- 1948 Okunma
- 13 Yorum
- 5 Beğeni
AŞK NEREDE?
Anlatılan bir efsaneye göre aşk aslında her gönüle lütfedilmiş...!
ilk zamanlar durgun bir su gibi sakin sakin ve sessizce dururken durduğu yerde , bir gün gökten bir rahmet inmiş yeryüzüne...
ve sular başlamış yükselmeye...derken zamanla ırmak oluvermiş kendi yolunda...daha da çoğalmış her damlada..
yavaş yavaş akarken masvami denizlere,aşk dalganmış ve ne varsa kıyıya vurmaya başlamış içinden...
güzellikleri de vurmuş kıyıya,çirkinlikleride...ve tabii aşkı da
ve herkes nasibini almış bu sayede...
dolanmış,kabarmış,dönmüş dönmüş AŞK , çıkıvermiş bir girdaptan ve fırlamış yüreklere...kimi kabul etmiş,denizden babam çıksa yerim diyerek...
kimi istememiş korkmuş ondan...oysa ki aşk ne güzelmiş...bunu hiç görememiş onlar...
kimi de benim gibi gerçek aşkı arayacağım diyerek, girivermiş o girdaba...
girdap buya çekmiş te çekmiş içine...çırpındıkca batırmış en dibine denizin...
sonra bir inci oluvermiş...şimdi kocaman bir balığın midesinde ...ben hala arıyorum...
siz o balığı tanıyormusunuz yoksa...?
YORUMLAR
Aşk,aslında bir cevahir mi yoksa bir lanet mi üzerine tartışmalar çoktur,insanı arşa çıkardığı yada yerin dibine batırdığı konusunda örnekler çoktur, bir hakikat varsa da hayatı extreme yaşamak istiyenler için
uygun olduğudur, aklın eridiği bir bir çeşit yok oluş hali olduğu(bazılarına göre yeni varoluş hali) ifade etmektedir, insanlar özgürce bu kadehten içmek istiyenler içsinler, güzel bir paylaşım selamla.
Ey yar ! Masal mı bu ? önce göz yaşı ,sonra inat mı bu?
‘’Ölmek değildir ömrümüzün en feci işi
Müşkül budur ki, ölmeden ölür kişi….’’
Kaç kişi sever ölmeden evvel ki ?
Evvelini bilmez, ölüm değildir sevmek ki…
ve
‘’ Ölmeyi öğreniyoruz yaşayarak,
herkes mezâr taşını sırtında taşıyan toprak.’’
Aşikar bir i’caz zaruretten doğacak. İbda buradan iade bir tavır sayılacak. Gölgemsellik kelimelerin üzerini örttüğünde ,ar duygusu meşru bir hal alacak. Şimdi söyle bana kaç durak var senin kelimelerine ,kaç içtenlik daha eklenecek bu duygulara ?
Göz güzelliği için ikfa ‘lardan geliyorum sana, kalp güzelliği için hangi tür mecazlar kullanmalı sana ? Aşk diyorsun, aşk dileniyorum bu yetmiyor mu sana? Ve dağ gibi duran göğsüm, elveda elveda ,bu mu yakışır bana? İkmal sanatından vaz geçtim bilmeden ,ikmale mi kaldım bu aşk için yeniden ? Sen vaz geçsen de benden, İktibas ediyorum bir çok şiirden.
Gitme . dur !
İlahi bir aşktır bu belki de …
Büyük bir ilgi, içinde ilhamdan aştır ötürü, iltifat sayamadığın ima’lar. Kusurlarla dolu şiirlerimde sanadır imale’lerim. Şimdi imgeler etrafında toplanan duygularım, yaş selleriyle dağılan gönül kuyusunda.
Topla beni ey aşk !
İnşası zor bir benden, dağılması kolay bir ruhu giymiş. Şerefine sunulan dünya, ne büyük şerefe kadeh tutmuş. Durma it beni bu kör kuyuya. İronilerinle örttüğün bu bedenimi, yaralı bir aşk say gölünde.
……
Armoni bir saz gönülden, aşık bir yar şiirden, o kadar çok tasvir var ki dilimden ,susmak ne kelime, çalsın saz ve keman içimden. Çile yolcusu aşk, darb-ı meseller içinden, delalet bu ya, aşk ölmüş bilmeden….
Hani rekaket duyguların, remiz bir ses içimden, uzun bir gazel dilimden reddi-i matla , reddi-i matla ! İthaf sayıyorum lisan-ı hal biliyorum, kelimelerim sana lüknet, hayat bir masaldır lütfet. Maktel bir dilim,matem bir günüm ve son nefestir aşk bilmeden……
Aşk her dönem ... Aşk her an' Tanrının nefesinin can'a değdiği an' !
İkinci ölümün kendinde ölmesinin tanımı ve tarifidir aşk
saygılar
girdap buya çekmiş te çekmiş içine...çırpındıkca batırmış en dibine denizin...
sonra bir inci oluvermiş...şimdi kocaman bir balığın midesinde ...ben hala arıyorum...
siz o balığı tanıyormusunuz yoksa...? TEMİZ VE SADE KELİMELİRİN BOGAZA TAKILDIGI AN..YÜREGİNİZE SAGLIK HARKULADE...
Hikaye bu ya,
Adı üzerinde ,gaydiri gubbak dünya
Kimine olur kabus aşk, kimine kimine pembe bir rüya
Bazen yutuverir hayat insanı ,olur balina,
Kader ,mi alın yazgısımı, bilmem
Lakin kezap dökülmesin derim aşka
zordur
İyi bilirim, iyi tanırım bu hayatı
İçten samimi bir ikrar
Dileğim seven yüreğin görmesin şairem keder ile zarar
Acısı tatlısı ile bu hayat hepimizde var
muhteşem arif akıcı bir yazı
Saygılar