yunan ordusundan temizlendi on beş günde.
Böylece yunanlılardan temizlenmiş oldu Ege.
Kim dayanır; Bu iman, bu inanç karşısında…
Gördünüz; Tarihimizde,Tarih yine tekerrür etti.
Türk ordusu bağımsız kalacak yerleri fethetti.
Zalim düşman bu kutsal vatanımızı terk etti.
Kim dayanır; Bu iman, bu inanç karşısında…
Çok şükür düşmana kalmadı bu kutsal vatan,
Şehit olarak yatanlardır, ruhumuza ruh katan.
Sahip olursan bu vatana, huzur içinde yatar atan.
Ebediyen bağımsız olarak kalacaktır bu vatan…
Tarih tekerrürden ibarettir.Bunu bir daha gördük bir daha yaşadık,tarihimizle,aziz atalarımızla bu yüzden gurur duyuyor ileriye umutla bakıyoruz.Tarih sayfalarını şöyle bir çevirdiğimizde Ağustos ayı Türk tarihi açısından zaferlerle dolu bir aydır.
Tarih 26 Ağustos 1071…Bu üzerinde yaşadığımız topraklarda Bizans İmparatorluğu hüküm sürmekte...Büyük Selçuklu Devleti de fetih hareketlerine devam etmektedir.Bu devletin başında da büyük komutan Alparslan…Sultan Alparslan Anadolu toprakları üzerindeki fetih hareketlerini hızlandırır, o zamanın en güçlü devleti Bizans imparatorluğunun başkentini de ele geçirmek ister.Bizans imparatoru Romanos Diogenes te harekete geçer.Büyük komutan Alparslan çıktığı bir seferden sonra ordusuyla Anadolu’ya geçerek, Malazgirt’e iner.
Günlerden Cuma günüdür.iki ordu Malazgirt ovasında karşı karşıya gelir.Akşama kadar süren savaştan sonra Bizans ordusu 100 bin kayıp verir.Bizans imparatoru da esir alınır.İşte bu zafer Malazgirt zaferi Türklerin Anadolu’ya yerleşmelerini ve Anadolu’da hakimiyet kurmalarını sağlar.
Yine bir 26 Ağustos tarihi ve yıllardan 1922…Osmanlı imparatorluğu yıkıldıktan sonra vatanımızın her yeri düşman işgaline uğramış Büyük önder Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde kurtuluş savaşı başlatılmıştır.Ege bölgesini Yunan ordusu işgal etmiştir. İstikal savaşında Yunan ordusuna son darbeyi vurmak için 26 Ağustos 1922 günü Büyük Taarruz başlatıldı.Kesin zaferle sonuçlanan bu taarruzun sonunda Türk ordusu Afyonkarahisar’dan İzmir’e kadar olan bölgeyi 15 gün içinde kurtardı.Yunan ordusu ardına bakmadan kaçtı. 9 Eylül tarihinde ise İzmir düşman işgalinden kurtarıldı.Daha sonra düşman orduları tamamen yurdumuzdan çekildi.
Bu güzel vatan bizlere emanet olarak bırakıldı.Halen yabancı ülkelerin gözü bu güzel vatanımızda…Bizler birlik beraberlik içinde olup düşmanlara fırsat vermedikten sonra bu kutsal vatanı kimse bölemez, yeter ki emanete layıkıyla sahip çıkalım.Çünkü bu topraklarda binlerce şehidimiz yatmakta, vatanımıza sahip çıkmamızı istemektedir.
29.08.2013
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar