DEDE-NİNE SEVGİSİ....
DEDE-NİNE SEVGİSİ
Şimdi aileler kabuğuna çekildi,çekirdek oldu.
Ailelerin ne kadar küçüldüğünü gördün mü?
Şehirler, köyler çekirdek aileler ile doldu.
Kendi ailen için sevgi duvarları ördün mü?
Şimdiki ailelerde nine-dede ne arar?
Koca ile karı her olaya beraber verir karar.
Gözler nine-dedenin olduğu aileleri arar.
Annesi- babası ile kalan evlatlar var mı?
Eskiden oturacak yerler dar,nüfus çoktu.
İmkansızlıklar var, şimdiki gibi bolluk yoktu.
İnsanların elinde olmasa da gönülleri toktu.
Eskisi gibi gönülleri zengin aileler var mı?
Şimdi çocuklar ninesiz dedesiz büyür oldu.
Geniş aileler nerede, bu ailelere ne oldu?
Dede nine büyükler yol gösteren bir koldu.
Şimdi çocuklarına böyle yol gösteren var mı?
İnsanlar yaşlandıkça çocuk sevgisini arar.
Her nine- dede sevimli torunlarını sorar.
Torunlarını alır sever, bedenine sarar.
Torunlarını sevmeyen nine dede var mı?
Şimdi, Çocuklar nine -dede sevgisine muhtaç,
Şimdiki insanların karnı tok olsa da gönlü aç.
Torunlarını sevmesi için nineye dedeye kapını aç.
Nine -dede sevgisinden güzel bir sevgi var mı?
Herkesin ninesi -dedesi vardır. Bunu sizlere sormaya sorgulamaya gerek yok.Çünkü Annemizin annesi ve babası; Babamızın annesi ve babası…Bu dünyadan göç edenlere de ahretteki mekanlarının cennet olmasını Yüce Yaratıcıdan niyaz eder, en güzel torun sevgisini orada yaşamalarını isteriz. İşte bu elleri öpülesi kişiler dede-ninedir.Yeryüzünün bu yaşlı, günahsız insanlar sayesinde ayakta durduğu; rahmet yağmurlarının oluk oluk aktığı bu güzel insanlar…İşte biz bu başımızın üstünde taşımamız gereken bu insanlara gereği gibi değer veriyor, onların kalbini kırmadan sevgilerine sevgi katarak yaşayabiliyor muyuz?Bu güzel insanları en sevdikleri çiçekleri torunları ile baş başa bırakıp bu güzel çiçeklerden koku almalarına müsaade ediyor muyuz?Kendi ailemize ve yakın Çevremize bakarak bu soruya çok güzel cevaplar bulabiliriz.Lütfen cevaplarımız da bu güzel insanları sevindirecek nitelikte olsun.
Dede ve nineler için Torun sevgisi, apayrı bir sevgidir.Maaş günlerini iple çekerler, maaşımı çekeyim de torunlarımı sevindireyim diye. Harcamaya imtina ettikleri emekli maaşını torunları için çarçur etmekten kaçınmaz; anne babalık dönemlerinde kendi çocuklarının evde ses yapmasına izin vermezken, torunlarıyla çocuk olurlar,onları kucaklarına alır sever. Onlarla yaşını başını almış birine yakıştırılamayacak her oyunu oynar,oyunlarına ortak olurlar. İşte tüm bu aşamalarda; ne torunu sırtına bindirip gezdirmekten geri kalırlar, ne de çocuk rolü yapıp onların seviyesine inmekten…Belki de en güzel empatiyi nineler dedeler yapar, kendilerini torunlarının yerine koyarlar.Yani , torunlarını görünce akan sular ve dünya durur…
Bütün dünya ülkelerinde bu sevgi; torun sevgisi, büyüklerin küçükleri sevmesi, koruması vardır.Çünkü torun sevgisi, değişen her şeye inat,gelişen teknolojiye rağmen varlığını koruyor. Peki niçin bu torun sevgisi varlığını devam ettiriyor.Çünkü; Hayattan uzaklaşmış gibi görünen bu insanlar Torun sevgisiyle hayata tutunmakta,anne-baba iken gerek çalışmaktan çocuklarına zaman ayıramamakta, gerekse geleneksel tutumlardan dolayı kendi çocuklarını sevememekte; bu yüzden çocuk sevme hasretini torunlarında gidermektedir.
Şahsen biz bu duygunun nasıl bir duygu olduğunu tatmadık ama çocuk sevgisini çok şükür tattık.Torun sevgisini ise kendi ailemizde çocukların büyükannelerinde büyükbabalarında şahsen görüyor onların o sevgisini torun sevgisini görüyor mutlu oluyoruz.Torunları elleri altında olunca;onları parka, markete götürmek onlara gurur veriyor.Torunları ile en güzel şakaları yapıyor, kendini torunlarının yerine koyuyor.Ama maalesef babasına annesine bakmayan aileleri de gördükçe içimiz acıyor, bari bu yaşlı insanları torun sevgisinden mahrum etmeseler diyoruz…Çünkü torun sevgisini ancak dede nine anlar, dede nine sevgisini de ancak çocuklar anlar.
İşte bizler de bu sevgiyi bu insanlardan mahrum etmeyin diyerek yakın olanların hemen dedesinin ninesinin yanına gidp dualarını almalarını... uzak olanların da bir tuş ötede olduğu için telefon edip hallerini hatırlarını sormalarını istiyoruz.Çünkü bu insanların duasını almak bizleri dünya ve ahrette kötülüklerden korur.Neden uzak duruyorsunuz dededen- nineden? Onların halini hatırını sormak, dualarını almak çok zor mu?
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.