KAYA DİBİ…
KAYA DİBİ…
Kaya dibi buz gibi sep serin.
Aşağısına baksana çok derin.
Klimayı aratmıyor ki yerin.
Kaya dibi buz gibi sep serin.
Bir esinti var buz gibi rüzgar.
Aşağısı uçurum baksana yar.
Sesini acaba kimler duyar?
Kaya dibi buz gibi bir diyar.
Keklik sesi gelir kayadan.
Selam getirir sevdiğin yardan.
İnsan memnundur bu diyardan.
Kaya dibi buz gibi bir diyar.
Yaz sıcaklığını hissettirmez sana.
Manzara güzel baksana her yana.
Akan buz gibi sudan iç kana kana.
Kaya dibi buz gibi bir diyar.
Dinlen, uyu… kafan rahat olsun,
İnsanlar huzuru burada bulsun.
Serinliği kaya dibinde bulursun.
Kaya dibi buz gibi bir diyar.
Bu sıcak yaz günlerinde insanlar serin yer arar,kendisini serin yerlere atar.Şimdi bütün evlerde, iş yerlerinde doğal serinlik değil de yapay serinlik var.İnsanlar bu serinlikten hoşlansa da zamanla uyuşukluk meydana getiriyor.Yaz günleri doğal ortamda yetişen hormonsuz sebze meyve dururken hormonlu yiyecekler yenir mi?Tıpkı bu serinlik de böyle kaya dibi serinliği, yayla serinliği, doğal serinlik dururken insan klima serinliğini arar mı?Gerçekten de öyle evde klima altında oturduğum zaman bedenimde bir yorgunluk, bir halsizlik oluyor.Yaylaya çıktığımız zaman ya da sabah evin gölgesinde oturduğum zaman daha dinç oluyorum.
Sabahları evin gölgesinde otururken kaya dibi buz gibi serin diyor, o doğal serinliği yaşıyoruz.Hele bir de bizim memleketteki gibi Torosların bir parçası Amanoslara benzer dağlarınız var ise demeyin yaz günleri keyfine ister kendinizi yaylaya atın isterse bir kaya dibi bulup orada doğal serinliği yaşayın.Her şeyin nasıl doğalı makbul ise serinliğin de doğalı iyi ve vazgeçilmezdir.
Manzara çok güzel yolları kıvrım, aşağısı yar, uçurum…Rüzgar sesi, kuş sesi, keklik sesi sizlere ninni gibi gelir dinlenir, uyursunuz…İnsan memnun kalır bu diyardan…Pınardan çıkan sular buz gibi olur,içersin kana kana…Kaya dibi gerçekten buz gibi…Doğal serinlik…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.