- 611 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GİDERSEN EVLENEMEM 2
--Ne yapalım ne istiyorsun.
--Köyde ... amcanın kızı var .
----Boşuna gitmeyelim kızı gönlü var mı .
---Var hocam.
Bir gün hanımı alıp istemeye gideriz sen merak etme.Bu arada olay nasıl gelişmişti merak ettim sordum .Kaş ile göz arasında kız ile nasıl anlaşmıştı.
---Bu iş nasıl oldu.
Bizim ki dışarıda bardakları yıkamaya gidince kızda inek otlatırken görmüşler birbirlerini.Evlenme proğramların aksine elektrik almışlar birbirlerinden.
Öğrencilerinde ,öğretmen arkadaşlarında haberi varmış.En son babalar duyar hesabı en son da duyan ben olmuştum..
Çay molasında öğretmenler odası daha neşeli olmuştu bu kız meselesinden sonra.Öğretmen arkadaşlar taktik veriyorlardı şöyle yap böyle yap o da anlatıyordu.
--Geçen gün cama taş attım,annesi çıktı.
--- Ne var dedi
--Bana sen lazım değil kızın lazım dedim
--Öyle mi dedin gerçekten
--Dedim vallah hocam
--- Oğlum babası yok muydu evde
--O kadar salak değilim,babası kahveye gidesiye kadar bekledim.
--Eee sonra
--Ne olacak kız geldi konuştuk..
--Helal sana ,az değilmişsin sen de..
Bizimkisi bıyık altından gülerdi laflara.
Bir gün kıza saat ve incik boncuk gibi şeyler almış bize gösterdi.
--Bakın hocalarım bunları aldım.
komisyon çok güzel almışsın,kızın seveceği hoşlanacağı şeyler nereden biliyorsun bunları sevdiğini dediklerinde bizimkinin ağzı kulaklarına varıyordu..
--Akşama vereceğim bunları..
boş kaldığımızda ban da soruyordu
_-Hocam istemeye ne zaman gideceksiniz.
Bu sormalar çoğaldıkça bir gün gidelim diye karar verdim.
Oturmaya gideceğiz diye kızın babasına haber verdik.Hayatımda ilk defa bir kız istemeye gidecektim,hizmetli kadar ben de heyecanlıydım.
Bazen dalıp gitmesi,derinden ah çekmesi sona mı erecekti.
Aklı başka yerde olduğundan öğretmen arkadaşın bardağına çayı yarım koyar.
--Bu çay neye yarım
diye sorduğunda ayıbını örtmek için
--Hocam dudak payı bıraktım.
Diyerek ortamı yatıştırırdı.
...dayının evine gittik hanımla beraber kız istemeye.Oradan buradan derken konuya girdik amacımızı söyledik.Ben damat adayını medhediyorum iyi olmasa buraya gelmezdim laflarını arada sokuşturuyorum..
...dayı biraz düşündü sonra başladı anlatmaya
--Hocam bizim burada yabancıya kız vermezler.Oğlan bir ev yapması lazım ,yorgunu yokuşa sürüyordu.
Baktık olacağı yok kalktık artık.
Damat adayı merakla bizi bekliyordu.Durumu anlattık olacağı yok dediğimizde morali bozuk ayrıldı yanımızdan..
Ertesi gün sanki ...dayı kızı hizmetliye değilde bize vermemiş gibi herkesin morali bozuktu.Siğara içen arkadaşlar siğarasını derin derin çekiyorlar kimsenin içinden konuşmak gelmiyordu.Konuşanlar ise teselli için.
---Senden iyisini mi bulacak
---Kız mı yok dünyada..
Başkasını daha iyisini buluruz lafları teselli etmiyordu kabuğuna çekildi bir hafta.
Köyde samimi olduğum ... amcayla da babası haber göndermiş
---Hasan hocayı severim ,bir daha o iş için gelmesin kalbini kırarım..
Bu lafı da duyunca bir daha gitmek hiç olmazdı.Kız evi naz evi deseler de bu iş olmayacaktı.
Bunda da vardır bir hayır ,böylesi daha iyi oldu belki gibilerinden nasihat etsem de aklı ondaydı..
Eli çenesinde camdan dışarı bakıyor beni dinlediği bile yoktu..
Günler böyle tatsız geçerken bir gün ,
--Hocam izin verirsen doğuda ... şehrinde akrabalarım var onlara mektup yazacağı böyle böyle diyerek belki onlar yardımcı olurlar bu işe
olur git belki kısmetin oralardadır dedim.
İyi dileklerimizle yolcu ettik bir hafta sonra gelecekti.Bu sefer merak bizdeydi işi olmuşmuy du ,hanımıyla mı gelecekti.( O zamanlar cep telefonu yoktu )
Pazartesi mesaiyi iple çekiyorduk...