Tarihin en şımarık şehri İstanbul...
’’Dünya bir güvercinse’’ dedi ve büyük bir aşkla ’’İstanbul onun kanatlarıdır’’ diye seslendi. Kaidelerin ters teptiği bu uç şehir için, ne şairler mürekkep akıttı sarı yapraklara...
Hoşlandığın güzel dudaklı sevdiğini götürünce Haliç’in manzum kapısına, işte o zaman yakarsın baharın habercisi nevruz ateşini Ayasofya’nın yakışıklı avlusunda, boğazın soğuk sularında gelinlik giymiş beyaz beyaz gemilerinde...
Ortodoks mimarilerin simetriği, matematiği ve de geometrisi çizilirken haritalarda, hani şu Konstantin’i almaya yemin eden Fatih, önceden resmetmişti şık manzarasıyla çılgın dalgalarını.
İşte o da bu yüzden güzel dudaklı sevdiğini Haliç’ten götürmüştü boğaza, evet şu iki yaka dedikleri yere düğme olmuşlardı...
Öyle bir geçiyorlardı ki; Beylerbeyi, Sultanoğlu sultan olsa ’’destur!’’ derlerdi.
Güzel dudaklı sevdiğine söylediğin gibi,anlattığın gibi değildi İstanbul; Muhammed’in ’’güzel’’ dediği gibi, Orhan Veli’nin gözleri kapalı anlattığı gibiydi...işte İstanbul.
YORUMLAR
KaHpe İsTaNbuL
İstanbul koca bir çöplük..Tertemiz ruhların kirlendiği,günahlandığı yer.
Umudun kelepçeye vurulduğu,acıların gömüldüğü yer.
Kimilerini karun ettin,kimilerini sefanda vurdun.
Büyük aşklar yaşatırken, bir çoğunu kaldırımlara attın.
Utanmadın !
Üzerinde okunan onca ezanı bile duymadın.
Acımadın!
Yalan İstanbul,kendine yalan.
Onca yalana sığınak oldun,korudun.Doğruları gece karanlığında boğdun
Durulmadın !
Sahici dedin,erkekçe dedin,yorulmadın
Gecelere ışık çaldın,gündüzleri sefil ettin
Doymadın !
Utanıyorum...........Ben ağlıyorum,sense acımadın.
(suçlu İstanbul,fetheden değil)
Saygılar...
maybull tarafından 8/21/2013 12:23:50 AM zamanında düzenlenmiştir.